Przedsiębiorstwa powinny dążyć do tworzenia business-defined
data centres – takie zdanie wyraziła przedstawicielka Forrestera, starszy
analityk Rachel Dines, podczas spotkania dla dziennikarzy zorganizowanego
w ramach Fujitsu Forum 2013. Od jakiegoś czasu można obserwować marsz
w kierunku software’owo zdefiniowanych centrów danych.
W przeciwieństwie do wyspecjalizowanych systemów dostosowanych do
niszowych aplikacji podstawą business-defined data centre jest infrastruktura,
dzięki której można udostępniać szeroki wachlarz aplikacji biznesowych. Nacisk
położony jest na usługi i ich dostosowanie do potrzeb odbiorcy.

Infrastruktura powinna być ściśle wyspecjalizowana
tylko w 20 proc.
– dodała Rachel Dines.

 

Nowe Eternusy

W bieżącym roku na Fujitsu
Forum producent zaprezentował nową generację systemów Eternus DX – DX S3.
Według dostawcy wraz z systemem Sf V16 nowe Eternusy wpisują się
w koncepcję, o której mówi Forrester. To pierwsze w branży, jak
uważa wytwórca, rozwiązania, które w pełni uwzględniają priorytety
biznesowe, ułatwiając zarazem podołanie wyzwaniom informatycznym (np.
konieczności zarządzania nieustannie rosnącą ilością danych o znaczeniu
strategicznym).

W ofercie Fujitsu są skalowalne modele podstawowe DX100
S3 i DX200 S3 oraz modele klasy średniej DX500 S3 i DX600 S3.
Producent podkreśla, że pojemność jego systemów można wykorzystać nawet
w 90 proc. Konwencjonalne podejście do pamięci masowej umożliwia
wykorzystanie jej pojemności najwyżej w 50 proc., aby nie spowolnić
jej pracy.

Z kolei zaprezentowany podczas forum Eternus CS8000 nowej
generacji umożliwia pełną konsolidację infrastruktury do tworzenia kopii
zapasowych i archiwizacji danych. W tym rozwiązaniu pojemność została
zwiększona o 300 proc., przepustowość natomiast o 50 proc.
Z wewnętrzną dyskową pamięcią systemu CS8000 współdziała funkcja
deduplikacji równoległej.

 
Fujitsu Cloud Integration Platform

Jednym z kluczowych
punktów programu monachijskiej imprezy była prezentacja globalnej usługi
w postaci Fujitsu Cloud Integration Platform, która może obejmować systemy
tradycyjne oraz chmury prywatne i publiczne. Nie ma przy tym znaczenia,
czy udostępniają one infrastrukturę, platformę czy oprogramowanie.

Z codziennych
rozmów z klientami wynika wyraźnie, że potrzebują jednego interfejsu do
integracji, łączenia i kontrolowania rosnącej gamy usług przetwarzania
w chmurze, niezależnie od tego, czy zostały wdrożone przez dział IT czy
kupione w chmurze przez poszczególne działy biznesowe – 
powiedział
Cameron McNaught, wiceprezes działu rozwiązań i działalności
międzynarodowej w Fujitsu. – Fujitsu Cloud Integration Platform
nie tylko zaspokaja te potrzeby, lecz także udostępnia platformę gotową na
przyszłość.

Klienci mogą wdrożyć
platformę w sieci lokalnej lub poza nią i zarządzać systemem
samodzielnie albo zdecydować się na skorzystanie z usług firm
zewnętrznych.

 

Dla partnerów

Pod szyldem Select Circle
firma Fujitsu wprowadziła narzędzie do rejestrowania transakcji (Deal
Registration Tool), które pomoże chronić interesy członków programu
partnerskiego Select. Według producenta gwarantuje ono, że Fujitsu nie będzie
rywalizować z partnerami w ramach określonych projektów, które mogą
obejmować m.in. rozwiązanie do wirtualizacji vShape, urządzenie do ochrony
danych Eternus CS800, „klaster w pudełku” (Cluster-in-a-Box) oraz
platformę SAP Hana. Nowość ma także chronić przed erozją marż i zapobiegać
konfliktom między partnerami. Początkowo z narzędzia do rejestrowania
transakcji będą mogli korzystać uczestnicy Fujitsu Select Circle. Potem Deal
Registration Tool zostanie udostępnione współpracującym z producentem
firmom, które osiągnęły w programie Select poziom Ekspert i Partner.

Fujitsu odświeży też
działanie społeczności TechCommunity – udostępni w jej ramach
najnowsze wiadomości technologiczne, specjalistyczne artykuły dotyczące
najnowszych trendów i technologii oraz szybkie (jak deklaruje) odpowiedzi
na pytania techniczne zadawane przez partnerów handlowych na forach
internetowych.