Fujitsu: czas na usługi
Usługi stały się jedną z głównych składowych oferty Fujitsu TS – wynika z deklaracji producenta podczas czerwcowej konferencji Fujitsu IT Future 2013.
Otwierający konferencję Maciej Wiśniewski, prezes zarządu Fujitsu Technology Solutions w Polsce, wskazywał na fakt, że firma jest trzecim co do wielkości dostawcą usług IT na świecie, a pierwszym w Japonii. W tym celu korzysta z pomocy siedmiu placówek Global Delivery Centre (jedna z nich jest w Łodzi). Przykładem świadczonych usług jest wsparcie dla 8 tys. bankomatów hiszpańskiego banku La Caixa czy obsługa systemu kontroli orbity dla satelity Ibuki gromadzącego informacje o gazach cieplarnianych.
Uczestnikom konferencji przedstawiciele Fujitsu prezentowali najnowsze rozwiązania, które umożliwiają między innymi identyfikację biometryczną czy nowoczesną archiwizację dokumentów. Podkreślano także ścisłą współpracę producenta z firmą SAP przy opracowywaniu technologii HANA, umożliwiającej przetwarzanie informacji z baz danych w pamięci operacyjnej serwerów (SAP wykorzystuje rozwiązania Fujitsu głównie do rozwoju tej technologii). Wskazywano także na dużą rolę w dostarczaniu usług wsparcia w 16 językach przez wspomniane już łódzkie Global Delivery Centre – w tej chwili zatrudnia ono ponad 500 pracowników, ale zadeklarowano, że liczba ta ma być zwiększona aż czterokrotnie w ciągu najbliższych 18 miesięcy.
Trzy pytania do…
Juana Porcara, Senior Vice Presidenta FTS na region CEMEA&I, odpowiedzialnego za ofertę związaną z usługami
CRN Jak Fujitsu pomaga swoim partnerom przygotować się do wyzwania związanego z koniecznością edukacji klientów w zakresie usług?
Juan Porcar Przede wszystkim mamy bardzo rozległy program, dzięki któremu firmy o odpowiednich kompetencjach mogą zostać certyfikowanymi partnerami w zakresie usług. Oczywiście muszą przejść odpowiednie szkolenia, zdać egzaminy itd. Bardzo cenni są dla nas integratorzy, którzy mają także specjalizacje w zakresie oferty naszych partnerów technologicznych, takich jak Oracle, VMware, Citrix czy Symantec. Z takiego modelu często korzystamy w wielu krajach.
CRN W jaki sposób można zarobić, będąc certyfikowanym partnerem w obszarze usług?
Juan Porcar W każdym przypadku reguluje to indywidualna umowa. Aby przystąpić do programu, wystarczy skontaktować się z osobą, z którą najczęściej partnerzy współpracują przy tradycyjnej sprzedaży. Partnerowi, który zdobędzie odpowiednie kompetencje i kwalifikacje oraz będzie spełniał indywidualne warunki, z reguły przekazujemy kontakty do potencjalnych klientów pozyskanych w ramach różnych kampanii lub w trakcie codziennych działań relacyjnych, aby mógł bezpośrednio z nimi nawiązać współpracę.
CRN Jednak Fujitsu również bezpośrednio świadczy część usług swoim klientom. Gdzie jest granica oddzielająca współpracę od konkurencji?
Juan Porcar Jedną z naszych podstawowych zasad jest to, że nigdy nie konkurujemy z partnerami. Mogą oni zarobić zarówno na odsprzedaży usług świadczonych przez nas, jak też świadczeniu usług w naszym imieniu. Chociaż są też wybrane usługi, np. service desk, których partnerzy nie chcą odsprzedawać, bo wolą świadczyć je samodzielnie. Fakt, że to my bezpośrednio współpracujemy z niektórymi klientami, wynika też często ze skali ich działalności i aspektów bezpieczeństwa. Dobrym przykładem może być Lufthansa, dla której prowadzimy jedno centralne biuro zarządzania projektem.
Podobne artykuły
Channel Manager staje się zaufanym doradcą partnera
Obecnie rolą Channel Managera jest zapewnienie partnerom kompleksowego wsparcia nie tylko w zakresie portfolio produktowego, ale też w prowadzeniu działalności biznesowej. Przy czym kluczowym elementem zarządzania kanałem sprzedaży jest efektywna komunikacja z uczestnikami rynku.
Channel Master 2024: zdobywcy certyfikatów!
Procedurę certyfikacji Channel Master, przeprowadzoną zgodnie z wytycznymi od integratorów IT, w tym roku pozytywnie przeszło piętnastu producentów. Certyfikat stanowi dowód najwyższej dbałości o wysokie standardy i jakość bieżącej obsługi oraz o rozwój ekosystemu partnerskiego.
Chmura i usługi w programach partnerskich
Model usługowy wymusza zmianę benefitów, szkoleń, modelu rozliczeniowego, a nawet statusów partnerskich. Co ważne, w ramach nowego podejścia, producenci oczekują od integratorów większej samodzielności.