Spotkanie zgromadziło ok. 300 reprezentantów
polskich przedsiębiorstw, którzy wzięli udział w kilkunastu sesjach
tematycznych oraz mogli zapoznać się z pełnym portfolio produktów vendora.
Partnerami konferencji były firmy: Intel oraz NetApp.

Obecnie 60 – 65 proc. naszych przychodów pochodzi
z rynku japońskiego. Planujemy zmienić te proporcje, na korzyść m.in.
rynków rozwijających się. Chcemy wykorzystać fakt, że dobrze znamy trendy,
z jakimi będziemy mieli do czynienia przez kolejną dekadę –
podkreślił
dr. Joseph Reger, Chief Technology Officer Fujitsu.

Fujitsu IT Future 2012 miało na celu udzielenie odpowiedzi na
kilka ważnych obecnie pytań, m.in.: jak zaprojektować infrastrukturę centrum
przetwarzania danych, aby spełniała założone wymogi elastyczności
i dynamiki oraz płynnie reagowała na ciągle zmieniające się sytuacje
biznesowe. Przedstawiciele producenta omawiali również technologię Zero Client
i 0-Watt w ramach inicjatywy „Przekształcanie środowiska pracy”
(„Reshaping the Workplace”). To sposób na spełnienie oczekiwań w zakresie
łączności i mobilności pracowników, bez zwiększania złożoności
systemów IT oraz poziomu ryzyka.

Podczas konferencji
zaprezentowano m.in. nową generację serwerów Primergy, macierze Fujitsu Eternus
DX, systemy do tworzenia środowiska w chmurze, systemy storage’owe oraz
najnowsze tablety i ultrabooki. Przedstawiciele sieci Orange
i Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego przekazali swoje doświadczenia ze
współpracy z producentem i jego partnerami. 




Przemysław Bieńkowski

 

kierownik Działu Informatycznej Obsługi Uniwersytetu
Warmińsko-Mazurskiego (uczestnik Fujitsu IT Future 2012)

Z Fujitsu spotkaliśmy się przy okazji budowy
uniwersyteckiego Regionalnego Centrum Informatycznego. Na początku kupiliśmy
serwery kasetowe, które wdrażali inżynierowie IT Expert. Usłyszeliśmy od nich,
że włączymy system i zapomnimy o nim, bo jest wyjątkowo bezawaryjny. I
rzeczywiście, okazało się, że najtańsza oferta może być bardzo dobra.
Kontynuowaliśmy współpracę, wyposażając serwerownię w szafy rackowe, wdrażając
system storage’owy i instalując duży klaster serwerowy. Skorzystaliśmy z
platformy Fujitsu CX1000 wykorzystującej blisko 40 jednakowych serwerów.
Instalacja przebiegła bez zarzutu, podobnie jak obsługa posprzedażna.

Trzy pytania do…  Joseph
Reger, Chief Technology Officer, Fujitsu Technology Solutions




CRN
W jaki sposób rozwijający się cloud computing wpływa, z punktu widzenia integratorów i resellerów,
na rynek IT?

 

Joseph Reger Stanowi dla nich niemałe wyzwanie
i zmusza do szybszego rozwoju oraz dostarczania większej wartości dodanej.
Usługi świadczone w ramach tego modelu na wiele sposobów eliminują
pośredników między dostawcami a użytkownikami końcowymi (to proces zwany
dezintermediacją). Część resellerów i integratorów udaje, że nie dostrzega
tego problemu. Ale problem istnieje i musimy o nim rozmawiać.
W przyszłości będzie coraz mniej miejsca na świadczenie prostych usług
i zwykłą sprzedaż sprzętu. Otwiera się natomiast rosnąca przestrzeń dla
integratorów, którzy oferują złożone usługi z dużą wartością dodaną.

 

CRN
W jaki sposób integratorzy powinni dostosować się do nowej rzeczywistości?

Joseph Reger Między innymi wykazywać coraz większą
dbałość o bliski kontakt z odbiorcami technologii. Poznanie
rzeczywistych problemów użytkowników końcowych, a następnie ich
rozwiązywanie, to obecnie podstawowe zadanie integratorów IT. Przy czym nie
chodzi o odpowiedź na pytanie, za pomocą jakiego sprzętu połączyć ze sobą
określone urządzenia i systemy. Mam na myśli umiejętność znalezienia
sposobu na taką integrację procesów biznesowych, która umożliwi użytkownikowi
optymalne funkcjonowanie, biorąc pod uwagę specyfikę jego branży.

 

CRN
Czy wprowadzenie na rynek ultrabooków to szansa na powrót Fujitsu do grona
czołowych dostawców urządzeń mobilnych?

Joseph Reger W ostatnich latach Fujitsu cieszyło
się rozwojem w segmencie rozwiązań mobilnych dla biznesu. Teraz chcemy
dotrzeć również do konsumentów. Swojej szansy upatrujemy w konsumeryzacji
IT, która jest najlepiej widoczna w przypadku smartphone’ów, ale także
komputerów przenośnych i tabletów. Oczywiście chcemy wykorzystać ten trend
na swoją korzyść, czemu służą nowe modele ultrabooków i tabletów.
Rozważamy także wprowadzenie na europejski rynek smartphone’ów Fujitsu, które
od jakiegoś czasu są sprzedawane w Japonii, jednak ta decyzja nie została
jeszcze podjęta.