Fujitsu New Product Training 2014
Tegoroczne spotkania producenta z partnerami były okazją do przedstawienia zmian w ofercie serwerów Primergy, nowości storage’owych i urządzeń komputerowych.
Udział w NPT jest warunkiem uzyskania rocznej certyfikacji
Fujitsu. Dwa spotkania, które odbyły się w Warszawie i Katowicach,
prowadził Mikołaj Bobiński, szef kanału partnerskiego Fujitsu. Po krótkim
omówieniu struktury działu sprzedaży i przedstawieniu osób ze swojego
zespołu zaprezentował program motywacyjny Cyberbonus. W jego 15. już
edycji (trwającej od początku kwietnia br. do końca marca 2015 r.)
partnerzy otrzymują więcej punktów za zakupy sprzętu niż w poprzedniej.
Nowością jest również to, że premiowane są wszystkie notebooki z oferty
producenta. Punkty za zakupy są naliczane automatycznie i przelewane raz
w tygodniu na kartę płatniczą Fujitsu. Channel Sales Manager zachęcał
także do korzystania z portalu dla partnerów w celu rejestracji projektów.
Dzięki temu można liczyć na specjalne ceny na sprzęt znajdujący się w magazynach autoryzowanych dystrybutorów (program Upust) oraz na produktu konfigurowane na zamówienie klienta (BTO). W pierwszym przypadku promocyjne ceny są ważne minimum
7 dni, natomiast w drugim – 30 dni.
Adam Dyszkiewicz, Product Manager Datacenter Products, omówił zmiany technologiczne w portfolio serwerów Primergy
TX/RX/BX/CX oraz Primequest 2800B/2800E oraz nowy schematem dotyczący nazewnictwa serwerów Fujitsu. Nowości produktowe z zakresu storage, w tym pamięci masowe serii EternusDX, systemy taśmowe EternusLT i serwery Celvin NAS przedstawił Wojciech Wróbel, Product Manager Storage & Servers. Natomiast podczas prezentacji Macieja Polaka, Product Manager Client Computing Devices, dotyczącej szerokiej oferty
urządzeń komputerowych (m.in. desktopów Esprimo, stacji roboczych Celsius,
notebooków i tabletów Stylistic) spore wrażenie na zebranych zrobił film
pokazujący działanie tabletów Stylistic Q704, M702 i Q584 pod wodą, na
głębokości odpowiednio 3,1, 4,5 i 3,0 m.
Producent zaprosił do
udziału w NPT współpracujących z nim dystrybutorów. AB przedstawiło
ofertę sprzętu demo Fujitsu, centrum kompetencyjne i omówiło inwestycje
w nowe centrum logistyczne. ABC Data zwracała uwagę na liczne promocje
i programy partnerskie, m.in. Intel Voucher Flex oraz „Zaplanuj swój urlop
z Fujitsu”. Action pochwalił się zespołem zajmującym się wyłącznie
produktami Fujitsu, który prowadzi wspólne działania biznesowe
z partnerami. Veracomp jako swoje atuty wymienił m.in. fachowy dział
Serwery & Storage i rozbudowany dział handlowy (w Pionie
Sprzedaży Projektowej pracuje 22 osoby w ośmiu biurach regionalnych).
Podczas New Product Training 2014, jak co roku, dwie osoby wybrane losowo spośród wszystkich, które wypełniły test o portfolio firmy Fujitsu i wykazały się najlepszą wiedzą z tego zakresu, wygrały nagrody główne w postaci laptopów.
Dodatkowo niektórzy z uczestników spotkania otrzymali szansę wzięcia udziału w konkursie rzutów karnych i otrzymania ciekawych nagród. Łatwo nie było, bowiem bramki bronił dawny bramkarz Legii – pan Grzegorz Szamotulski.
Po szkoleniu w Warszawie na stadionie Pepsi Arena odbyła się część spotkania przeznaczona dla partnerów mających status Select oraz Select Expert. W jej trakcie został rozegrany mecz piłkarski najwyższej rangi między drużyną Select (partnerzy Select i Expert) oraz Fujitsu (przedstawiciele producenta i jego dystrybutorów). Zabawa była przednia zarówno na boisku jak i na trybunach.
Wyróżniania dla partnerów handlowych
Podczas tegorocznego Fujitsu NPT producent wręczył statuetki najlepszym partnerom.
Wyróżnienia przyznano w następujących kategoriach:
• Partner roku 2013/2014 – Centrum Systemów Komputerowych
• Największy wzrost sprzedaży produktów Fujitsu 2013/2014 – Wigjocom
• Największa sprzedaż serwerów oraz macierzy 2013/2014 – Vol
• Ambasador Fujitsu – promowanie marki i technologii – Alto Computers
• Najbardziej innowacyjny Partner roku 2013/2014 – Comtek Systems
• Partner Fujitsu – Odkrycie roku 2013/2014 – Info-Projekt IT
Podobne artykuły
Pamięci masowe made in Europe
Spotkanie z cyklu IT Press Tour, mające miejsce w Lizbonie, było doskonała okazją do poznanie szerzej nieznanymi w Polsce europejskimi dostawcami rozwiązań do ochrony i zarządzaniami danymi.
Połączyć dwa światy IT
Niemal każda firma ma trudności z adaptowaniem się do nowych technologii. Jednym z największym wyzwań jest w tym kontekście przystosowanie innowacyjnych produktów do istniejących już rozwiązań
Startupy podkręcają tempo na rynku storage
Analitycy przewidują, że najbliższych latach sprzedaż tradycyjnych systemów pamięci masowych dla biznesu będzie przynosić coraz mniej profitów. Tymczasem startupy z Kalifornii forsują nowe rozwiązania wnoszące powiew świeżości na nieco skostniały rynek.