Udział w NPT jest warunkiem uzyskania rocznej certyfikacji
Fujitsu. Dwa spotkania, które odbyły się w Warszawie i Katowicach,
prowadził Mikołaj Bobiński, szef kanału partnerskiego Fujitsu. Po krótkim
omówieniu struktury działu sprzedaży i przedstawieniu osób ze swojego
zespołu zaprezentował program motywacyjny Cyberbonus. W jego 15. już
edycji (trwającej od początku kwietnia br. do końca marca 2015 r.)
partnerzy otrzymują więcej punktów za zakupy sprzętu niż w poprzedniej.
Nowością jest również to, że premiowane są wszystkie notebooki z oferty
producenta. Punkty za zakupy są naliczane automatycznie i przelewane raz
w tygodniu na kartę płatniczą Fujitsu. Channel Sales Manager zachęcał
także do korzystania z portalu dla partnerów w celu rejestracji projektów.
Dzięki temu można liczyć na specjalne ceny na sprzęt znajdujący się w magazynach autoryzowanych dystrybutorów (program Upust) oraz na produktu konfigurowane na zamówienie klienta (BTO). W pierwszym przypadku promocyjne ceny są ważne minimum
7 dni, natomiast w drugim – 30 dni.

Adam Dyszkiewicz, Product Manager Datacenter Products, omówił zmiany technologiczne w portfolio serwerów Primergy
TX/RX/BX/CX oraz Primequest 2800B/2800E oraz nowy schematem dotyczący nazewnictwa serwerów Fujitsu. Nowości produktowe z zakresu storage, w tym pamięci masowe serii EternusDX, systemy taśmowe EternusLT i serwery Celvin NAS przedstawił Wojciech Wróbel, Product Manager Storage & Servers. Natomiast podczas prezentacji Macieja Polaka, Product Manager Client Computing Devices, dotyczącej szerokiej oferty
urządzeń komputerowych (m.in. desktopów Esprimo, stacji roboczych Celsius,
notebooków i tabletów Stylistic) spore wrażenie na zebranych zrobił film
pokazujący działanie tabletów Stylistic Q704, M702 i Q584 pod wodą, na
głębokości odpowiednio 3,1, 4,5 i 3,0 m.

Producent zaprosił do
udziału w NPT współpracujących z nim dystrybutorów. AB przedstawiło
ofertę sprzętu demo Fujitsu, centrum kompetencyjne i omówiło inwestycje
w nowe centrum logistyczne. ABC Data zwracała uwagę na liczne promocje
i programy partnerskie, m.in. Intel Voucher Flex oraz „Zaplanuj swój urlop
z Fujitsu”. Action pochwalił się zespołem zajmującym się wyłącznie
produktami Fujitsu, który prowadzi wspólne działania biznesowe
z partnerami. Veracomp jako swoje atuty wymienił m.in. fachowy dział
Serwery & Storage i rozbudowany dział handlowy (w Pionie
Sprzedaży Projektowej pracuje 22 osoby w ośmiu biurach regionalnych).

Podczas New Product Training 2014, jak co roku, dwie osoby wybrane losowo spośród wszystkich, które wypełniły test o portfolio firmy Fujitsu i wykazały się najlepszą wiedzą z tego zakresu, wygrały nagrody główne w postaci  laptopów.

Dodatkowo niektórzy z uczestników spotkania otrzymali szansę wzięcia udziału w konkursie rzutów karnych i otrzymania ciekawych nagród. Łatwo nie było, bowiem bramki bronił dawny bramkarz Legii – pan Grzegorz Szamotulski. 

Po szkoleniu w Warszawie na stadionie Pepsi Arena odbyła się część spotkania przeznaczona dla partnerów mających status Select oraz Select Expert. W jej trakcie został rozegrany mecz piłkarski najwyższej rangi między drużyną Select (partnerzy Select i Expert) oraz Fujitsu (przedstawiciele producenta i jego dystrybutorów). Zabawa była przednia zarówno na boisku jak i na trybunach. 

Wyróżniania dla partnerów handlowych


Podczas tegorocznego Fujitsu NPT producent wręczył statuetki najlepszym partnerom. 

Wyróżnienia przyznano w następujących kategoriach: 

Partner roku 2013/2014 – Centrum Systemów Komputerowych 

Największy wzrost sprzedaży produktów Fujitsu 2013/2014 – Wigjocom

Największa sprzedaż serwerów oraz macierzy 2013/2014 – Vol

Ambasador Fujitsu – promowanie marki i technologii – Alto Computers

Najbardziej innowacyjny Partner roku 2013/2014 – Comtek Systems

Partner Fujitsu – Odkrycie roku 2013/2014 – Info-Projekt IT