Dla większości klientów kluczowym kryterium decydującym o wyborze dostawcy usług internetowych jest cena abonamentu. Jeszcze inni zbierają opinie od znajomych, dopytując się o jakość oferowanych usług. Niemniej w ostatnim czasie bardzo szybko rośnie liczba użytkowników, którzy przywiązują dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa.

Narastająca ilość cyberataków, a także zuchwałość hakerów działają na wyobraźnię internautów. Nasi klienci coraz częściej zdają sobie sprawę z istniejącego ryzyka i starają się przed nim należycie zabezpieczyć – tłumaczy Radosław Leśniewski z Asta-Net.

Oczywiście providerzy chronią sieć, mając na uwadze poufność danych, a także chcąc zapewnić klientom bezpieczny dostęp do Internetu. Jednak to nie wystarczy, aby całkowicie ochronić użytkowników.

ISP powinni przejawiać większą inicjatywę w zakresie ochrony danych. Ważne, żeby informować klientów o cyberzagrożeniach, a także oferować im dodatkowe usługi – przekonuje Radosław Leśniewski.

Ta strategia znajduje uzasadnienie, gdyż dostawcy nie odpowiadają za poziom zabezpieczeń urządzeń końcowych internautów. Natomiast dzięki różnorakim zabiegom mogą pośrednio wpłynąć na decyzje klientów. W ten sposób działa wielkopolski provider Asta-Net. Firma istnieje od 1989 r. i obsługuje około 50 tys. klientów indywidualnych oraz biznesowych. Ten lokalny operator w ramach usług dodanych oferuje aplikację bezpieczeństwa G DATA. Rozwiązanie chroni przed złośliwym oprogramowaniem i cyberprzestępcami komputery, które działają pod kontrolą systemu operacyjnego Windows, oraz urządzenia przenośne z Androidem. Korzystający z usługi nie muszą obawiać się konsekwencji związanych z wejściem na fałszywe strony bankowe, podmianą konta podczas dokonywania przelewu czy ataków typu ransomware. Gospodarstwa domowe, które zdecydowały się na usługę G DATA, płacą za nią 10 zł miesięcznie.

Umowę o współpracy z firmą G DATA podpisaliśmy w 2009 r. O wyborze tego producenta zadecydowały dwa czynniki: bardzo dobra jakość oprogramowania i korzystne warunki kooperacji. Posiadamy dostęp do bazy danych G DATA, dzięki czemu na bieżąco zabezpieczamy urządzenia naszych klientów – mówi Radosław Leśniewski.

Asta-Net promuje usługę G DATA w materiałach marketingowych. Ponadto przedstawiciele handlowi, a także pracownicy call center w czasie rozmów z klientami informują ich o możliwościach niemieckiego rozwiązania. Co ciekawe, operator ma też specjalną ofertę dla użytkowników biznesowych (w ich przypadku cena usługi jest negocjowana indywidualnie). Działania marketingowe Asta-Net, a także ofensywa cyberprzestępców napędzają koniunkturę na aplikacje bezpieczeństwa.

Z miesiąca na miesiąc obserwujemy znaczne wzrosty przychodów ze sprzedaży usługi G DATA. Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników. Najbliższa przyszłość tego produktu rysuje się w jasnych barwach. Ludzie wolą zapłacić 10 złotych i odpowiednio się zabezpieczyć, niż ryzykować utratę cennych danych – dodaje Radosław Leśniewski.

Ośmioletnia współpraca Asta-Net i G DATA przynosi obopólne korzyści. Do kasy operatora wpływają dodatkowe pieniądze, natomiast jego klienci otrzymują solidny produkt. Z kolei producent antywirusów ma cennego partnera o ugruntowanej pozycji na lokalnym rynku.

Ten model partnerstwa będzie zyskiwać na popularności. G DATA chętnie podejmuje współpracę z dostawcami ISP, zapewniając im atrakcyjną marżę, miesięczne rozliczenia oraz programy motywacyjne dla handlowców. Nie bez znaczenia jest to, że provider korzysta z bezpiecznego połączenia z naszym API i automatycznie generuje klucze dla użytkowników końcowych – podsumowuje Robert Dziemianko, Marketing Manager w G DATA.

 

Więcej informacji dotyczących samej firmy oraz rozwiązań G DATA można znaleźć na stronie www.gdata.pl.
Kontakt z działem handlowym: sales@gdata.pl lub telefonicznie 94 372 96 69