Nowy styl IT według Meg Whitman łączy urządzenia, usługi, oprogramowanie, infrastrukturę. Jego filarami są cloud computing, mobilność, Big Data. Oznacza nie tyle dostarczanie pojedynczych produktów, co systemowych rozwiązań i usług. Zmniejsza koszty i upraszcza infrastrukturę IT, jednocześnie zwiększając wydajność.

– O to pytają nasi klienci – skwitowała krótko szefowa koncernu.

Podczas konferencji często była mowa o tym, jakie są (i będą w najbliższej przyszłości) oczekiwania klientów biznesowych (impreza odbywała się pod hasłem „Zróbmy lepsze przedsiębiorstwo. Razem”). To świadczy o tym, jak ważny dla HP jest obecnie ten segment rynku. Warto podkreślić, że o produktach konsumenckich mówiono niewiele.

 

Tego potrzebują firmy

Z wypowiedzi przedstawicieli HP wynika, że klienci biznesowi chcą rozwiązań, które można łatwo rozbudować lub dostosować do potrzeb danej organizacji. Oczekują także poprawy wydajności, oszczędności (nie tylko pieniędzy, ale i miejsca – np. na infrastrukturę serwerową czy sieciową) oraz zapewnienia odpowiedniej ochrony.

– Bezpieczeństwo to najważniejszy problem dla CEO, z którymi rozmawialiśmy – poinformował Pradeep Jotwani, Senior Vice President, LED w dziale PPS (oferuje m.in. komputery i drukarki).

Sami klienci, którzy wypowiadali się na konferencji, byli zainteresowani m.in. przyspieszeniem wzrostu biznesu i szybszym wprowadzeniem produktów na rynek dzięki odpowiednim rozwiązaniom IT. Co ważne, potrzeby przedsiębiorców mają zaspokajać przede wszystkim partnerzy HP. Na konferencji podkreślano, że firma chce z nimi ściśle współpracować, co zresztą wiąże się ze strategią koncernu i jego ofertą. Do dostarczania, wdrażania i obsługi całościowych systemów w „nowym stylu IT” integratorzy czy resellerzy są po prostu niezbędni.

 

Nowości  w „nowym stylu”

Na HP Discover zaprezentowano mnóstwo nowości: komputerów, drukarek, rozwiązań storage’owych, chmurowych, Big Data (by wymienić tylko ważniejsze segmenty) i wiele różnego rodzaju usług. Przedstawiciele koncernu zapewniali, że rozwiązania HP mogą obsłużyć przedsiębiorstwo od A do Z – dostarczać wszystko, co niezbędne w infrastrukturze IT, a szeroka oferta należy do najważniejszych atutów kanału partnerskiego producenta.

Co ciekawe, na otwarciu konferencji pokazano nie – jak można było się spodziewać – kolejną generację maszyn PC czy tabletów, lecz rozwiązanie dla handlu, czyli ElitePad POS Solutions, który powstał na bazie tabletu ElitePad. Według producenta będzie mobilnym punktem sprzedaży. Wyposażono go m.in. w skaner kodów kreskowych, czytnik pasków magnetycznych i dodatkową baterię.