Nowe warunki współpracy z resellerami oraz integratorami weszły w życie w listopadzie 2013 r. Zamiast dwóch poziomów partnerstwa – Preferred i Gold – we wszystkich jednostkach HP wprowadzono cztery: Business, Silver, Gold i Platinum. Co bardzo ważne, na podstawowym poziomie HP Business Partner nie ma wymagań co do wielkości obrotów. Każdy zarejestrowany partner bez problemu zyskuje dostęp do bezpłatnych szkoleń, promocji czy materiałów marketingowych. Może także skorzystać z ofert przygotowanych specjalnie dla takich właśnie, rozpoczynających współpracę z HP, partnerów oraz włączyć się do programu lojalnościowego (HP +Club) już od pierwszej zakupionej sztuki produktu.

W ten sposób szeroko i bez żadnych dodatkowych kryteriów otworzyliśmy się na firmy, które wcześniej nie spełniały wymogów programu partnerskiego. Teraz nawet najmniejsi resellerzy mogą stać się częścią naszej społeczności, czerpiąc z tego bardzo konkretne profity i korzystając z obsługi dedykowanego zespołu HP – podkreśla Maciej Deka, Channel Sales Manager w dziale HP PPS.

 

Od srebra do platyny

Aby osiągnąć wyższy stopień – Silver – partner musi wypracowywać obroty o określonej wysokości. Jednak również w tym wypadku – jak zapewnia producent – wymagania są mniejsze niż wcześniej.

– Założone progi obrotów spadły do zaledwie jednej czwartej tego, co obowiązywało jeszcze pół roku temu – wyjaśnia Maciej Deka. Wymagane obroty można uzyskać na jednej linii produktowej (ta zasada nie zmieniła się). „Srebrnym” resellerom przysługują premie posprzedażne – ich wysokość rośnie na kolejnych poziomach.

Nowe specjalizacje w dziale HP PPS

Gold – ServiceOne Printing and Computing – specjalizacja serwisowa dla partnerów oferujących sprzęt komputerowy i drukarki

Silver – Workstation – program dla partnerów oferujących stacje robocze HP