Coraz częściej decyzja o zakupie sprzętu informatycznego należy do zarządów firm. Menedżerowie rozumieją, że każdy przestój spowodowany awarią w obszarze IT nie tylko oddala przedsiębiorstwo od realizacji planów biznesowych, ale może postawić pod znakiem zapytania jego dalsze funkcjonowanie na rynku. Z tego powodu nawet mali i średni przedsiębiorcy zabiegają o to, aby wyposażyć firmy w rozwiązania renomowanego producenta, który jest w stanie zapewnić im w razie potrzeby profesjonalną pomoc.

Tym wymaganiom odpowiada infrastruktura IT zbudowana na bazie sprzętu HPE i uzupełniona o usługi serwisowe. Producent świadczy je z myślą o wszystkich grupach produktowych (serwerach, rozwiązaniach storage’owych i sieciowych) na różnych poziomach: od najprostszych, polegających np. na wsparciu telefonicznym, poprzez zaawansowane, kiedy to specjaliści HPE monitorują zainstalowany u klienta sprzęt, aż po szyte na miarę.

 

Zapobieganie i szybka reakcja

Usługi wsparcia serwisowego HPE Proactive Care są stworzone na potrzeby MŚP. Z jednej strony służą zminimalizowaniu ryzyka awarii infrastruktury IT (poziom proaktywny), z drugiej bardzo szybkiemu rozwiązywaniu problemów (reaktywny). Pierwszy obejmuje implementację zaleceń HPE dotyczących aktualizacji firmware’u, zmiany parametrów konfiguracyjnych infrastruktury, jej regularne skanowanie minimalizujące ryzyko wystąpienia awarii oraz analizę incydentów, do których doszło. Poziom reaktywny – w przypadku problemów – zapewnia natychmiastowy dostęp do specjalistów.

 

Tomasz Melion

 

Senior Product Manager Tech Data, Azlan

Potrzeba korzystania z usług serwisowych rośnie w sektorze publicznym i prywatnym. Decydenci chcą uniknąć ryzyka zakupu, nierzadko drogiego sprzętu, bez zaufanego wsparcia. Dlatego oferta integratorów w tym zakresie coraz częściej pada na podatny grunt. Azlan od dawna sprzedaje pełne portfolio usług serwisowych HPE i ma duże doświadczenie w obsłudze partnerów, jeśli chodzi o ich wycenę i dobór. Warto, aby firmy IT oferowały je wraz z rozwiązaniami sprzętowymi, gdyż z jednej strony umożliwi to budowanie długotrwałych pozytywnych relacji z klientami, a z drugiej uzyskiwanie wyższej marży.

 

Klient końcowy, który zdecyduje się na kupno usługi HPE Proactive Care dla sprzętu serwerowego, w ramach wsparcia proaktywnego dwa razy w roku otrzymuje zalecenia dotyczące aktualizacji firmware’u oraz oprogramowania zarządzającego. Po zdalnej analizie konfiguracji środowiska dostaje raport o potencjalnych zagrożeniach wraz z propozycją zmian. Może poza tym korzystać z elektronicznej platformy HPE Support Center, która oferuje dostęp do narzędzi diagnostycznych, zdalny kontakt z działem wsparcia oraz innymi użytkownikami systemów HPE. Pomoc na poziomie reaktywnym obejmuje naprawę zdalną lub na miejscu, w tym pomoc w rozwiązywaniu problemów z oprogramowaniem innych firm. Zakres usługi można dostosować do potrzeb odbiorcy, dzięki opcjom serwisowym. Klient może wykupić usługę serwisową na 3, 4 lub 5 lat.

 

Odsprzedaż lub usługi

Ponieważ serwery stanowią największą grupę produktową HPE, warto w pierwszej kolejności zainteresować się sprzedażą „serwisów” dla tego sprzętu. Podstawową zaletą tej decyzji jest uzyskanie większej marży na transakcji. Zaoferowanie wsparcia stanie się okazją do nawiązania stałej, nieuciążliwej relacji z klientem. Sprzedając rozwiązanie serwisowe, integrator ma pewność, że obsługa techniczna – z ramienia HPE – będzie realizowana u odbiorcy profesjonalnie i zgodnie z umową. Dlatego ewentualne kłopoty ze sprzętem (jeśli w ogóle wystąpią) nie spowodują, że klient odwróci się od integratora i proponowanych przez niego rozwiązań. Dobrze obsłużony, przedłuży kontrakt lub zakupi nowy sprzęt, również z serwisem. Patrząc z drugiej strony, spokój, jaki gwarantuje integratorowi nadzór HPE nad sprzedanymi rozwiązaniami tej marki, umożliwia mu poszukiwanie kolejnych odbiorców.

Aby integrator mógł sprzedawać sprzęt HPE z serwisem, musi uzyskać status Business Partnera. Otrzymuje się go po rejestracji w systemie producenta. Następnie w ciągu trzech miesięcy należy zdać online’owy egzamin z wiedzy o produktach i usługach serwisowych HPE. Na bazie tych ostatnich partner może zaproponować klientowi np. własne wsparcie dla baz danych i dostosowywać systemy klienta do zaleceń specjalistów HPE.

Dystrybutorem rozwiązań

Hewlett Packard Enterprise

jest Tech Data

www.techdata.pl