Firma RRC Poland od końca czerwca br. działa jako Ingram Micro. Zmiana nazwy jest następstwem przejęcia VAD-a przez globalnego dystrybutora. W ten sposób amerykański gigant dołączył do pierwszoplanowych graczy w segmencie dystrybucji z wartością dodaną. Firma oferuje zaawansowane produkty sieciowe, infrastrukturę do budowy centrów danych, systemy bezpieczeństwa, a także rozwiązania do automatycznej identyfikacji i gromadzenia danych. W portfolio Ingram Micro znajdują się m.in. takie marki jak: Avaya, Cisco, Dell EMC, Honeywell, Lenovo, Unify i Zebra Technologies.

Jednym z kluczowych działów Ingram Micro jest DC POS (Data Capture/Point of Sale), dostarczający produkty najważniejszych marek z branży Auto ID. W doborowym towarzystwie znajdują się: Zebra Technologies, Honeywell, Datalogic, ELO Touch, Getac, NCR, Extreme Networks, Epson, Star, Xplore i Citizen. Dywizja DCPOS, która zastąpiła dział Auto ID wcześniej funkcjonujący w ramach RRC Poland, liczy w Polsce 15 osób. Pomimo zmiany nazwy Ingram Micro nie planuje przeprowadzania rewolucji, stawiając na sprawdzony i doświadczony zespół, doskonale obeznany z realiami lokalnego rynku. Co ważne, dystrybutor wnosi dodatkowe wartości w postaci zaplecza logistycznego. Oprócz lokalnego magazynu w Warszawie Ingram Micro posiada też centrum dystrybucji w niemieckiej miejscowości Straubling. To umożliwia płynną obsługę partnerów oraz klientów końcowych.

Automatyczna identyfikacja oraz gromadzenie danych odnosi się do różnych technologii, w tym bazujących na kodach kreskowych, paskach magnetycznych, kartach inteligentnych, elektronicznych układach radiowych, rozpoznawaniu tekstu bądź głosu. Wszystkie służą tym samym celom: identyfikowaniu, śledzeniu, rejestrowaniu, przechowywaniu i wymianie informacji związanej z procesami biznesowymi i produkcyjnymi oraz danymi osobowymi. Branża Auto ID – ze względu na mnogość różnych procesów, a także produktów – otwiera duże możliwości przed resellerami oraz integratorami, którzy mogą liczyć na godziwe marże. Partnerzy zarabiają nie tylko na sprzedaży sprzętu, ale również projektowaniu i wdrażaniu systemów oraz serwisie urządzeń i oprogramowania. Warto dodać, że w tym segmencie rynku konkurencja nie jest tak mordercza jak w przypadku komputerów PC czy smartfonów.

Co ważne, przyszłość rynku Auto ID rysuje się w jasnych barwach, m.in. ze względu na bardzo bliskie korelacje z Internetem rzeczy. Jak wynika z badań, niemal 70 proc. osób decyzyjnych w branży retail deklaruje przeprowadzanie zmian wymaganych do wprowadzenia IoT, a 65 proc. planuje do 2021 r. zainwestować w technologie automatyzacji służące do zarządzania zapasami i zapewnienia zgodności w obszarze planogramu (graficzne odwzorowanie przestrzeni sprzedażowej obejmujące wyposażenie sklepu). Z kolei 87 proc. detalistów zamierza wdrożyć mobilne urządzenia kasowe, umożliwiające przyjmowanie płatności kartami w dowolnym miejscu sklepu.