innovaphone: All IP to jedyna opcja
Kończą się czasy klasycznej telefonii stacjonarnej. Jeśli klienci nie zdecydują na przejście na technologię IP, to używane przez nich tradycyjne rozwiązania komunikacyjne niedługo po prostu przestaną działać.
Na całym świecie trwa wymiana sieci analogowych lub łączy ISDN na połączenia All IP. Wkrótce wszystkie kanały komunikacji – telefonia stacjonarna i mobilna, telewizja oraz Internet – obsługiwane będą wyłącznie za pośrednictwem protokołu IP.
Klient, który korzysta z tradycyjnych rozwiązań bazujących na starszych technologiach nie powinien się jednak obawiać tej rewolucji. Oferta innovaphone umożliwia mu płynne przejście do systemu w technologii IP, a wdrożenie może być podzielone na etapy – bez konieczności wymiany całego systemu. Dzięki stopniowemu, kontrolowanemu wprowadzaniu nowego rozwiązania pracownicy mają też możliwość lepszego zapoznania się z nowymi funkcjami i aplikacjami.
W przypadku użycia rozwiązań innovaphone migracja do All IP nie wprowadza zakłóceń w funkcjonowaniu firmy. Gwarantując płynne przejście na nową platformę, integrator w ciągu całego wdrożenia może zapewnić klientowi maksymalną dostępność systemu komunikacji.
Bramka łączy dwa światy
W pierwszym etapie można zainstalować u klienta bramkę VoIP innovaphone pomiędzy klasycznym systemem telefonicznym a łączem SIP. Bramka zapewnia interfejs do innych sieci, stanowiąc jednocześnie platformę sprzętową dla obsługującego systemy telefonicznych VoIP oprogramowania innovaphone PBX. Solidna konstrukcja i starannie dobrane komponenty sprzętowe gwarantują niezawodne działanie urządzenia. Jego wdrożenie umożliwia klientowi dalsze korzystanie z urządzeń analogowych, takich jak telefony i faksy.
W przypadku instalacji bramek VoIP niemieckiej marki w firmie z wieloma oddziałami, migracja rozpoczyna się od łączenia tradycyjnych systemów PBX za pośrednictwem własnych bezpiecznych łączy IP (Trunking). Użytkownicy systemu dzwonią do siebie zupełnie za darmo, zarówno w obrębie jednego oddziału, jak i pomiędzy różnymi lokalizacjami. Zaletą takiego wdrożenia jest to, że bramka VoIP zainstalowana w oddziale może być wykorzystana do wprowadzania kolejnych rozwiązań komunikacyjnych, jeżeli będą takie potrzeby.
Wiele możliwości z Unified Communications
A potrzeby na pewno się pojawią, bo usługa głosowa stała się przez ostatnie lata aplikacją z obszaru IT. Dlatego integrator oferujący profesjonalne systemy komunikacji dla biznesu może zaproponować klientowi skorzystanie z wielu dodatkowych funkcji wynikających z integracji głosu i danych w firmie. Klient sam może zdecydować, jak szybko chce przejść na kompletne rozwiązanie innovaphone Unified Communications (UC). Oferowane w jego ramach aplikacje UC ułatwią komunikację między pracownikami, przyczyniając się do optymalizacji procesów biznesowych w firmie.
Aplikacje te można je wdrożyć za pomocą elastycznego systemu innovaphone PBX, który łączy standardowe funkcje telefonii IP oraz kompletne rozwiązanie UC, realizujące koncepcję „Anywhere Workplace”. Dzięki prostemu w użyciu oprogramowaniu klienckiemu myPBX pracownicy korzystają ze wszystkich telefonów – biurkowego, komórkowego lub programowego. Mogą być przy tym osiągalni pod tym samym numerem wewnętrznym, bez względu na to, z jakiego urządzenia końcowego korzystają i gdzie się w danym momencie znajdują.
Oprogramowanie myPBX łączy różne elementy Unified Communications – klasyczną telefonię IP, audio- i wideokonferencje, katalogi firmowe, historię połączeń, informacje Presence, chat, Collaboration Sessions – udostępniając je poprzez jeden przejrzysty interfejs użytkownika. Nie ma też problemu z użyciem funkcji telefonii IP w smartfonie czy tablecie – dzięki dostępnym aplikacjom innovaphone dla systemów iOS i Android.
Mająca swą siedzibę w Sindelfingen w Niemczech firma innovaphone od 20 lat specjalizuje się w rozwoju i produkcji systemów komunikacyjnych Pure IP. Wielu klientów w całej Europie przekonało się do jej koncepcji łagodnej migracji do nowych technologii. Istotnym elementem w projektowaniu rozwiązań producenta jest zgodność ze standardami, co sprawia, że mogą współpracować z produktami innych dostawców.
Więcej informacji:
Patrycja Leinekugel, innovaphone AG (kontakt w języku polskim)
pleinekugel@innovaphone.com
tel. +49 – 7031 73009 – 626
Podobne artykuły
Praca w modelu hybrydowym
Wiele firm, które w czasie pandemii wdrożyły rozwiązania tymczasowe, prędzej czy później zainwestuje w profesjonalne systemy ułatwiające organizację pracy.
innovaphone: komunikacja na nowe czasy
Czasy, kiedy pracownicy spędzali osiem godzin w biurze, mijają bezpowrotnie. Przedsiębiorcy muszą to sobie uświadomić i z pomocą integratorów przystosować swoje firmy do współczesnych realiów.
innovaphone: PBX w erze aplikacji
Narzędzie myApps firmy innovaphone otwiera nowe możliwości nie tylko przed użytkownikami systemu, ale również deweloperami zainteresowanymi tworzeniem dodatkowych funkcji i aplikacji.