Na całym świecie trwa wymiana sieci analogowych lub łączy ISDN na połączenia All IP. Wkrótce wszystkie kanały komunikacji – telefonia stacjonarna i mobilna, telewizja oraz Internet – obsługiwane będą wyłącznie za pośrednictwem protokołu IP.

Klient, który korzysta z tradycyjnych rozwiązań bazujących na starszych technologiach nie powinien się jednak obawiać tej rewolucji. Oferta innovaphone umożliwia mu płynne przejście do systemu w technologii IP, a wdrożenie może być podzielone na etapy – bez konieczności wymiany całego systemu. Dzięki stopniowemu, kontrolowanemu wprowadzaniu nowego rozwiązania pracownicy mają też możliwość lepszego zapoznania się z nowymi funkcjami i aplikacjami.

W przypadku użycia rozwiązań innovaphone migracja do All IP nie wprowadza zakłóceń w funkcjonowaniu firmy. Gwarantując płynne przejście na nową platformę, integrator w ciągu całego wdrożenia może zapewnić klientowi maksymalną dostępność systemu komunikacji.

 

Bramka łączy dwa światy

W pierwszym etapie można zainstalować u klienta bramkę VoIP innovaphone pomiędzy klasycznym systemem telefonicznym a łączem SIP. Bramka zapewnia interfejs do innych sieci, stanowiąc jednocześnie platformę sprzętową dla obsługującego systemy telefonicznych VoIP oprogramowania innovaphone PBX. Solidna konstrukcja i starannie dobrane komponenty sprzętowe gwarantują niezawodne działanie urządzenia. Jego wdrożenie umożliwia klientowi dalsze korzystanie z urządzeń analogowych, takich jak telefony i faksy.

W przypadku instalacji bramek VoIP niemieckiej marki w firmie z wieloma oddziałami, migracja rozpoczyna się od łączenia tradycyjnych systemów PBX za pośrednictwem własnych bezpiecznych łączy IP (Trunking). Użytkownicy systemu dzwonią do siebie zupełnie za darmo, zarówno w obrębie jednego oddziału, jak i pomiędzy różnymi lokalizacjami. Zaletą takiego wdrożenia jest to, że bramka VoIP zainstalowana w oddziale może być wykorzystana do wprowadzania kolejnych rozwiązań komunikacyjnych, jeżeli będą takie potrzeby.

 

Wiele możliwości z Unified Communications

A potrzeby na pewno się pojawią, bo usługa głosowa stała się przez ostatnie lata aplikacją z obszaru IT. Dlatego integrator oferujący profesjonalne systemy komunikacji dla biznesu może zaproponować klientowi skorzystanie z wielu dodatkowych funkcji wynikających z integracji głosu i danych w firmie. Klient sam może zdecydować, jak szybko chce przejść na kompletne rozwiązanie innovaphone Unified Communications (UC). Oferowane w jego ramach aplikacje UC ułatwią komunikację między pracownikami, przyczyniając się do optymalizacji procesów biznesowych w firmie.

Aplikacje te można je wdrożyć za pomocą elastycznego systemu innovaphone PBX, który łączy standardowe funkcje telefonii IP oraz kompletne rozwiązanie UC, realizujące koncepcję „Anywhere Workplace”. Dzięki prostemu w użyciu oprogramowaniu klienckiemu myPBX pracownicy korzystają ze wszystkich telefonów – biurkowego, komórkowego lub programowego. Mogą być przy tym osiągalni pod tym samym numerem wewnętrznym, bez względu na to, z jakiego urządzenia końcowego korzystają i gdzie się w danym momencie znajdują.

Oprogramowanie myPBX łączy różne elementy Unified Communications – klasyczną telefonię IP, audio- i wideokonferencje, katalogi firmowe, historię połączeń, informacje Presence, chat, Collaboration Sessions – udostępniając je poprzez jeden przejrzysty interfejs użytkownika. Nie ma też problemu z użyciem funkcji telefonii IP w smartfonie czy tablecie – dzięki dostępnym aplikacjom innovaphone dla systemów iOS i Android.

Mająca swą siedzibę w Sindelfingen w Niemczech firma innovaphone od 20 lat specjalizuje się w rozwoju i produkcji systemów komunikacyjnych Pure IP. Wielu klientów w całej Europie przekonało się do jej koncepcji łagodnej migracji do nowych technologii. Istotnym elementem w projektowaniu rozwiązań producenta jest zgodność ze standardami, co sprawia, że mogą współpracować z produktami innych dostawców.

 

Więcej informacji:
Patrycja Leinekugel, innovaphone AG (kontakt w języku polskim)
pleinekugel@innovaphone.com
tel. +49 – 7031 73009 – 626