Na początek warto zadać pytanie, czy skoro rozwój aplikacji mobilnych tchnął nowe życie w świat telefonii komórkowej, to podobnie będzie w przypadku telefonii stacjonarnej? Okazuje się, że to bardzo prawdopodobne, zwłaszcza że na rynku pojawiają się interesujące rozwiązania rozszerzające funkcjonalność PBX-ów. 

Jednym z największych wyzwań stojących przed dostawcami jest integracja abonenckich centralek telefonicznych z najnowszymi narzędziami komunikacji. Pracownicy coraz częściej chcą korzystać z oprogramowania, które ma taki sam interfejs i jest identycznie obsługiwane na wszystkich urządzeniach, począwszy od smartfonów z Androidem, aż po komputery działające pod kontrolą systemu Windows. 

„myApps spełnia oczekiwania firm poszukujących nowoczesnych i przyjaznych systemów łączności. Dzięki tej aplikacji komunikacja stacjonarna i mobilna, prywatna i zawodowa łączą się w jedno zintegrowane rozwiązanie. W rezultacie praca staje się szybka, wydajna i przyjemna” – zapewnia Rafał Lipka-Zanozik, Area Sales Manager w innovaphone. 

Niemiecki producent oferuje kompletne rozwiązanie komunikacyjne na platformie myApps, które łączy telefonię IP, chat, współdzielenie aplikacji, telekonferencje, obsługę faksów, pocztę głosową i presence (informacje o obecności). Można go używać na różnych urządzeniach, niezależnie od rozmiaru wyświetlaczy. Dzięki temu wszystkie aplikacje są stale dostępne, również w podróży – zgodnie z koncepcją innovaphone „Anywhere Workplace”. Co nie oznacza, że firma stawia wyłącznie na mobilność. Jej szefowie podkreślają, że innovaphone PBX nadal stanowi podstawę zaawansowanego systemu telefonii IP i Unified Communications (UC). 

„myApps to kolejny filar wzmacniający nasz sztandarowy produkt. Z jednej strony obejmuje on zaprojektowane przez nas aplikacje, z drugiej zaś jest swojego rodzaju fundamentem pozwalającym na tworzenie nowych programów przez współpracujących z nami deweloperów. Nie ukrywamy, że udoskonalanie myApps należy do naszych głównych celów strategicznych” – wyjaśnia Rafał Lipka-Zanozik. 

 

Komunikacja z myApps

Firmy dążą do tego, aby pracownicy komunikowali się ze sobą w prosty i efektywny sposób. Środowisko pracy myApps stwarza im takie możliwości dzięki aplikacji Phone oraz Softphone. Pierwsza z nich pozwala aktywować połączenia głosowe i wideo, udostępniać oprogramowanie oraz organizować rozmowy grupowe za pomocą jednego kliknięcia. Użytkownik na liście kontaktów ma dostęp do informacji na temat obecności swoich współpracowników i partnerów biznesowych. Aplikacja zawiera też zintegrowaną historię połączeń przychodzących i wychodzących. 

Z kolei Softphone App ma te same funkcje co Phone App, niemniej służy jako wirtualny telefon dostępny na każdym urządzeniu. Tym sposobem smartfony, laptopy i tablety stają się cennym rozszerzeniem innovaphone PBX. Aplikacje Phone App i Softphone App wyglądają i działają tak samo na każdym urządzeniu. Użytkownik ma możliwość zarejestrowania nieograniczonej liczby urządzeń pod własnym numerem telefonu.

 

Narzędzie dla administratora

Administratorzy borykają się z licznymi problemami związanymi z konfiguracją i zarządzaniem sprzętem telekomunikacyjnym oraz licznymi aplikacjami. Nie bez przyczyny firmy przy wyborze systemu do komunikacji przywiązują wagę do kwestii dotyczących administrowania systemów. innovaphone myApps umożliwia łatwe opanowanie chaosu związanego z integracją różnych narzędzi, a także użytkowników. Wszelkie zadania można wykonywać zdalnie za pośrednictwem centralnego oprogramowania klienckiego. 

Administratorzy mają do dyspozycji pakiet aplikacji przeznaczonych do instalacji, konfiguracji sprzętu i zarządzania nim. Jedną z ważniejszych pozycji w tym zestawie jest PBX Manager App, umożliwiający uruchamianie nowych funkcji, konfigurowanie i zarządzanie kolejkami, konferencjami, platformą aplikacyjną czy systemami DECT. Z kolei Manager App włącza i dezaktywuje aplikacje, a także nimi administruje. Cenne uzupełnienie pakietu stanowi Alarms App – narzędzie informujące o błędach występujących w pojedynczej centrali abonenckiej bądź sieci urządzeń. Należy dodać, że łatwość zarządzania jest ważna również dla integratorów oraz instalatorów sprzętu, którzy w przypadku mniejszych i średnich firm często nadzorują system.

 

Komunikacja przyszłości

Świat i środowisko pracy nieustannie się zmieniają. To wyzwanie dla dostawców produktów przeznaczonych do komunikacji, którzy muszą dostosować się do nowych wymagań i potrzeb rynku. innovaphone zamierza nadążać za tempem zmian wspólnie z partnerami technologicznymi. Na bazie udostępnianego przez niemiecką firmę frameworku mogą oni tworzyć własne aplikacje. Klienci będą je kupować za pośrednictwem innovaphone App Store

Małe, a czasami nawet średnie firmy często rezygnują z telefonii stacjonarnej. Nie jest to najlepsze wyjście, gdyż tradycyjne systemy telekomunikacyjne nadal mają kilka atutów, takich jak chociażby niezawodność czy bezpieczeństwo. Lepszą koncepcją jest umiejętne łączenie dobrych, sprawdzonych rozwiązań z nowinkami technologicznymi. 

„Każdy rodzaj komunikacji ma swoje określone walory. Dlatego też innovaphone zachęca klientów do integracji usług głosowych realizowanych w sieciach bezprzewodowych i przewodowych, wideo oraz wiadomości tekstowych w ramach jednolitej platformy technologicznej” – podsumowuje Rafał Lipka-Zanozik.

Więcej informacji:

Rafał Lipka-Zanozik, Area Sales Manager w innovaphone
e-mail: Rlipka-zanozik@innovaphone.com
telefon: +48 600 898 887