Rynek komunikacji biznesowej rozwija się bardzo dynamicznie. Wiele firm nie nadąża za tym rozwojem i zaczyna gubić się w labiryncie produktów. Jednocześnie staje przed poważnym dylematem: jak umiejętnie połączyć funkcjonujące od lat narzędzia z nowinkami technologicznymi? Producenci, a także operatorzy przedstawiają klientom przeróżne koncepcje. Jedną z nich jest biuro pozbawione abonenckich central telefonicznych (PBX) oraz telefonów biurkowych. Tymczasem firmy mają rozmaite potrzeby w zakresie organizacji łączności. Ponadto wzorce zaczerpnięte z rynku konsumenckiego, gdzie gospodarstwa domowe masowo rezygnują z aparatów stacjonarnych, nie zawsze zdają egzamin w środowisku biznesowym. O ile w przypadku startupów – zwykle zatrudniających młodych pracowników – wystarczy telefonia mobilna i popularne komunikatory, o tyle średnie czy duże firmy nie mogą sobie pozwolić na takie rozwiązanie. 

Nierzadko zdarza się, że misja integratorów, którzy próbują forsować u klientów rewolucyjne zmiany, kończy się fiaskiem. Co zatem zrobić, aby nie wystraszyć przedsiębiorcy, dopasować ofertę do jego potrzeb, a przy okazji dostarczyć mu innowacyjne funkcje i usługi?

„Nie możemy i nie chcemy rzucać klientów na głęboką wodę. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się rozwiązania zapewniające łagodne, stopniowe przejście na nowe technologie” – tłumaczy Rafał Lipka- Zanozik, Area Sales Manager w innovaphone. 

Niemniej realizacja tego zadania w praktyce wcale nie jest prosta. Integrator, którzy zdecyduje się na taki scenariusz, oprócz wiedzy i kwalifikacji musi dysponować szerokim wachlarzem produktów. Wprawdzie może dopasowywać do siebie komponenty pochodzące od różnych dostawców, ale łatwiej i szybciej jest wykorzystać produkty z oferty jednego producenta, takiego jak np. innovaphone. Portfolio tej firmy jest na tyle bogate, że pozwala na zastosowanie rozmaitych wariantów zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i w wielkich korporacjach. 

Niemiecki producent, działający na rynku od 1997 r., oferuje bramy VoIP, innovaphone PBX, telefony IP, system zunifikowanej komunikacji, a od niedawna również myApps. Tak szeroki wachlarz produktów umożliwia klientom płynne przechodzenie do świata nowych technologii, niezależnie od tego, czy jest to przejście z ISDN na All IP, z telefonii IP na UC, czy też zupełnie nowe formy komunikacji biznesowej. 

 

Otwarci na partnerów

Środowisko pracy nieustannie ewoluuje. Wyzwaniem dla takich firm jak innovaphone jest opracowanie rozwiązań dostosowanych do nowych wymagań i potrzeb rynku. W segmencie szeroko pojętej komunikacji przyszłość należy do zaawansowanych produktów oferujących zdecydowanie więcej możliwości aniżeli realizacja połączeń głosowych. Nie zmienia to faktu, że najbliższe lata upłyną pod znakiem koegzystencji nowoczesnych systemów z telefonią tradycyjną. Trudno sobie bowiem wyobrazić funkcjonowanie administracji publicznej, służb interwencyjnych, centrów obsługi klienta, a także firm energetycznych czy wydobywczych bez PBX-ów i biurkowych telefonów. 

„Podstawowym elementem naszej oferty jest innovaphone PBX. To uniwersalny system, który może pracować w lokalizacji klienta, modelu hostingowym lub chmurze publicznej. Dzięki wysokiej skalowalności znajduje on zastosowanie zarówno w małych firmach, jak i w korporacjach. innovaphone PBX cieszy się rosnącym zainteresowaniem nie tylko wśród przedsiębiorców, ale również resellerów oraz integratorów. W ciągu ostatniego roku pozyskaliśmy kilkunastu nowych partnerów” – mówi Rafał Lipka-Zanozik.

Należy dodać, że wszystkie elementy i komponenty sprzętowe innovaphone są obsługiwane przez to samo oprogramowanie, co zapewnia maksymalną elastyczność. Dzięki temu system sprawdza się w różnych konfiguracjach i zastosowaniach, np. w organizacjach o rozproszonej strukturze czy w firmach posiadających oddziały o różnej wielkości. Ponadto wszystkie rozwiązania innovaphone są zgodne z najważniejszymi standardami (w tym protokoły SIP i H232), oferują zatem maksymalną interoperacyjność. Otwarte interfejsy zapewniają łatwą integrację rozwiązań analogowych, jak również specjalnych aplikacji opracowanych przez producenta lub firmy zewnętrzne. 

Zresztą niemiecka firma wyraźne podąża w kierunku rozszerzania współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Najlepszym tego dowodem jest zaprezentowana na początku bieżącego roku platforma myApps. System bazuje na koncepcji, w której bardzo ważną rolę odgrywają partnerzy technologiczni niemieckiego producenta. Na bazie udostępnianego przez innovaphone frameworku mogą oni tworzyć własny software. Środowisko programistyczne innovaphone zapewnia działanie aplikacji w ten sam sposób na wszystkich urządzeniach, niezależnie od tego, czy jest to smartfon, komputer czy tablet.. W rezultacie innovaphone PBX, który stanowi podstawę zaawansowanego rozwiązania telefonii IP oraz Unified Communications, zostaje rozszerzony o kolejny filar. Niemiecki producent zapowiada rozwój i udoskonalanie myApps jako jeden ze swoich głównych celów strategicznych. 


Więcej informacji:

Rafał Lipka-Zanozik Area Sales Manager w innovaphone
email:    Rlipka-zanozik@innovaphone.com
telefon: +48 600 898 887