Zaczynaliśmy naszą współpracę z Epsonem tak jak każdy reseller, od poziomu podstawowego. Od początku 2010 r. mamy status Gold Partnera. Przekonaliśmy się do tego producenta przede wszystkim ze względu na podejście do partnerów. Nie napotkaliśmy żadnych przeszkód w nawiązaniu kontaktów. Było to dla nas zaskakujące, ponieważ niektórzy producenci różnie traktują firmy resellerskie. Nie mają zwyczaju pochylać się nad klientem zainteresowanym zakupem niewielkiej liczby projektorów lub innych urządzeń. Epson wyróżnia się pod tym względem. Nawet jeśli sprzedawca prosi o ofertę na jeden lub dwa projektory, nie odprawia go z kwitkiem. Rzecz jasna istnieją pewne zasady przyznawania rabatów według wielkości zakupów, statusu itd., ale Epson nie trzyma się sztywno schematów, nie wrzuca każdego partnera do określonego worka na zawsze. Jest elastyczny w zakresie negocjowania warunków zakupu. Czasami zastanawiam się nawet, jak pracownicy Epsona to robią, że mają czas dla każdego partnera. Na pochwałę zasługuje także wsparcie techniczne zapewniane przez producenta. Kiedy mam problem ze sprzętem, dzwonię do niego po radę. Jeśli mój rozmówca nie ma czasu, żeby od razu omówić sprawę, oddzwania i razem szukamy rozwiązania. Pomoc techniczna jest niezwykle istotna, zwłaszcza w moim przypadku – sprzedaję między innymi projektory instalacyjne. Ich właściciele nie mogą czekać na reakcję serwisu. Zresztą otrzymałem od Epsona autoryzację serwisową dotyczącą wąskiej grupy projektorów instalacyjnych. Warto dodać, że Epson ma dobrze funkcjonujący program wypożyczania produktów demo, co jest ważne dla małych partnerów. Często nie stać ich na wydatek 5 – 10 tys. zł na sprzęt przeznaczony do prezentacji klientom końcowym.