Podczas konferencji „Gotowi na jutro” Wojciech Depa, dyrektor generalny polskiego oddziału dystrybutora, zwrócił uwagę na problemy małych sklepów resellerskich sprzedających sprzęt telekomunikacyjny konsumentom. Placówki te borykają się ze słabym popytem, co odczuwają również operatorzy i duże sklepy sieciowe. Według organizatorów konferencji rozwiązaniem jest zmiana sposobu myślenia o tym biznesie. Przede wszystkim odejście od konkurowania wyłącznie za pomocą niskiej ceny. Niestety, wielu partnerów Komsy tak właśnie robi, próbując rywalizować w ten sposób z salonami operatorskimi czy sklepami wielkopowierzchniowymi. Na próżno. Resellerom, którzy tego nie zmienią, coraz trudniej będzie ochronić rentowność swoich sklepów, nie wspominając nawet o jej podniesieniu.

Przedstawiciele Komsy przekonują, że należy przede wszystkim spełnić oczekiwania klientów, którzy szukają telefonów poza salonami operatorów i zwracają uwagę na jakość produktów oraz profesjonalne doradztwo.

– Nie ma według nas lepszej metody na to, żeby uzyskać większą marżę i nie konkurować bezpośrednio z innymi kanałami – powiedział Wojciech Depa (więcej na ten temat w ramce „Trzy pytania do...”).