Nasza publikacja obejmuje jedynie wycinek całej społeczności tworzącej branżę IT
w Polsce. Dlatego równolegle na stronie internetowej CRN.pl założyliśmy biznesową „Bazę osób”, do której profil zawodowy może dodać każda osoba pracująca w firmie zajmującej się sprzedażą, integracją, dystrybucją lub produkcją w segmencie IT. W tym celu wystarczy wejść na stronę www.crn.pl/baza-osob i kliknąć przycisk „Dodaj swój profil”. Mamy nadzieję, że systematycznie rozwijana i na bieżąco aktualizowana internetowa edycja „Kto jest kim w branży IT” pozwoli naszym czytelnikom nawiązywać nowe kontakty biznesowe.

Piotr Baca

PIOTR BACA
Country Manager Brothera

Brother

 

 

 

Piotr Baca został zatrudniony w biurze sprzedaży Brothera w Polsce w styczniu 2005 r. Wcześniej pracował w branży FMCG, przez pewien czas prowadził też własną działalność dystrybucyjną. Kiedy dołączył do polskiego zespołu Brothera, liczył on czterech pracowników. Piotr Baca na początku odpowiadał za rozwój kanału partnerskiego i działania sprzedażowe. Już w ciągu pierwszych miesięcy przyczynił się do podwojenia obrotów firmy, a osiągnięte wyniki były w owym okresie dużym sukcesem. W międzyczasie z Brothera odszedł dyrektor zarządzający i poszukiwano kandydata na to stanowisko. Dzięki m.in. wypracowanym wynikom Piotr Baca awansował i jako National Sales Manager odpowiadał za zarządzanie marką Brother w Polsce. W kwietniu 2010 r. nazwa jego stanowiska zmieniła się na Country Manager, co było związane z przekształceniem Brother Polska z biura sprzedaży w samodzielny oddział. Sukces, jaki udało mu się osiągnąć, wynika przede wszystkim z konsekwencji w działaniu i dążeniu do realizacji postawionego celu. Dla Piotra Bacy najistotniejsze jest ciągłe rozwijanie rynku. Najważniejsze, by firma Brother uzyskiwała z roku na rok założony wzrost sprzedaży. Piotr Baca uznaje, że dokładnie opracowana strategia i narzędzia odpowiadające lokalnym potrzebom odbiorców przynoszą bardzo dobre wyniki. Dokłada wszelkich starań, aby współpraca z podwładnymi przebiegała na partnerskich zasadach, a wysiłek każdego był zawsze doceniany. Piotr Baca ukończył Wydział Zarządzania i Marketingu w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  Jego hobby to squash i nurkowanie, które na jakiś czas zarzucił, ponieważ jest szczęśliwym ojcem trojga małych dzieci. W przyszłym roku zamierza jednak powrócić do tej pasji.

Małgorzata Baranowska

MAŁGORZATA BARANOWSKA
IBM Business Unit Manager w Avnecie

Avnet

 

 

 

Po ukończeniu studiów odpowiedziała na wiele ofert pracy, m.in. na dotyczącą stanowiska sprzedawcy w IBM-ie. Pracowała tam dwa lata, później została zatrudniona w grupie sprzedającej oprogramowanie IBM w Avnecie. Przed objęciem obecnej funkcji zarządzała zespołem specjalistów produktowych jako IBM Sales Manager. Z branżą związana jest od siedmiu lat. Kierowanie zespołem i umiejętność realizacji celów, a ponadto zorganizowanie, otwartość i zasada słuchania, co mają do powiedzenia współpracownicy, przesądziły o tym, jak twierdzi Małgorzata Baranowska, jakie obecnie piastuje stanowisko. Jej pasje to czytanie książek i pływanie.

Jerzy Bebak
JERZY BEBAK
wiceprezes ds. produktów i rozwoju rynku iSource

 

iSource





 Z branżą IT Jerzy Bebak związany jest od dziesięciu lat. Jako dziennikarz piszący o rynku i animujący działania społeczności użytkowników komputerów Mac, został poproszony o poprowadzenie działań marketingowych dla spółki z rynku IT. Ma wykształcenie wyższe humanistyczne. Twierdzi, że na to, że pracuje na obecnym stanowisku, miały wpływ: znajomość platformy Apple oraz branży – w tym kluczowego dla Apple’a rynku mediów, oraz dobra znajomość samej firmy oraz procesów decyzyjnych, struktur, a także dobre pomysły. Poprzednio pracował w firmie SAD. Wolne chwile poświęca rodzinie, dużo czasu spędza z dziećmi, uwielbia motocyklowe wyprawy z ukochaną żoną. Jego pasją są też maki. Z nimi wiąże się właśnie interesujące zdarzenie, które miało miejsce nie tak dawno.
− Mówi się, że w Polsce pecety są popularne, a maki nie, a tymczasem… Mój sześcioletni syn poszedł niedawno do szkoły, do pierwszej klasy, i wymienia doświadczenia z kolegami. W domu mamy oczywiście mojego MacBooka, MacBooka żony, PowerBooka mojego syna i domowego Maka mini. Babcie mają Maki, dziadkowie, wujkowie, praktycznie wszyscy nasi znajomi. W firmie, którą czasem odwiedza mój syn, na wszystkich biurkach stoją wyłącznie Macintoshe, a w domu do grania służy nam Playstation 3. Któregoś dnia mój syn wraca ze szkoły i mówi: „Tatusiu, w naszej klasie jest komputer, i − wyobraź sobie – on nie jest Makiem! Nie ma jabłuszka! I moi koledzy też nie mają Maków, tylko jakieś piecety. To jak oni w ogóle mogą normalnie żyć?”. No właśnie, jak? – opowiada Jerzy Bebak. Druga anegdotka to opowieść o wprowadzaniu nowych technologii. − Dziesięć lat temu prowadziłem prezentację dla naszych partnerów w pewnym dużym mieście i mówiłem o nowej wówczas technice WiFi. Na pecetach to jeszcze nie działało, wciskał człowiek Print i otwierały się drzwi od garaży na całej ulicy, a na Makach był to już standard. Opowiadałem więc, że jeśli np. mamy dom, a za domem ogród, to w ogródku dzieci mogą mieć dostęp do sieci i żona na leżaku, i goście w pokoju na górze, a my na dole w salonie, itd. Jakoś tak obrazowo to opowiadałem. Wróciłem do Warszawy, dzwonię do jednego z partnerów, a on do mnie z pretensjami, że jego pracownik wrócił z pokazu i nic o tym WiFi nie wie, tylko nasłuchał się, jaki Bebak ma dom, jaki ogród, jakie dzieci i gdzie żona odpoczywa z laptopem… – podsumowuje Jerzy Bebak.

Bartosz Prauzner - Bechciński
BARTOSZ PRAUZNER - BECHCIŃSKI
dyrektor ds. sprzedaży i wiceprezes zarządu Kaspersky Lab

 

Kaspersky



 

W branży IT pracuje od początku kariery zawodowej, czyli dziewięć lat. Jego przygoda z tą branżą zaczęła się w erze Commodore 64, który był jego pierwszym komputerem. Zainteresowanie przerodziło się w pasję, której uwieńczeniem jest praca w polskim oddziale Kaspersky Lab. Ukończył Politechnikę Częstochowską, kierunek informatyka. Kilka miesięcy spędził także jako stypendysta w Institut Polytechnique de Grenoble we Francji, gdzie pisał pracę magisterską. Ma zatem wykształcenie techniczne i duże doświadczenie w pracy w międzynarodowym środowisku. Karierę w Kaspersky Lab rozpoczął od pracy w dziale technicznym. Następnie pojawiła się szansa rozwoju w dziale sprzedaży i marketingu, z której postanowił skorzystać. – Solidne podłoże techniczne oraz otwartość na nową wiedzę i wyzwania pozwoliły mi to osiągnąć – wyjaśnia Bartosz Prauzner-Bechcicki. Jego pasją nadal są komputery, a także gry (zwłaszcza konsolowe). Lubi podróżować, a w czasie delegacji służbowych zawsze stara się mieć czas na zwiedzanie nowych, interesujących miejsc.