Rośnie liczba różnych urządzeń końcowych (przede wszystkim
mobilnych) z rozmaitymi, wbudowanymi aplikacjami. W takiej sytuacji
tradycyjne podejście do zarządzania sprzętem IT przestaje zdawać egzamin.
Potrzebny jest nowy model, w którym to użytkownik jest punktem końcowym ze
stałym dostępem do wszystkich swoich usług bez względu na to, z jakiego
urządzenia korzysta i gdzie się znajduje.

LANDESK nazwał to nowe
podejście „IT zorientowanym na użytkownika” i wykorzystał je
w LANDESK Secure User Management Suite. Pakiet ten, wraz z LANDESK
Service Desk, tworzy środowisko LANDESK Total User Management. Zapewnia ono
administratorom dostęp do wszystkich urządzeń użytkowników za pomocą jednego
systemu.

Wdrożenie IT zorientowanego na użytkownika zakłada, że
zintegrowane systemy zarządzania i bezpieczeństwa obejmą swoim działaniem
wszystkie urządzenia przenośne. Zasady polityki bezpieczeństwa, zdefiniowane
dla konkretnego pracownika, będą obowiązywać na wszystkich urządzeniach
mobilnych, których używa: laptopie, smartfonie i tablecie, z dowolnym
systemem operacyjnym (iOS, Android lub Windows). Umożliwia to działom IT
zminimalizowanie liczby popełnianych błędów i sprawia, że procesy
powiązane z przyjmowaniem lub zwalnianiem pracownika są realizowane za pomocą
jednego kliknięcia. Znakomicie zwiększa też bezpieczeństwo wszystkich punktów
końcowych.

Wchodzące w skład pakietu LANDESK Secure User
Management Suite oprogramowanie LANDESK Mobility Manager zapewnia zgodną ze
standardami branżowymi kontrolę nad urządzeniami mobilnymi, daje też możliwość
ich zdalnego lokalizowania i blokowania oraz usuwania informacji. Oferuje
zarządzanie aplikacjami na urządzeniach przenośnych, które obejmuje mechanizm
ich „opakowywania”. Dzięki temu programy i dane przedsiębiorstwa są
bezpieczne nawet w przypadku niezarejestrowanych urządzeń,
a użytkownicy nie muszą stosować wielu profili na tym samym sprzęcie
i mogą korzystać z funkcji pojedynczego logowania. Mobility Manager
umożliwia także tworzenie portali (appstore), za pośrednictwem których pracownicy
różnych działów firmy mogą łatwo i bezpiecznie uzyskiwać dostęp do
przeznaczonych dla nich dokumentów i aplikacji.

 
Service Desk dla mobilnych

Jednak nawet najlepszy
system zarządzania urządzeniami mobilnymi nie zagwarantuje dostępu do
krytycznych firmowych usług, rozwiązywania problemów technicznych
i wydajnego egzekwowania procesów zarządzania IT. Potrzeba do tego
automatyzacji i standaryzacji w ramach zarządzania usługami
informatycznymi zgodnego z zaleceniami ITIL. Zapewnia je LANDESK Service
Desk, realizujący wszystkie 15 procesów objętych zaleceniami ITIL (certyfikacja
PinkVERIFY 2011). System ten jest dostępny w wersji do lokalnego
instalowania u klienta, w modelu usługi z chmury (SaaS) bądź
w postaci hybrydowej. W zorientowanym na użytkownika IT szczególnie
ważne stają się dwa komponenty tego rozwiązania: LANDESK Mobile Web Desk oraz
LANDESK Mobile Self-Service.

Dzięki pierwszemu
z nich świadczenie usług informatycznych dla pracowników, zapewnianie im
wsparcia oraz udostępnianie informacji są możliwe w trybie 24/7
– poprzez szybki i bezpieczny dostęp administratorów do service desku
za pomocą urządzeń mobilnych. LANDESK Mobile Web Desk umożliwia działowi IT
świadczenie usług i realizację zgodnych z ITIL procesów z dowolnego
miejsca i na dowolnym urządzeniu z systemem iOS, Android
i Windows.

Z kolei mobilni
pracownicy firmy mogą dzięki LANDESK Mobile Self-Service uzyskać zdalnie pomoc
techniczną, a także rejestrować problemy lub wnioski. Wyposażeni
w mobilny interfejs mogą wyszukiwać w bazie wiedzy potrzebne dane,
resetować hasła oraz wyświetlać informacje o subskrybowanych usługach
(integracja systemu z LDAP i Active Directory). Zwiększa to
produktywność zarówno ich, jak i działu IT, ograniczając do minimum wpływ
zarządzania IT na podstawową działalność biznesową firmy.

Więcej informacji: www.landesk.pl.