Systemy oparte na modułach LED to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku AV. Umożliwiają budowę wyświetlaczy różnej wielkości i kształtów, generując obraz wysokiej jakości. Sprawdzają się zarówno w instalacjach zewnętrznych, jak i we wnętrzach, szczególnie gdy potrzebny jest ekran większy od tradycyjnego monitora.

LED-y to jednak nie tyle ekrany, co przede wszystkim narzędzie transformacji biznesu. Właśnie w ten sposób warto je prezentować klientom, nie koncentrując się na technikaliach, a przynajmniej nie tylko – podkreśla Wojciech Zaskórski, Enterprise Business Director w Samsungu.

Zasadnicze korzyści z wdrożenia LED zależą od konkretnej firmy, ale z pewnością można wskazać dwie kluczowe zalety: lepsza komunikacja z klientem oraz generowanie dodatkowego przychodu – poprzez zwiększenie efektywności podstawowego biznesu lub rozwój w nowym obszarze. Trzeba tylko wiedzieć, jakie rozwiązania zastosować i w jakim celu.

Partner zaufanym doradcą

LED-y sprawdzają się np. w takich branżach, jak handel, HoReCa, transport, oraz różnego rodzaju instalacjach zewnętrznych (tzw. kioski, duże ekrany z reklamą i informacją na ulicach, stadionach, imprezach). Możliwości ich zastosowań jest wiele, a zadanie partnerów polega także na tym, aby je znaleźć. Reseller czy integrator powinien pełnić rolę zaufanego doradcy. W tym celu musi bardzo dobrze poznać branżę, w której działa klient, jak również specyfikę jego firmy. Niezbędne są też wysokie kompetencje techniczne. Rozmawiając z przyszłym użytkownikiem, trzeba w pierwszej kolejności dokładnie poznać jego potrzeby i problemy, aby zaproponować adekwatne rozwiązanie.

Samsung przygotowuje partnerów do roli zaufanego doradcy, oferując szkolenia i wsparcie. Pomagamy również w rozmowach z klientami i wdrożeniach. Pozwala to zwiększyć lojalność nabywcy i decyduje o powodzeniu całego projektu – zapewnia Wojciech Zaskórski.

Najważniejsze w strategii „zaufanego doradcy” jest to, aby przedsiębiorca doszedł do wniosku, że technologia LED jest mu potrzebna. Po drugie, aby wybrał rozwiązania marki Samsung.

Przykładem problemu, z jakim może się borykać sklep czy centrum handlowe, jest konkurencja ze strony sprzedawców internetowych. W takiej sytuacji trzeba potencjalnym klientom zaproponować coś, czym nie dysponują sprzedawcy online – dajmy na to, wyświetlacze w sklepach umożliwiające pokazanie oferty w ciekawy sposób, gdyż przyciągną one uwagę i tym samym zwiększą frekwencję w salonie czy punkcie usługowym. Pomogą również sprawdzić, jakie produkty najbardziej interesują klientów oraz poznać ich profil (chociażby wiek i płeć) – jest to możliwe z użyciem odpowiedniego oprogramowania. LED-y mogą więc nie tylko pokazywać reklamy i informacje o promocjach, ale także inteligentnie podsuwać pomysły na zakupy.

LED-y w różnych firmach pozwalają generować dodatkowe profity, umożliwiając wyświetlanie treści od potencjalnych reklamodawców. W ten sposób użytkownik poszerza działalność. Może też zwiększać przychody przy pomocy cross-sellingu czy up-sellingu, z własnymi produktami czy też towarami pochodzącymi od innych dostawców – wyjaśnia Wojciech Zaskórski.

Taką rolę LED-y mogą pełnić choćby w gastronomii czy hotelach, przykładowo kusić pysznym deserem w restauracji albo pokazywać reklamy pobliskiego salonu fryzjerskiego, klubu fitness czy innych sklepów. Z kolei w marketach można w ten sposób zachęcać do zabawy w lotto. Pamiętajmy, że wielu przedsiębiorców z sektora usług i handlowego zmaga się z problemem dużej konkurencji i niskich marż. Warto im uświadomić, że LED-y pomogą wyróżnić się w branży i umożliwią wyższe zyski.

Inny przykład: wiele kin ma kłopot ze spadającą frekwencją, a LED-y ułatwią im poszerzenie działalności. Ekrany wyświetlające obraz wysokiej jakości mogą np. posłużyć do transmisji meczów czy imprez e-sportowych, przyciągając dodatkową widownię.

Na stadionach oraz w innych obiektach sportowych wielkie LED-y przydają się nie tylko do pokazywania zbliżeń czy powtórek tego, co dzieje się na boisku (co samo w sobie czyni takie miejsce bardziej atrakcyjnym dla widzów), lecz także do wyświetlania reklam.

 

Co wyróżnia Samsunga na rynku LED

• wszechstronne wsparcie partnerów i klientów,
• wysoka, stabilna pozycja na rynku,
• przewidywalna strategia: firma nie konkuruje ze swoimi partnerami,
• nakłady na R&D – gwarancja innowacji i najwyższej jakości produktów,
• globalny zasięg,
• według rankingu Interbrand – 6. najważniejsza marka na świecie,
• kapitał zakładowy 52 759 500 zł.