Co istotne, SAP od lat rozwija rozwiązanie HANA, głównie we współpracy z Lenovo. Dzięki temu platforma sprzętowa producenta jest natywnie zoptymalizowana pod kątem bazy danych i certyfikowana w tym zakresie. Należy przy tym podkreślić, że większość zmian w SAP HANA jest przed wdrożeniem testowanych na platformie Lenovo (obecnie to systemy bazujące na serwerach Lenovo SR950). Zdobyte przez Lenovo doświadczenie w pracach nad przygotowywaniem projektów, a także ich konfiguracją, wdrożeniem i utrzymaniem zapewnia partnerom i klientom łatwiejsze budowanie zintegrowanych systemów, składających się z serwerów, wewnętrznego storage’u, systemu operacyjnego oraz samej platformy SAP HANA. 

Lenovo dostarczyło na rynek ponad 12 tys. systemów z SAP HANA i pod tym względem jest światowym liderem. Co istotne, serwery producenta cechuje wysoka niezawodność. Dzięki solidnej bazie sprzętowej i ścisłej współpracy specjalistów Lenovo i SAP-a, powstają systemy o najwyższym poziomie niezawodności i funkcjonalności.

Mamy w Polsce bardzo dużą bazę systemów z SAP HANA. Są to rozwiązania różnej wielkości, od mniej więcej 192 GB pamięci nawet do 4–6 TB w formie scale-up. Mamy także wdrożone klastry SAP HANA (tzw. scale-out) o wielkości wielu terabajtów. Dzięki temu dysponujemy największym na rynku doświadczeniem i kompetencjami w obszarze tych systemów – podkreśla Łukasz Borkowski, DCG Senior Sales Engineer w Lenovo.

Przypomina przy tym, że na etapie przygotowania projektu najbardziej istotne jest poznanie potrzeb klienta, by wiedzieć, jak systemy z SAP będą u niego wykorzystywane. Zapewnia to przygotowanie optymalnego rozwiązania – zarówno pod kątem wydajności oraz niezawodności, jak i ceny.
Możliwych scenariuszy wykorzystania jest tyle, ile potrzeb związanych z danymi. Typowym zastosowaniem SAP HANA jest analiza danych z systemu ERP lub działanie samego systemu. Platforma może znacznie przyspieszyć pracę i zmniejszyć koszty działu HR lub księgowości. Przykładowo, w dużej firmie lub urzędzie rozliczanie faktur na koniec każdego miesiąca może trwać nawet 24 godziny. Tymczasem z pomocą SAP HANA cały proces liczy się w minutach. Kolejnym przykładem jest generowanie analiz praktycznie w czasie rzeczywistym.

Klienci mają wybór

Lenovo oferuje dwie ścieżki rozwoju SAP HANA. Pierwsza – SAP HANA Appliance – jest najbardziej optymalna dla klientów. Wszystkie komponenty rozwiązania pochodzą od Lenovo – certyfikowany serwer z dyskami, system operacyjny oraz usługa świadczona przez inżyniera producenta, który weryfikuje prawidłowość działania systemu i dba o to, by pracował bezproblemowo i tak, jak tego oczekiwali klient oraz dostawca aplikacji SAP. Co istotne, firma SAP dzięki temu zapewnia jeden punkt wsparcia dla całego rozwiązania.

Z kolei w ramach opcji TDI (Tailored Datacenter Integration) zamiast jednego zintegrowanego certyfikowanego rozwiązania Lenovo natywnie zgodnego z SAP HANA wykorzystuje się różne elementy infrastruktury. To ma sens chociażby w sytuacji, kiedy to klient korzysta z wydajnej macierzy dyskowej i nie chce z niej zrezygnować. Opcja TDI daje klientom i integratorom większą swobodę wyboru, ale konfiguracja i utrzymanie platformy mogą być bardziej skomplikowane. Ponadto klient nie ma wówczas jednego miejsca wsparcia systemu SAP i jest odpowiedzialny za prawidłowe i wydajne działanie wszystkich komponentów infrastruktury.

– Nasz zespół może wspierać partnerów SAP HANA, którzy nie mają kompetencji sprzętowych. Jeżeli zaś partner Lenovo ma odpowiednie kompetencje tego typu, a nie ma ich w zakresie SAP HANA, to najlepiej, by nawiązał współpracę z doświadczonym partnerem SAP-a w celu realizacji wdrożeń – radzi Łukasz Borkowski.

 

Główne zalety Lenovo z SAP


Platforma Lenovo jest natywnie zgodna i certyfikowana pod SAP HANA oraz rozwijana wspólnie ze specjalistami SAP-a.

2 
Powstała w oparciu o najwyższej jakości sprzęt Lenovo (numer jeden pod względem niezawodności w badaniu ITIC).

3 
Lenovo dysponuje bardzo dużą bazą systemów z SAP HANA i ma bogate doświadczenie na rynku w tym zakresie.

4 
Użytkownik w ramach jednego rozwiązania otrzymuje: sprzęt, system operacyjny, usługi, wsparcie producenta infrastruktury – zatem kompletną platformę SAP HANA. 


Specjaliści Lenovo świadczą pełne wsparcie podczas wdrożenia rozwiązania.

6 
Platforma po wdrożeniu u klienta jest aktualizowana na bieżąco.

7 
Platformę Lenovo z SAP HANA można dostosować do potrzeb każdego klienta niezależnie od wielkości i branży.