Twórcy VR i AR w początkowej fazie byli skupieni na połączeniu dwóch wymiarów rzeczywistości w taki sposób, aby powstałe urządzenia wprowadziły użytkownika w nowy wymiar rozrywki. Takiej, w której nie ma ograniczeń. Gry przenoszące do wirtualnego świata podbiły serca wielu osób. Ale czy tylko gry? Oczywiście, że nie. Są to też filmy, niedługo całe sezony seriali. Jeden z największych banków inwestycyjnych – Goldman Sachs – zakłada, że pod względem wielkości rynek VR w 2025 r. wyprzedzi rynek telewizji. Czy tak będzie?

 

Stworzone z myślą o jutrze

Pewnych rzeczy nie można przewidzieć, jednak Lenovo, obserwując rosnący popyt na urządzenia obsługujące VR i AR, stworzyło innowacyjny phablet Lenovo Phab 2 Pro, który współpracuje, jako pierwszy na świecie, z projektem Tango od Google’a. Dzięki niemu rozszerzona rzeczywistość może na co dzień służyć nie tylko do zabawy, ale też pracy czy nauki. Projekt Tango to nic innego jak technologia mapowania 3D. Aparaty fotograficzne w Phab 2 Pro umożliwiają analizowanie głębi i ruchu widzianego obrazu. To nie tylko selfie i wyraźne panoramy. Dzięki nim odmierzanie odległości w pomieszczeniach (aplikacja Measure), tworzenie wirtualnych aranżacji wnętrz (aplikacja Lowe’sVision) i dokładne skanowanie obiektów zyskało nowy wymiar. Tak rozumianą funkcję VR i AR mogą na co dzień wykorzystywać architekci, projektanci wnętrz czy zwykli użytkownicy planujący remont mieszkania. A to nie koniec rozszerzonych możliwości.

Łukasz Dachowski

Country 4P Leader, Lenovo Polska

Firma Lenovo ciągle pracuje nad nowymi rozwiązaniami z obszaru VR i AR. Rosnące zainteresowanie użytkowników oraz klientów branżowych skłoniły nas do inwestycji m.in. w phablet Lenovo Phab 2 Pro, jak również gamingowe komputery z serii Lenovo Legion, gotowe do obsługi wirtualnej rzeczywistości, które mają służyć celom nie tylko rozrywkowym, ale też stricte biznesowym. Będziemy robić wszystko, aby urządzenia Lenovo mogły sprostać wymaganiom najlepszych specjalistów, takich jak: lekarze, inżynierowie, informatycy czy reżyserzy, nie zapominając o graczach.