Za wejściem Logitecha na rynek przedsiębiorstw przemawiają, najogólniej rzecz biorąc, trzy mocne argumenty. Pierwszy dotyczy wyjątkowo długotrwałej, bo blisko trzydziestoletniej, obecności szwajcarskiego producenta w konsumenckim segmencie akcesoriów IT z wyższej półki. Drugi wiąże się z wyraźnie zauważalnym trendem wzajemnego przenikania się prywatnego życia użytkowników technologii i ich działalności zawodowej. To powoduje, że klienci chcą wykorzystywać w obu tych sferach sprzęt, który akceptują pod względem funkcjonalności, wyglądu i marki. Trzeci argument to postępująca zmiana w sposobie komunikowania się na odległość. W biznesie dotyczy to samych współpracowników, jak też ich relacji z klientami firmy. Coraz większą rolę zaczyna w tej dziedzinie odgrywać wideo.

Zdaniem specjalistów Logitecha wysoka prędkość Internetu i potrzeba wyposażenia w rozwiązania wideokonferencyjne coraz większej liczby pracowniczych stanowisk będzie sprzyjała popularyzacji systemów ze średniej półki, a więc i zwiększeniu popytu na sprzęt tej marki w polskich firmach. W skali globalnej to już się dzieje. Logitech stał się ważnym graczem w segmencie sprzętu do wideokomunikacji dla sal konferencyjnych, o czym mówią analizy rynkowe Wainhouse Research. Szwajcarskie produkty znalazły uznanie w takich sektorach, jak finanse, ubezpieczenia, telemedycyna czy edukacja. To obszary, z których pochodzi najwięcej przykładów wdrożeń.

Portfolio wideokonferencyjne producenta jest bardzo elastyczne. Produkty pozwalają na dostosowanie rozwiązań do potrzeb i możliwości finansowych firm różnej wielkości – od startupów po duże przedsiębiorstwa. Wieloletnie doświadczenie Logitecha w tworzeniu kamer i rozwiązań audio – w postaci słuchawek, mikrofonów i głośników – umożliwia zaoferowanie sprzętu biznesowego, który charakteryzuje wysoka jakość wykonania i działania. Dlatego też produkty z logo Logitech w naturalny sposób wypełniają lukę pomiędzy ofertą największych graczy, od lat działających na rynku wideokonferencji, a całą rzeszą dalekowschodnich dostawców, którzy w odpowiedzi na potrzeby klientów biznesowych również próbują na nim swych sił.

Skupiając się na dostarczaniu jakościowego sprzętu, producent jednocześnie ściśle współpracuje z dostawcami platform usługowych do wideokomunikacji. Dlatego szwajcarskie produkty bezproblemowo współdziałają z aplikacjami takimi jak: Skype for Business, Lifesize, Vidyo, BlueJeans. To między innymi stopniowe upowszechnianie biznesowego Skype’a sprawia, że świadomość przydatności połączeń wideo w firmach z roku na rok rośnie. W przyszłości będzie to, zdaniem specjalistów Logitecha, podstawowy sposób kontaktowania się w przedsiębiorstwach.

Joanna Chmielak

VC&B2B Senior Account Manager, Logitech

Sprzęt wideokonferencyjny to nowość w naszym portfolio. Jednak należy podkreślić, że rozwijamy go, mając wieloletnie doświadczenie na rynku kamer internetowych, co dało nam mocną podstawę do zaoferowania rozwiązań do komunikacji wideo na wysokim poziomie. Nasz sprzęt ma zapewniać swobodę w nawiązywaniu połączeń w warunkach open space i w salach konferencyjnych – zarówno tych większych, jak i coraz bardziej popularnych pokojach dla małych grup roboczych. Cała gama produktów biznesowych marki Logitech znajduje się w ofercie dystrybucyjnej ABC Daty, Also i Tech Daty. Pod  kątem tych rozwiąząń zaplanowaliśmy szereg działań promocyjnych, w tym kierowanych do potencjalnych klientów końcowych, co przygotuje resellerom grunt pod przyszłe wdrożenia.