Za wejściem Logitecha na rynek przedsiębiorstw przemawiają, najogólniej rzecz biorąc, trzy mocne argumenty. Pierwszy dotyczy wyjątkowo długotrwałej, bo blisko trzydziestoletniej, obecności szwajcarskiego producenta w konsumenckim segmencie akcesoriów IT z wyższej półki. Drugi wiąże się z wyraźnie zauważalnym trendem wzajemnego przenikania się prywatnego życia użytkowników technologii i ich działalności zawodowej. To powoduje, że klienci chcą wykorzystywać w obu tych sferach sprzęt, który akceptują pod względem funkcjonalności, wyglądu i marki. Trzeci argument to postępująca zmiana w sposobie komunikowania się na odległość. W biznesie dotyczy to samych współpracowników, jak też ich relacji z klientami firmy. Coraz większą rolę zaczyna w tej dziedzinie odgrywać wideo.

Zdaniem specjalistów Logitecha wysoka prędkość Internetu i potrzeba wyposażenia w rozwiązania wideokonferencyjne coraz większej liczby pracowniczych stanowisk będzie sprzyjała popularyzacji systemów ze średniej półki, a więc i zwiększeniu popytu na sprzęt tej marki w polskich firmach. W skali globalnej to już się dzieje. Logitech stał się ważnym graczem w segmencie sprzętu do wideokomunikacji dla sal konferencyjnych, o czym mówią analizy rynkowe Wainhouse Research. Szwajcarskie produkty znalazły uznanie w takich sektorach, jak finanse, ubezpieczenia, telemedycyna czy edukacja. To obszary, z których pochodzi najwięcej przykładów wdrożeń.

Portfolio wideokonferencyjne producenta jest bardzo elastyczne. Produkty pozwalają na dostosowanie rozwiązań do potrzeb i możliwości finansowych firm różnej wielkości – od startupów po duże przedsiębiorstwa. Wieloletnie doświadczenie Logitecha w tworzeniu kamer i rozwiązań audio – w postaci słuchawek, mikrofonów i głośników – umożliwia zaoferowanie sprzętu biznesowego, który charakteryzuje wysoka jakość wykonania i działania. Dlatego też produkty z logo Logitech w naturalny sposób wypełniają lukę pomiędzy ofertą największych graczy, od lat działających na rynku wideokonferencji, a całą rzeszą dalekowschodnich dostawców, którzy w odpowiedzi na potrzeby klientów biznesowych również próbują na nim swych sił.

Skupiając się na dostarczaniu jakościowego sprzętu, producent jednocześnie ściśle współpracuje z dostawcami platform usługowych do wideokomunikacji. Dlatego szwajcarskie produkty bezproblemowo współdziałają z aplikacjami takimi jak: Skype for Business, Lifesize, Vidyo, BlueJeans. To między innymi stopniowe upowszechnianie biznesowego Skype’a sprawia, że świadomość przydatności połączeń wideo w firmach z roku na rok rośnie. W przyszłości będzie to, zdaniem specjalistów Logitecha, podstawowy sposób kontaktowania się w przedsiębiorstwach.

Joanna Chmielak

VC&B2B Senior Account Manager, Logitech

Sprzęt wideokonferencyjny to nowość w naszym portfolio. Jednak należy podkreślić, że rozwijamy go, mając wieloletnie doświadczenie na rynku kamer internetowych, co dało nam mocną podstawę do zaoferowania rozwiązań do komunikacji wideo na wysokim poziomie. Nasz sprzęt ma zapewniać swobodę w nawiązywaniu połączeń w warunkach open space i w salach konferencyjnych – zarówno tych większych, jak i coraz bardziej popularnych pokojach dla małych grup roboczych. Cała gama produktów biznesowych marki Logitech znajduje się w ofercie dystrybucyjnej ABC Daty, Also i Tech Daty. Pod  kątem tych rozwiąząń zaplanowaliśmy szereg działań promocyjnych, w tym kierowanych do potencjalnych klientów końcowych, co przygotuje resellerom grunt pod przyszłe wdrożenia.

 

Swoboda w organizowaniu wideokonferencji

Logitech oferuje łatwe w użyciu i przystępne cenowo rozwiązania. Dzięki nim każdy może rozpocząć spotkanie wideo z dowolnego miejsca. Zapewniają wysokiej jakości dźwięk i obraz. Sprzęt cechuje wysoka wydajność, potwierdzona certyfikatami biznesowymi.

 

 

 

 

 

 

PRODUKTY WIDEOKONFERENCYJNE DLA GRUP

BCC950 Konstrukcja typu All-in-One oraz Plug and Play dla czterech osób w jednym pomieszczeniu. Zapewnia szerokopasmowy dźwięk z dwukierunkowego zestawu głośnomówiącego i obraz HD rejestrowany przez obiektyw z certyfikatem Zeiss. Wielokierunkowy głośnik i mikrofon z funkcją niwelacji szumów pozwalają usłyszeć uczestników spotkania z odległości do 2,4 m. Do sterowania rozwiązaniem służy pilot. BCC950 współpracuje z większością platform wideokonferencyjnych, w tym z programami Microsoft Lync, Skype, Skype dla firm i WebEx.

Connect Rozwiązanie wideokonferencyjne typu All-in-One dla małych grup – do 6 osób. Oferuje obraz w rozdzielczości HD, cyfrowe powiększenie 4x, 360-stopniową emisję dźwięku i tryb bezprzewodowego ekranu lustrzanego. Connect można łatwo przenosić między pomieszczeniami i zabrać w podróż. Jego akumulator pracuje 3 godziny w trybie wideopołączenia, natomiast w trybie zestawu głośnomówiącego – do 15 godzin. Współdziała z większością aplikacji do wideokonferencji.

System Group W podstawowej konfiguracji umożliwia prowadzenie spotkań dla 14 osób. Po dodaniu opcjonalnych mikrofonów liczba osób może się zwiększyć do 20. System Group charakteryzują zaawansowane funkcje usuwania echa akustycznego i redukcji szumów. Istnieją różne sposoby montażu kamery i mikrofonów. Opcjonalne mikrofony zwiększają zasięg do 8,5 m. Kamera zapewnia obraz HD 1080p (30 klatek/s). Technologia H.264 redukuje wykorzystanie przepustowości sieci, a powiększenie 10x umożliwia mocne zbliżenia.

SmartDock Konsola audio-wideo, daje możliwość dołączania do spotkania czy udostępniania pulpitu jednym dotknięciem. Jest oferowana jako część systemu Skype Room, który obejmuje tablet Microsoft Surface Pro 4 z klientem Skype dla firm. Wyposażono ją w podwójne gniazdo wyświetlacza 1080p, wejście HDMI, trzy porty USB 3.1 typu A, złącze Gigabit Ethernet i słuchawkowe mini jack. Ma obracaną podstawę z metalowego odlewu oraz czujnik ruchu na podczerwień. SmartDock działa z szeroką gamą urządzeń audio-wideo używanych w miejscu spotkań.

 

KAMERY INTERNETOWE

Brio oferuje rozdzielczość 4K, 5-krotne powiększenie cyfrowe i technologię RightLight 3 z HDR. Funkcja zastępowania tła umożliwia spotkania w dowolnym miejscu, a certyfikat Windows Hello – logowanie do komputera przez spojrzenie w obiektyw.

C930e zaawansowana kamera internetowa Logitecha, zapewniająca obraz w rozdzielczości 1080p, kompresję wideo H.264 i pole widzenia – 90 stopni. Sprawdza się w praktycznie dowolnym otoczeniu, nawet przy słabym świetle.

C925e ekonomiczne rozwiązanie oferujące obraz Full HD i pole widzenia 78 stopni, z zaimplementowaną technologią RightLight. Ma podwójne mikrofony stereo z automatyczną redukcją zakłóceń. Kamera dla małych grup.

Wszystkie rozwiązania dla przedsiębiorstw przedstawione są na http://www.logitech.com/pl-pl/video-collaboration.