Bezpieczeństwo patentowe

Patenty są coraz częściej
wykorzystywane przez producentów drukarek do eliminowania nielegalnych
zamienników. W Polsce aktywnie działa na tym polu HP, ale również Canon
czy Samsung. Szacuje się, że na rynku funkcjonuje spora ilość naruszających
patenty kartridży zamiennych do drukarek marki Brother. Generalnie obowiązuje
zasada, że im niższa cena, tym większa pewność, że produkt jest nielegalny
i może stanowić źródło kłopotów dla sprzedawcy. Tymczasem sprzedaż
materiałów eksploatacyjnych naruszających patenty wiąże się z ryzykiem
finansowym i prestiżowym dla resellerów. Jednocześnie trudno oczekiwać od każdego sprzedawcy kompetencji w zakresie
znajomości patentów. Ta odpowiedzialność powinna spoczywać na producencie czy
importerze. Black Point gwarantuje, że wszystkie tusze i tonery marki
Black Point oraz Printé są wprowadzane z poszanowaniem własności
intelektualnej oraz zgodne z prawem (posiadają m.in. oznaczenie CE).

 

Brak problemów
z kompatybilnością

Producenci drukarek już nie tylko zabezpieczają swoje
kartridże przed ponownym napełnieniem. Coraz częściej wprowadzają uaktualnienia
oprogramowania drukarek, które powodują, że kartridże zamienne wyprodukowane
przez wypuszczeniem uaktualnienia nie będą współpracować z drukarkami uaktualnionymi.
To sprawia, że mimo deklaracji kompatybilności na opakowaniu kartridża
zamiennego drukarka go nie rozpozna. Celują w tym m.in. nowe drukarki
atramentowe HP oraz laserowe Samsung. Black Point na bieżąco monitoruje
uaktualnienia oprogramowania drukarek, a dzięki bezpośredniej współpracy
z producentami elektroniki do kartridży natychmiast reaguje, wprowadzając
zmiany w swoich produktach. To zabezpiecza resellerów przed tasiemcowymi
reklamacjami i utratą klientów.

 
Większe zyski

Ceny zamienników osiągnęły bardzo niskie poziomy,
a zyski spadły znacznie poniżej tych osiąganych na materiałach
oryginalnych. Dzieje się tak, gdy brakuje wyróżników dla produktów. Czym mogą
wyróżniać się sprzedawane materiały eksploatacyjne, aby udało się uzyskać korzystniejszą
cenę, a co za tym idzie większy zysk? Wysoka jakość wydruków oraz
zwiększona wydajność to dwa podstawowe parametry charakteryzujące najlepsze
produkty. Ale nie tylko. Atutem jest również polskie pochodzenie produktów oraz
ekologia. To właśnie wyróżnia produkty Black Point spośród materiałów
alternatywnych oferowanych na polskim rynku. Jednocześnie sprzedawcy tuszów
i tonerów Black Point mają dostęp do regularnych szkoleń sprzedażowych
i serwisowych, ułatwiających wyróżnienie się na rynku, prowadzonych w ramach
Akademii Black Point.

 

Program i szkolenia MPS dla
resellerów

Dane IDC potwierdzają, że
branża druku kurczy się pomału, ale systematycznie. Znacznie szybciej maleje
natomiast potencjał tradycyjnego modelu biznesowego, w którym użytkownik
kupuje osobno drukarkę, osobno eksploatację i jeszcze osobno serwis.
Klientów biznesowych obsługiwanych w tradycyjnym modelu sprzedaży
przejmują szybko firmy, które oferują dodatkowe usługi. Część resellerów obawia
się nowego modelu, spodziewając się konieczności dużych inwestycji czy
posiadania unikalnej wiedzy. Black Point udowadnia, że to nieprawda. MPS to
hasło obejmujące bardzo szeroki zakres usług, które reseller może dowolnie
dopasować do swojego potencjału i oczekiwań. Wszystko sprowadza się do
jednego: przywiązać do siebie drukującego klienta dodatkową korzyścią.
Podstawowe korzyści, jakie można zaoferować użytkownikowi drukarki, aby związać
go z dostawcą, to automatyzacja dostaw materiałów eksploatacyjnych oraz
pełna kontrola kosztów druku. Dodatkowo można proponować klientom m.in.:
rozliczanie za wydrukowane strony zamiast płacenia za kartridże, jak również
automatyczny serwis sprzętu.

Te kompetencje posiądą
resellerzy, którzy przystąpią do programu partnerskiego Black Point PROFITS
MPS. Program jest dostępny bezpłatnie dla sprzedawców, którzy zdecydują się na
aktywną sprzedaż materiałów eksploatacyjnych oferowanych przez polskiego
producenta.

Kontakt w sprawie szkoleń z zakresu oferty
usług MPS oraz dostępu do programu PROFITS MPS:
Michał Borkowski,
tel. 603-548-873, e-mail: mps@blackpoint.pl