Obecnie sprzedażowe „oczka w głowie” koncernu z Redmond to Office 365, Dynamics CRM Online i usługi na platformie Azure. Office 365 to najszybciej rozwijający się produkt Microsoftu w Polsce, roczne wzrosty sprzedaży są na poziomie 100–150 proc. W najbliższych latach ma to być flagowiec koncernu na rynku małych i średnich przedsiębiorstw, zaś w sektorze korporacyjnym producent zamierza koncentrować się na aplikacjach Tier 1. Zasadniczo na naszym rynku Microsoft chce szczególnie mocno powalczyć o klientów z sektora edukacyjnego, jak również położyć nacisk na promocję urządzeń z systemem Windows 8, głównie tabletów oraz hybryd.

W każdym z tych obszarów mamy sukcesy. Jeden z przykładów to niedawne wdrożenie w mBanku, gdzie nasze rozwiązania odegrały kluczową rolę w opracowaniu nowoczesnego systemu bankowości elektronicznej – mówił Ronald Binkofski, dyrektor generalny Microsoft Polska.

Podkreślał przy tym, że na polskim rynku koncern współpracuje z 1,3 tys. partnerów sprzedającymi licencje i usługi związane z Office 365. Jednym z największych sukcesów jest w tym przypadku wdrożenie w Szkole Głównej Handlowej na potrzeby blisko 60 tys. studentów i absolwentów.

– Stawiamy także na rozwój urządzeń, a jednym z sukcesów jest kontrakt na 1,5 tys. tabletów z Windows 8 dla urzędników GUS-u – podkreślał Ronald Binkofski.

Nagrody dla partnerów

Podczas MPSC 2014 producent wręczył nagrody dla partnerów, którzy osiągnęli najlepsze wyniki sprzedaży w minionym roku fiskalnym. Statuetki trafiły do: Betacomu (w kategorii LSP New Business), Sonety (Applications), Supremo (SMB Partners), Altkom Akademii (Learning Center), Incomu (Distributor), Accenture (Solutions), EIP (Dynamics NAV), Bonair (Dynamics AX), Netwise (Dynamics CRM), Auditorii (SAM Engagement), eOpen (Country Partner of the Year 2014). Intel, jako partner strategiczny MPSC 2014, wręczył nagrodę specjalną ABC Dacie (Colorovo) za największą liczbę nowych modeli tabletów z procesorami Intela.