Według organizatora – MIT Media – w imprezie, która odbyła się w dniach 24–25 września, wzięło udział ok. 2 tys. osób. Wśród nich byli przedstawiciele branży GSM oraz IT: producenci, dystrybutorzy, importerzy i resellerzy. Wystawcy, z którymi rozmawialiśmy, przekonywali, że polski rynek urządzeń mobilnych ma duży potencjał do dalszego rozwoju, a resellerzy mogą znaleźć na nim swoje miejsce. Sprzyjają im zwłaszcza dwa trendy: po pierwsze zmniejsza się udział telekomów w sprzedaży ogółem, a tym samym rośnie zbyt w retailu, po drugie klienci coraz chętniej sięgają po sprzęt z wyższych półek cenowych, a to oznacza dla sprzedawców wyższe marże.

Zdaniem specjalistów resellerzy mają szansę zarobić właśnie wtedy, gdy będą oferować głównie sprzęt z wyższych półek cenowych, a nie masowo kupowane tanie urządzenia, w przypadku których konkurencja jest bardzo duża, a marże minimalne. Wśród potencjalnych segmentów, w które warto wejść, wymieniano sprzęt z Windows, modele rugged, phablety oraz urządzenia z dodatkowymi funkcjami, np. wbudowaną nawigacją. Sugerowano także poszerzenie oferty o usługi dla firm z sektora MSP.

Znamienne jest, że jako pierwszy w dniu otwarcia imprezy zaprezentował się Intel, który najwyraźniej chce powalczyć o większy udział w polskim rynku urządzeń mobilnych z pomocą partnerów i B-brandów. Pod swoim logo koncern zgromadził reprezentację krajowych vendorów i dystrybutorów z markami własnymi – były wśród nich Adax (Incom), Colorovo (ABC Data), Goclever, Prestigio (Asbis), Kiano, Krüger&Matz (Lechpol), Modecom oraz  NTT System. Korporacja zapewniała, że jej partnerzy mogą liczyć na wszechstronne wsparcie. Przykładowo tablety bazujące na czipach Intela włączono do programu Intel Technology Provider, który umożliwia resellerom uzyskanie bonusów za zakupy u wybranych dystrybutorów.