Podsumowanie pierwszego półrocza przyniosło ponad 5-krotny
wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Jest to
zasługa bogatego portfolio, znakomitej jakości, atrakcyjnych warunków
serwisowych i oczywiście poszerzenia kanału sprzedaży.

Monitory Sony Bravia B2B
znajdują zastosowanie w wielu obiektach hotelowych, gastronomicznych,
konferencyjnych, w muzeach i szkołach oraz na wyższych uczelniach, gdzie
pełnią rolę narzędzia do informowania o wydarzeniach czy promowania
oferty. Są instalowane w lobby i korytarzach, zaś w salach
konferencyjnych służą jako wyświetlacze i wspierają działanie zestawów do
wideokonferencji. Są wykorzystywane także w połączeniu z kamerami
Sony typu PTZ, dzięki którym obraz z sali konferencyjnej może być
transmitowany do lobby. Ważnym segmentem, w którym monitory Sony Bravia
B2B dobrze się sprawdzają, jest też Digital Signage (www.pro.sony.eu).

 

Full HD i 4K

Oferta monitorów do
zastosowań profesjonalnych Sony składa się z 11 modeli. Są to urządzenia
w wersji Full HD o przekątnej od 40 do 85 cali oraz monitory 4K: od
43 cali do 85 cali. Modele o przekątnych od 55 cali – zarówno Full
HD, jak i 4K – działają też w ustawieniu portretowym.

Oferta treści 4K szybko się rozwija. Profesjonalne monitory
Sony Bravia B2B wyświetlają obraz 4K bezpośrednio z urządzeń USB lub sieci
IP. Do rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli) są interpolowane sygnały
wejściowe Full HD. Różnica jest dostrzegalna w większej ostrości
i czytelności wyświetlanych informacji. Poszczególne piksele nie są
dostrzegalne nawet przy patrzeniu na ekran z bliskiej odległości.

 

– W pierwszym półroczu
2015 nasze udziały rynkowe w segmencie monitorów o rozdzielczości
4K sięgnęły 42 proc., co daje nam pierwsze miejsce
– informuje
Aleksandra Jasińska, Channel Account Manager
z Sony Professional Presentation & Communication.
W drugim kwartale bieżącego roku
przekroczyliśmy 52 proc., więc możemy mówić o tendencji wzrostowej.

Według Aleksandry Jasińskiej producent zawdzięcza dobre
wyniki rosnącym wymaganiom klientów biznesowych i skutecznym partnerom,
a także – siłą rzeczy – dobrej ofercie. Zdaniem specjalistki
niezwykle budujące jest to, że sam rynek w pierwszym półroczu 2015 r.
w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy roku ubiegłego urósł o 150 proc.,
zaś sprzedaż Sony blisko trzykrotnie.

 

Szerokie możliwości

Do atutów profesjonalnych monitorów Sony Bravia B2B należą:
tryb hotelowy, automatyczne uruchamianie przez HDMI, różnorodne opcje zdalnego
sterowania z wykorzystaniem protokołu IP oraz możliwość pracy przez 17
godzin na dobę. Ustawienia i funkcje monitora w trybie hotelowym
można skonfigurować i zachować, a następnie przy wykorzystaniu USB
flash kopiować z jednego urządzenia na drugie. Monitory Sony Bravia B2B
obsługują strumienie telewizji IP bez dodatkowych dekoderów i odtwarzaczy
multimedialnych. Można wyświetlać kanały interaktywne, filmy na życzenie,
interaktywne menu, obraz z monitoringu, a także obraz transmitowany
na żywo.

Źródłem materiałów może być również pamięć flash lub
strumieniowa transmisja na żywo. Funkcje takie jak Google Power Android
i Google Cast dają nie tylko szerokie możliwości personalizacji
i sterowania, ale także oferują dodatkowe opcje dostępu oraz przesyłania
materiałów z różnych urządzeń i udostępniania treści np. ze smartfonów
czy tabletów. Obsługa standardu HTML5 to sposób na łatwe tworzenie własnych
materiałów Digital Signage. Treści są emitowane bez używania oddzielnego
odtwarzacza sprzętowego. Mogą zawierać tekst, grafikę, materiały wideo,
telewizję IP lub sygnały wideo transmitowane na żywo.

 

Warunki serwisowe

Ważnym atutem
profesjonalnych monitorów Sony Bravia B2B jest wyjątkowa ochrona gwarancyjna.
Pakiet PrimeSupport chroni urządzenie przez 3 lata,
a w przypadku awarii następuje wymiana na nowy produkt zamiast
naprawy.