Współpracując z ABC Datą, resellerzy mogą zaoferować klientom końcowym wynajęcie nowoczesnych, wydajnych urządzeń drukujących bez obaw o ich skomplikowaną instalację, przeszkolenie użytkowników końcowych i serwis. Najem jest równoznaczny ze sprzedażą kopii, a klient płaci za ich liczbę, między innymi w ramach abonamentu.

ABC Data wspiera resellera przez cały okres najmu. Zorganizowała w tym celu niezbędne zaplecze techniczne do obsługi użytkownika końcowego. Dzięki wiedzy o liczbie drukowanych stron dystrybutor może zarządzać usługami serwisowymi oraz dostawami materiałów eksploatacyjnych. Klient może natomiast skorzystać z dodatkowych opcji, np. audytu czy wdrożenia systemu obiegu dokumentów. Co ważne, każdy kontakt specjalistów dystrybutora z usługobiorcą odbywa się wyłącznie za wiedzą i w imieniu resellera. Ten może zarabiać na wszystkim, czego zażyczy sobie klient, doliczając swoją marżę do usług świadczonych przez ABC Datę.

Od niedawna za rozwój działu najmu urządzeń drukujących odpowiedzialny jest Mariusz Sawicki, Business Development Manager w ABC Dacie. Ma wieloletnie doświadczenie we współpracy z partnerami handlowymi na rynku druku. Nadzoruje nie tylko to, co już funkcjonuje, ale ma pomysły na rozszerzenie oferty dla resellerów i ich klientów (więcej na ten temat w rozmowie na stronie obok). Specjalista deklaruje partnerom pomoc już na wstępnym etapie ich kontaktu z potencjalnym usługobiorcą.

– Każdy reseller, który ma klienta zainteresowanego usługą najmu druku, może od razu poprosić nas o wsparcie – mówi Mariusz Sawicki. – Wspólnie zastanowimy się, co można danemu odbiorcy końcowemu zaproponować, i ułożymy plan działań.