Tego typu propozycją są produkty amerykańskiej marki National Cash Register przeznaczone dla placówek handlowych i usługowych. W ofercie producenta znajduje się szereg urządzeń ułatwiających proces sprzedaży, począwszy od kas POS wraz z peryferiami przez skanery, kasy samoobsługowe i opłatomaty aż po kioski informacyjne. We współpracy z nowym dystrybutorem – firmą RRC Poland – dostawca umożliwia resellerom oferowanie klientom realnej wartości dodanej w ogromnym sektorze handlu detalicznego.

Zarówno w Polsce, jak i na całym świecie NCR ma ustaloną pozycję w obszarze rozwiązań dla banków (powszechnie używane bankomaty). Dostawca zdobył też renomę w dużych sieciach detalicznych i restauracyjnych. Obecnie firma chciałaby jednak rozszerzyć działalność w segmencie produktów dla mniejszego biznesu. Producent i jego dystrybutor liczą, że dotychczasowe wielomilionowe, prestiżowe kontrakty będą referencją ułatwiającą sprzedaż produktów takich, jak chociażby skanery za kilkaset złotych do niewielkich sieci handlowych i małych sklepików osiedlowych. Chcą postawić na rozwiązania, którymi powinni zainteresować się resellerzy na co dzień oferujący głównie serwery, produkty sieciowe itp.

 

Rzecz w wartości dodanej

Ponieważ rynek jest bardzo konkurencyjny, to biznes z NCR nie powinien opierać się tylko na marży – uważają przedstawiciele RRC Poland. Podkreślają, że elastyczność rozwiązań NCR umożliwia różne ich zastosowania, wykraczające poza typowe czynności kasowe w sklepie, a narzędzia sprzedażowe (w tym samoobsługowe) stają się coraz bardziej zależne od oprogramowania. Wyposażony w wiele funkcji terminal POS z oprogramowaniem gastronomicznym będzie mógł pracować w restauracji, a wyposażony w aplikacją hotelarską – sprawdzi się na recepcji. Kiosk samoobsługowy będzie miał, jako punkt rejestracji, zastosowanie w urzędzie, w biurowcu zaś posłuży jako wirtualna recepcja. Po dołożeniu funkcji płatniczych sprawdzi się jako opłatomat dowolnego zastosowania.