Wśród rozwiązań dla biznesu
pojawiły się cztery nowe produkty. Po pierwsze przełącznik ProSAFE M6100
– upakowane w obudowie 4U rozwiązanie, które stanowi tańszą
i bardziej funkcjonalną alternatywę dla łączonych w stos
przełączników w instalacjach na brzegu sieci korporacyjnych
i kampusowych (bądź w szkielecie mniejszych sieci). Zapewnia
możliwość stworzenia wielu różnych konfiguracji, m.in. do 144 portów GbE lub do
72 portów 10 GbE.

Kolejna tegoroczna nowość
to bezprzewodowy kontroler ProSAFE WC9500, który zarządza wszystkimi modelami
punktów dostępowych z linii ProSAFE (do 200 punktów dostępowych). Zaś
ReadyNAS 3130 jest macierzą dyskową w obudowie 1U z czterema portami
1 GbE. Zapewnia pojemność pamięci do 24 TB i obsługę 200
użytkowników jednocześnie.

Warto też zwrócić uwagę na ProSAFE Click Switch – małe
przełączniki z systemem łatwego i stabilnego montażu na ścianach, pod
biurkami czy na stołach konferencyjnych. Dostępne z 8 lub 16 portami
gigabitowymi, w wąskiej obudowie i z wewnętrznym zasilaniem,
umożliwiają rozwiązanie problemu z ułożeniem okablowania w biurach,
laboratoriach, pokojach konferencyjnych, a więc wszędzie tam, gdzie
wymagane jest doprowadzenie sieci do wielu urządzeń.

Netgear zaprezentował też nowości przeznaczone do użytku
domowego. W bieżącym roku należy do nich: router Nighthawk R8000, czyli
trójstrumieniowe urządzenie z 5G Wi-Fi, a poza tym dwa nowe
wzmacniacze sygnału i bezprzewodowe kamery do monitoringu Netgear Arlo.
Wzmacniacze i kamery mają być wprowadzone na polski rynek
w najbliższych miesiącach.

Podczas konferencji
Netgear mocno podkreślał niezawodność swoich produktów, którą uznaje za
konieczną w skutecznym konkurowaniu na rynku rozwiązań dla biznesu.
Z tego względu producent zapewnia użytkownikom wieczystą gwarancję
przełączników sieciowych, a także biznesowych rozwiązań Wi-Fi. Ponadto
partnerzy Netgeara mogą przekonywać klientów do urządzeń NAS i macierzy
amerykańskiej marki 5-letnią gwarancją na te właśnie produkty. Argumentem
sprzedażowym jest również wieczysty serwis w trybie „na następny dzień
roboczy” oraz nieograniczony czasowo dostęp do wsparcia technicznego 24 x
7 (chat, e-mail).

Ponieważ oferta Netgeara
jest skierowana do przedsiębiorstw z sektora MSP, drugim jej wyróżnikiem
ma być atrakcyjna – w porównaniu z potentatami na rynku
rozwiązań sieciowych – cena produktów. Trzecim z elementów, które
mają wyróżniać ofertę dostawcy na rynku, okazuje się łatwość wdrożenia
i eksploatacji jego rozwiązań.

Netgear skupia się na rynku małych i średnich firm, do
których trafia wyłącznie poprzez kanał partnerski. Przedstawiciele producenta
podkreślają więc, że zależy im na stworzeniu dużego ekosystemu partnerów.
Netgear adresuje swoje rozwiązania także do takich branż jak: medycyna,
hotelarstwo, administracja publiczna, transport i edukacja.

W Polsce
w sektorze MSP radzimy sobie dobrze, notując co roku wzrost rzędu
10–12 proc. Mocno zaznaczamy swoją obecność m.in. w placówkach
ochrony zdrowia, dzięki rozwiązaniom sieciowym dla szpitali
– mówi
Piotr Dudek, Country Manager Eastern Europe w Netgearze. – Generalnie
większość przychodów Netgeara w Polsce jest związana z projektami publicznymi.

Rozmówca CRN Polska dodaje, że partnerom producenta łatwiej
jest konkurować w przypadku zupełnie nowych instalacji. Tam, gdzie
funkcjonuje już infrastruktura innej marki, idzie to bardziej opornie. To
istotna wskazówka biznesowa dla resellerów i integratorów, którzy
współpracują lub rozważają kooperację z amerykańskim dostawcą.