Merytoryczną część
spotkania wypełniły prezentacje produktów i rozwiązań dla segmentu
biznesowego: NTT System oraz Intela. Z kolei Microsoft przeprowadził szkolenie
dotyczące używania legalnego oprogramowania w przetargach. Lenovo
przedstawiło ofertę sprzętu przenośnego z linii ThinkPad (w tym
urządzeń Yoga i Helix), a jego przedstawiciel analizował perspektywy
producenta w segmencie klientów biznesowych i indywidualnych.

– Nasze udziały
to ponad 50 proc. polskiego rynku konsumenckiego i 25 proc.
rynku B2B
– mówił Maciej
Polak, PC Business Manager w Lenovo. – Udział
w segmencie biznesowym możemy zwiększać dzięki bardzo szerokiemu portfolio
produktowemu oraz narzędziom wspomagającym sprzedaż.

Wspomniane narzędzia to programy wspierające resellerów oraz
umożliwiające bardzo szybkie przygotowywanie ofert przetargowych.

Z kolei Witold Markiewicz, wiceprezes NTT System,
zaprezentował sprzęt komputerowy przeznaczony dla klientów instytucjonalnych:
desktopy, nettopy, komputery All-in-One, 
serwery w obudowach typu tower oraz rack.

– Spodziewamy
się, że zainteresowanie rozwiązaniami typu nettop, NUC a przede wszystkim
All-in-One będzie stosunkowo szybko rosło
– twierdził Witold Markiewicz. – W naszej ofercie mamy zarówno typowe konstrukcje tego
rodzaju, jak i standardowe desktopy zbudowane na bazie płyty głównej
microATX z zasilaczem o mocy 200 W.

Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się także
z innowacjami prezentowanymi przez Intela, takimi jak rozpoznawanie
użytkownika przez skan twarzy, zdalne połączenie sygnałowe z monitorem czy
bezprzewodowe ładowanie komputerów przenośnych.

Ostatnią część dnia
wypełniły nieoficjalne rozmowy przy ognisku z pieczonym dzikiem. Była to
okazja, by podpytać Tadeusza Kurka, prezesa zarządu NTT System,
o popularny ostatnio model rozwoju dystrybutorów IT związany
z poszukiwaniem zagranicznych kontrahentów.

– Z pewnością jest to jedna
z dróg rozszerzania biznesu. Podobnie człowiek poznaje kosmos, choć nie
zna jeszcze dokładnie swojej planety. My koncentrujemy siły przede wszystkim na
rynku krajowym, podpisaliśmy niedawno dwie duże umowy dystrybucyjne
i czeka nas dużo pracy przy ich realizacji
– podsumował
Tadeusz Kurek.