Merytoryczną część spotkania wypełniły prezentacje produktów i rozwiązań dla segmentu biznesowego: NTT System oraz Intela. Z kolei Microsoft przeprowadził szkolenie dotyczące używania legalnego oprogramowania w przetargach. Lenovo przedstawiło ofertę sprzętu przenośnego z linii ThinkPad (w tym urządzeń Yoga i Helix), a jego przedstawiciel analizował perspektywy producenta w segmencie klientów biznesowych i indywidualnych.

– Nasze udziały to ponad 50 proc. polskiego rynku konsumenckiego i 25 proc. rynku B2B – mówił Maciej Polak, PC Business Manager w Lenovo. – Udział w segmencie biznesowym możemy zwiększać dzięki bardzo szerokiemu portfolio produktowemu oraz narzędziom wspomagającym sprzedaż.

Wspomniane narzędzia to programy wspierające resellerów oraz umożliwiające bardzo szybkie przygotowywanie ofert przetargowych.

Z kolei Witold Markiewicz, wiceprezes NTT System, zaprezentował sprzęt komputerowy przeznaczony dla klientów instytucjonalnych: desktopy, nettopy, komputery All-in-One,  serwery w obudowach typu tower oraz rack.

– Spodziewamy się, że zainteresowanie rozwiązaniami typu nettop, NUC a przede wszystkim All-in-One będzie stosunkowo szybko rosło – twierdził Witold Markiewicz. – W naszej ofercie mamy zarówno typowe konstrukcje tego rodzaju, jak i standardowe desktopy zbudowane na bazie płyty głównej microATX z zasilaczem o mocy 200 W.

Uczestnicy spotkania mogli zapoznać się także z innowacjami prezentowanymi przez Intela, takimi jak rozpoznawanie użytkownika przez skan twarzy, zdalne połączenie sygnałowe z monitorem czy bezprzewodowe ładowanie komputerów przenośnych.

Ostatnią część dnia wypełniły nieoficjalne rozmowy przy ognisku z pieczonym dzikiem. Była to okazja, by podpytać Tadeusza Kurka, prezesa zarządu NTT System, o popularny ostatnio model rozwoju dystrybutorów IT związany z poszukiwaniem zagranicznych kontrahentów.

– Z pewnością jest to jedna z dróg rozszerzania biznesu. Podobnie człowiek poznaje kosmos, choć nie zna jeszcze dokładnie swojej planety. My koncentrujemy siły przede wszystkim na rynku krajowym, podpisaliśmy niedawno dwie duże umowy dystrybucyjne i czeka nas dużo pracy przy ich realizacji – podsumował Tadeusz Kurek.