Rozmaite
rozwiązania do budowy cyfrowego domu są na rynku od dawna. Jednak dopiero teraz
rozwinęły się trendy, które skutecznie wspomagają ich sprzedaż. Mowa
o mobilności i rosnącej popularności ultraprzenośnych urządzeń
komputerowych, tabletów oraz smartfonów, które dają klientom nieograniczony
miejscem i czasem dostęp do ich cyfrowych zasobów.

Na
trend mobilności coraz wyraźniej nakłada się kolejny – Internetu rzeczy.
Wraz z jego rozwojem smartfony i tablety – zaopatrzone
w odpowiednie aplikacje – stają się uniwersalnymi pilotami do
zdalnego zarządzania coraz to nowymi urządzeniami w domowej sieci. Warto
podkreślić, że taka sytuacja nie dotyczy jedynie wielbicieli nowinek. Statystyczny
Kowalski ma coraz lepszy dostęp do szerokopasmowego Internetu, a na rynek
wszedł nowy standard bezprzewodowego przesyłania danych – 802.11ac, który
umożliwia stworzenie szybkiej, odpornej na zakłócenia domowej sieci. Ważnym
dopełnieniem jest czynnik ekonomiczny: wspomniany Kowalski może już znaleźć
stosunkowo niedrogie, a jednocześnie wysokiej jakości rozwiązania typu
Digital Home.

Wszystko
to razem sprawia, że coraz więcej resellerów zarabia na sprzedaży nie tylko
podstawowych rozwiązań dla cyfrowego domu, ale może zaproponować szerokiej
grupie klientów produkty, które w zauważalny sposób podniosą standard ich
mieszkań.

 

Dla usługodawców i typowych resellerów

Sprzedaż rozwiązań Digital Home jest odpowiednia zarówno
dla resellera, który chciałby równocześnie świadczyć usługi ich integracji
u klienta (i ma pomysł, jaką wartość dodaną mu zaproponować), jak też
dla firmy prowadzącej typową odsprzedaż. Produkty dla cyfrowego domu są na tyle
proste w obsłudze, że wielu odbiorców bez pomocy specjalisty poradzi sobie
z ich wdrożeniem. Bez względu na to, jaką koncepcję przyjmie reseller,
powinien on podjąć współpracę

z producentem, który stworzył spójną i rozwojową
wizję Digital Home. Oferuje funkcjonalne, niezawodne i nowocześnie
zaprojektowane produkty w dobrej cenie, jednocześnie badając, przewidując
i zaspokajając coraz to nowe potrzeby konsumentów. Dzięki temu sprzedawca
będzie miał z czym wrócić do klienta i zaproponować mu rozbudowę już
funkcjonującego systemu Digital Home o kolejne inteligentne urządzenia.

 
Pełne portfolio

Reseller, który zdecyduje się na oferowanie produktów
D-Linka, może zaproponować klientowi pełne portfolio od jednego dostawcy:
router (w najnowszej technologii Wireless AC), sieciowy serwer plików do
magazynowania utworów muzycznych, filmów, dokumentów, zdjęć lub tworzenia kopii
zapasowych. Do tego dochodzą kamery IP i elektroniczne nianie
– w obu przypadkach urządzenia są spięte systemem mydlink. Ważną
część oferty stanowi bezpłatna chmura z funkcją podglądu obrazu
z kamer, udostępniania multimediów oraz zarządzania domową siecią
z dowolnego miejsca. Obsługa odbywa się w tym przypadku
z poziomu aplikacji do smartfonu, tabletu lub laptopa. Uzupełnienie,
zgodnie z nowym trendem, stanowią urządzenia PowerLine, dzięki którym
można rozbudować domową sieć, wykorzystując w tym celu gniazdka
elektryczne.

Tak wygląda pierwszy, znany już klientom, etap rozwoju
portfolio produktów i usług D-Linka w zakresie cyfrowego domu. Drugi
ma na celu… przeprowadzenie przyjaznej rewolucji w ich
najbliższym otoczeniu
.

 

Home is where the smart is

Mieć
poczucie bezpieczeństwa dzięki możliwości kontrolowania domowego otoczenia bez
względu na to, gdzie się przebywa – kto nie czuje takiej potrzeby? Do
niedawna zaspokoić ją mogli tylko nieliczni, przede wszystkim dzięki zasobnej
kieszeni. Teraz D-Link zrealizował ideę inteligentnego domu w postaci
ekosystemu Connected Home i wprowadził na rynek pierwsze związane
z nim produkty. Za pomocą prostych w obsłudze, niedrogich
i dyskretnych urządzeń również Kowalski uczyni ze swojego domu
– w chwilach, gdy ten stoi pusty, przebywają w nim tylko domowe
zwierzęta bądź dzieci zdane same na siebie lub opiekunkę – nieustannie
kontrolowaną twierdzę.

Taką
możliwość daje czujnik ruchu Wi-Fi (DCH-S150), który po wykryciu
przemieszczającego się obiektu natychmiast – za pośrednictwem smartfonu
– informuje o tym fakcie właściciela. Ale na tym funkcje urządzenia
się nie kończą. Czujnik ruchu współpracuje z systemem monitoringu IP,
czyli kamerami mydlink Home Monitor HD i mydlink Home Monitor 360. Na
ekranie telefonu lub tabletu można więc zobaczyć, co spowodowało przesłanie
powiadomienia.

 Inteligentnym domem można zarządzać za pomocą smartfonu lub
tabletu – zdalnie wyłączać lub włączać urządzenia, a także odbierać
od nich powiadomienia za pomocą prostej w użyciu aplikacji mobilnej.





Inteligencja
jest prosta

Produkty D-Linka dla inteligentnego domu znalazły się
w zasięgu szerokiej grupy klientów – właścicieli mieszkań
i domów – bez względu na zasobność kieszeni i znajomość
nowoczesnych technologii.

 

 

 

Urządzenie sprawdza się w jeszcze innym zastosowaniu.
Czujnik ruchu Wi-Fi współdziałający z kolejnym inteligentnym produktem
o nazwie D-Link Smart Plug (DSP-W215) sprawi, że dom „przygotuje się” na
powrót właściciela. Na przykład po otwarciu przez mieszkańca drzwi światło
zapali się automatycznie, zaś z systemu audio popłynie ulubiona muzyka.

Z kolei dzięki D-Link Smart Plug o odpowiedniej
godzinie włączy się program telewizyjny, o którym domownicy nie chcieliby
zapomnieć, podgrzeje woda w elektrycznym czajniku lub zaparzy kawa
w ekspresie. Kiedy zaś nadejdzie odpowiednia chwila, światła
w wybranych częściach domu zgasną. Zresztą, mogą włączać się i wyłączać
w zależności od tego, czy ktoś w danej chwili wchodzi lub wychodzi
z pomieszczenia. Mówiąc krótko – dom funkcjonuje tak, jak tego chce
właściciel.

Nietrudno zgadnąć, że D-Link Smart Plug to wtyczka, za
pomocą której można podłączyć do sieci domowy sprzęt elektryczny
i zaprogramować jego pracę według harmonogramu dogodnego dla mieszkańców.
Użytkownik swobodnie steruje sprzętem za pośrednictwem smartfonu czy tabletu
wyposażonego w aplikację mydlink Home – zmienia ustawienia
w zależności od potrzeb, bez względu na miejsce, w którym aktualnie
przebywa. Smart Plug ma także zaimplementowane funkcje bezpieczeństwa, jak
czujnik temperatury, który umożliwia automatyczne odcinanie od prądu urządzeń,
w razie gdy zaistnieje ryzyko ich przegrzania.

Co ciekawe, D-Link nie poprzestał na powyższej liście
urządzeń Digital Home i zaprojektował kolejne rozwiązania. Na przykład dla
miłośników muzyki, którzy chcieliby posłuchać utworów przechowywanych na
smartfonie czy tablecie w jakości, jaką zapewnia domowy sprzęt audio.
Umożliwia to D-Link Music Everywhere, który strumieniowo przesyła muzykę
z mobilnych urządzeń wprost do wirtualnie podłączonych domowych głośników
lub zestawu stereo. Rozwiązanie jest zgodne z technologią DLNA oraz
AirPlay. Dodatkowo Music Everywhere działa jako wzmacniacz sygnału sieci Wi-Fi.
Dzięki temu przesyłana muzyka dociera swobodnie do każdego miejsca w domu,
w którym jest sprzęt audio.

 

To dopiero początek

W pierwszej połowie 2015 r. D-Link wprowadzi nowe
produkty automatyki domowej (czujniki dymu, wody, alarmy itp.), aby docelowo
stworzyć w ramach tej grupy pełne portfolio rozwiązań przystępnych cenowo
i prostych w użyciu. Resellerzy i integratorzy powinni to
wykorzystać, współpracując z producentem, który oferuje im pełne wsparcie:
od szkoleń po materiały edukacyjne, pomoc techniczną, marketingową
i komunikacyjną.

 

Materiał powstał we współpracy z
firmą D-link.