Rok 2015 był przełomowy, jeśli chodzi o przyjęcie Office’a 365 przez małe i średnie firmy. W ocenie Rafała Suchożebrskiego, dyrektora sprzedaży w Onex Group, chmurowa wersja najpopularniejszego oprogramowania biurowego zyskała już status pełnoprawnego członka „rodziny Microsoft”. Klienci biznesowi stali się świadomi zalet tego rozwiązania i spada ich zainteresowanie licencjami bezterminowymi. Wreszcie nastąpi moment, w którym Office 365 zdobędzie pozycję sztandarowego produktu koncernu z Redmond – prognozuje menedżer. Podkreśla przy tym, że małe i średnie przedsiębiorstwa coraz częściej będą oczekiwały od firm IT nie tylko dostarczenia pakietu programów biurowych w chmurze, ale także profesjonalnego doradztwa i szeregu usług. Ważnym argumentem przy wyborze dostawcy ma być jednak cena licencji na pakiet Microsoftu. Biorąc to pod uwagę, resellerzy powinni rozważyć współpracę partnerską z Onex Group – zachęca Rafał Suchożebrski.

Onex Group to firma, która otrzymała od Microsoftu tytuł Polskiego Partnera Roku SMB – za największą pod względem ilości i wartości sprzedaż Office’a 365 małym i średnim przedsiębiorstwom w 2015 r. Jako partner o dużym zasięgu działania i dobrych wynikach sprzedażowych, otrzymuje od producenta bardzo korzystne ceny licencji na oprogramowanie biurowe w chmurze. Stworzył więc kanał subdystrybucyjny i proponuje resellerom korzystną współpracę na prostych warunkach.

MŚP w chmurach

Co druga firma z segmentu MŚP korzysta przynajmniej z jednego rozwiązania chmurowego. Tak wykazało badanie przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Onex Group. Aż 68 proc. respondentów, którzy korzystają w pracy zawodowej z tego typu narzędzi, uważa, że są one niezbędne lub bardzo przydatne w codziennych działaniach. Kolejne 29 proc. przedstawicieli MŚP uznało je za co najmniej przydatne. Choć na najwyższym miejscu wśród rozwiązań w chmurze firmy stawiają pocztę elektroniczną, to już na drugim wymieniają aplikacje biurowe.

 

– Dzięki temu, że nasza własna sprzedaż jest na wysokim poziomie, możemy zaproponować partnerom ceny licencji na Office’a 365 niedostępne dla większości firm IT – mówi Jakub Hryciuk, dyrektor zarządzający w Onex Group. – Uzyskanymi w Microsofcie upustami dzielimy się z resellerami, bez spełniania przez nich jakichkolwiek warunków co do liczby sprzedanych licencji czy wysokości obrotu.

Jakub Hryciuk podkreśla, że jego firma jest świetnym partnerem nie tylko dla małych lokalnych resellerów, którzy na co dzień nie mogą liczyć na ceny lepsze niż oferowane przez dystrybucję, ale również dla dużych integratorów, dla których dostęp do niektórych korzyści wynikających z programów Microsoftu jest zamknięty.

– Zdarzają się programy rozwijane przez tego producenta, w których biorą udział dwie, trzy firmy – tłumaczy szef Onex Group. – Są też takie, w których obecni jesteśmy tylko my i przysługuje nam zniżka na daną licencję. Stajemy się więc jedyną firmą na rynku, która ma ją w najlepszej cenie.

Onex Group wspiera resellerów również przy doborze licencji na pakiet biurowy Microsoftu w chmurze. Partnerzy mogą też liczyć na pomoc w samym wdrożeniu. Kolejnym argumentem przemawiającym za współpracą z Onex Group jest ten związany z działalnością firmy, która polega na sprzedaży szkoleń dotyczących Office’a 365 i Office’a 2016 dla użytkowników końcowych. Tworząc ofertę składającą się z licencji oraz profesjonalnego szkolenia, reseller ma duże szanse na zdobycie klienta również tam, gdzie trudno jest walczyć jedynie ceną. W przypadku szkoleń 100 proc. ich wartości to marża, którą Onex Group chętnie podzieli się z partnerami.

Oferta Onex Group

>> Atrakcyjne upusty cenowe na licencje Office’a 365 bez stawiania warunków co do liczby licencji i wysokości obrotu

>> Współpraca zarówno z dużymi jak i małymi firmami IT

>> Wsparcie przy doborze licencji

>> Możliwa pomoc przy samym wdrożeniu

>> Gotowe, atrakcyjne cenowo szkolenia techniczne dotyczące Office’a 365 i Office’a 2016 na platformie e-learningowej