Co można outsourcować? Niemal każda firma potrzebuje obsługi IT, druku, ochrony przed cyberzagrożeniami czy tzw. chmury obliczeniowej. Wszystkie te procesy można zlecić na zewnątrz organizacji. Taka decyzja pozwala przedsiębiorstwom skupić się na osiąganiu ich celów biznesowych i uwolnienie własnych zasobów, które mogą skupić się na strategicznych zadaniach. Jednocześnie gwarantuje to znaczne oszczędności i wzrost jakości usług. 

Outsourcing IT 

Utrzymywanie własnych działów IT może być kosztowne. Składają się na to m.in.: pensje, wyposażenia stanowisk pracy oraz wydatki na drogie szkolenia techniczne dla informatyków. Jest to podyktowane niezwykle szybkim rozwojem nowych technologii, przez co pracownicy muszą stale podnosić swoje kwalifikacje, aby skutecznie realizować stawiane przed nimi zadania i dbać o stabilny rozwój środowiska IT. Cena, jaką przedsiębiorstwo płaci za zewnętrzną obsługę informatyczną, jest niewspółmierna do oszczędności, które może uzyskać. Oszczędności to nie tylko znaczące obniżenie kosztów stałych, ale również zmniejszenie ryzyka w biznesie oraz zapewnienie swojej firmie optymalnych warunków dla jej rozwoju. 

Wybór firmy zewnętrznej do obsługi informatycznej daje możliwość dysponowania wysoko wydajnymi systemami i specjalistycznymi narzędziami, które gwarantują sprawną realizację zadań i właściwe zarządzanie.

Usługi outsourcingowe pozwalają osiągnąć oszczędności nierzadko przekraczające 50% wydatków na utrzymanie działu IT. Nie mniej ważne są koszty związane z ryzykiem i zapewnieniem ciągłości pracy systemów IT, które przy usługach outsourcingowych przenoszone są na ich dostawcę, co oznacza, że bierze on pełną odpowiedzialność za powierzoną mu obsługę informatyczną i wynikające z tego tytułu zadania. Kolejną zaletą outsourcingu IT jest stały dostęp do nowoczesnych technologii i najwyższej klasy specjalistów. Nasze zaplecze – 50 techników i inżynierów oraz sieć 22 punktów serwisowych na terenie całego kraju pozwala nam na dynamiczny rozwój i efektywne działania z klientami – mówi Maciej Janowski, Inżynier Technicznego Wsparcia Sprzedaży Komputronik Biznes 

Wraz z outsourcingiem IT warto zdecydować się na monitorowanie stanu zabezpieczeń własnych systemów. Cyberprzestępstwa to obecnie jedno z największych zagrożeń dla firm. Dane przedsiębiorstwa oraz dane klientów i pracowników to najcenniejsze zasoby. Doskonale wiedzą o tym hakerzy, którzy coraz częściej decydują się na ataki. Utrata danych, przestój firmy w wyniku ataku hackerskiego to nie tylko wymierne straty finansowe dla przedsiębiorstwa, dezorganizacja pracy, ale przede wszystkim straty wizerunkowe. Czy można skutecznie przed nimi się bronić? Tak. Oczywiście można zlecić to osobom bezpośrednio z organizacji, ale podobnie jak w przypadku outsourcingu procesów IT warto zastanowić się nad znalezieniem specjalistycznej firmy zewnętrznej gotowej do kompleksowej obsługi.  

Koszt takiej usługi zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie za jedno stanowisko pracy. Taką ofertę dla swoich klientów przygotował Komputronik Biznes, który w tej cenie oferuje m.in.: ochronę przed wirusami i ransomware, skanowanie komputera w poszukiwaniu zagrożeń w czasie rzeczywistym w oparciu o technologię deep learning, ochronę przed wyciekiem plików zawierających wrażliwe dane w tym osobowe np. numery PESEL, kody pocztowe, adresy e-mail, numery kart kredytowych/debetowych, audyt bezpieczeństwa IT oraz wsparcie opiekuna klienta, który sprawuje nadzór nad bezpieczeństwem organizacji. Komputronik Biznes prowadzi także szkolenia dla pracowników firm podczas których uczą bronić przed kampaniami phishingowymi. 

 

Drukuj więcej i…taniej 

Druk obecny jest w każdej firmie. Pomimo rosnącej popularności e-dokumentów i cyfryzacji danych żadne przedsiębiorstwo nie może pozwolić sobie na całkowite wycofanie z procesu druku. Wyraźnie widać to w instytucjach finansowych, takich jak banki czy korporacjach, które codziennie korzystają z drukarek, skanerów, faxów i kopiarek. Każda z firm potrzebuje osoby odpowiedzialnej za zarządzanie drukiem. Często zadania te spadają na obsługę sekretariatu, która nie jest w pełni przeszkolona i przygotowana na taką obsługę. Tę najprostszą usługę można zlecić na zewnątrz i przekonać się o korzyściach z takiej decyzji. Zakres świadczeń firm zewnętrznych obejmuje realizację usług wydruku, utrzymanie urządzeń drukujących w stałej gotowości oraz zabezpieczenie procesu poprzez bezproblemową dostępność do materiałów eksploatacyjnych. Jednym z najważniejszych atutów outsourcingu druku jest optymalizacja kosztów. Jest to możliwe dzięki współpracy dostawcy rozwiązań z określonym producentem urządzeń drukujących i materiałów eksploatacyjnych. Przekłada się to dla firmy na kompatybilność sprzętu, profesjonalną obsługę serwisową i uzyskanie niższych cen, a także na brak konieczności osobistego zarządzania logistycznego.

Niewątpliwym atutem jest także wzrost bezpieczeństwa danych zawartych w wydrukach. Wykorzystanie w procesie zarządzania drukiem tzw. dokumentu poufnego skutecznie eliminuje jego przejęcie przez osoby niepowołane. 

Posiadamy ogromne doświadczenie w świadczeniu usług outsourcingu druku. Tylko w ostatnich miesiącach podpisaliśmy długoterminowe umowy m.in. z Vistula Retail Group, Pako Lorente, Huapol, Ryłko czy 4F. Do naszych klientów dostarczmy rozwiązania najbardziej renomowanych firm – Epson, OKI i Lexmark, które gwarantują najwyższą jakość świadczonych usług. Za każdym razem naszą współpracę rozpoczynamy od audytu i analizy potrzeb klienta, następnie przeprowadzamy testy proponowanych rozwiązań, a kończymy na kompleksowym wdrożeniu. W ramach naszych umów dostarczamy materiały eksploatacyjne, odpowiadamy za serwis urządzeń czy zapewnienie urządzeń zastępczych w przypadku awarii. Dzięki współpracy nasi klienci otrzymują nie tylko kompleksową opiekę, ale przede wszystkim generują ogromne oszczędności – komentuje Michał Drechny, Dyrektor Działu Outsourcingu Druku Komputronik Biznes 

Wieloletnia współpraca Komputronik Biznes z największymi dostawcami sprzętu na świecie przekłada się na jeszcze lepsze oferty dla klientów. Doskonale widać to w ostatnich miesiącach, kiedy z powodu pandemii wiele firm zmuszonych było to wstrzymania swojej działalności. Komputronik Biznes wspólnie z dostawcami rozwiązań do druku podjął decyzję o zamrożeniu ich płatności, jednocześnie wykorzystując ten czas do przeprowadzenia wielu szkoleń czy testów nowych technologii.  

Komputronik Biznes stworzył także dedykowaną branży HoReCa i retail ofertę na druk naklejek podłogowych, które w dobie licznych obostrzeń dotyczących dystansu społecznego są idealnym rozwiązaniem wyznaczającym odpowiednią odległość między klientami czy pracownikami. Swoim klientom Komputronik Biznes udostępnia pakiet darmowych grafik, które mogą dostosować do swoich potrzeb, np. dodać swoje logo. Gotowe projekty są później drukowane i dostarczane klientom w najkrótszym możliwym czasie. Dzięki temu firmy mogą błyskawicznie zaprojektować i wydrukować znaczniki, które będą spełniać obowiązujący reżim sanitarny. Bezpłatne projekty obejmują trzy formaty: samoprzylepne kółko podłogowe i prostokątne banery podłogowe w dwóch rozmiarach, każdy z różnymi komunikatami.  

Do tej pory zrealizowaliśmy szereg projektów dla najsilniejszych polskich marek, m.in.: Autostrada Eksploatacja, INEA S.A., TVN, Berlitz, Intrex czy Kimball Electronics Poland. Naszym partnerom oferujemy ultranowoczesne i efektywne rozwiązania IT w zakresie sprzętu, oprogramowania i usług. Dzięki naszej pomocy firmy mogą optymalizować nie tylko procesy pracy, ale także koszty. Bardzo mocno rozwinęliśmy np. dział outsourcingu druku, z którego korzystają największe instytucje finansowe w kraju. Działamy szeroko, mamy doradców, wdrożeniowców i techników w każdym miejscu w Polsce, dzięki temu nasi klienci mogą zoptymalizować koszty druku, serwisu i zużycia energii niezależnie od lokalizacji swoich placówek. Ogólnopolska struktura sprzedaży i obsługi projektów pozwala oferować także usługi projektowania sieci IT i ich bezpieczeństwa, aplikacji biznesowych, w tym ERP, tworzenia data center oraz rozwiązań dla retailu – podsumowuje Michał Drechny