Lenovo ma bardzo duże doświadczenie w zakresie obsługi placówek ochrony zdrowia na całym świecie. Na współpracy z tym sektorem, w tym na dostawach sprzętu IT, skupia się od ponad 10 lat. Dzięki współpracy z prywatnymi gabinetami, przychodniami i szpitalami producent potrafi dopasować oferowane rozwiązania do specyficznych potrzeb każdej grupy odbiorców. Tym samym zmniejsza ryzyko niedostępności danych pacjentów. Sprzęt jest zaprojektowany tak, aby był jak najprostszy w obsłudze, ale jednocześnie gwarantował bezpieczeństwo danych, kompatybilność z innymi systemami IT, a także cechował się dużą mobilnością i niezawodnością.

Jednak od systemów, które mają zapewniać bezpieczne przetwarzanie danych pacjentów, wymaga się znacznie więcej. Dostawca musi nieustannie obserwować zachodzące na rynku zmiany, aby projektować sprzęt zgodnie z aktualnymi wymogami. Poza tym od producentów oczekuje się obniżania kosztów użytkowania (TCO) określonych rozwiązań, a jednocześnie utrzymania lub nawet zwiększania ich jakości. Wszystkie oferowane systemy powinny być przystosowane do ciągłej pracy, by praktycznie nie istniało ryzyko przestoju, który mógłby skutkować brakiem dostępu do danych pacjentów. Ważna jest także łatwość obsługi, aby lekarze i pielęgniarki skupiali się nie na technicznych zawiłościach, ale na przedmiocie swojej pracy.

Lenovo oferuje urządzenia, które można zastosować we wszystkich placówkach ochrony zdrowia. Należą do nich zarówno komputery stacjonarne, monitory, notebooki, jak i tablety zgodne z normami ochronnymi (odporne na upadki, zalania itp.). Kolejną grupę rozwiązań stanowią serwery i macierze dyskowe zapewniające gromadzenie oraz udostępnianie danych.