Polska firma ma się dobrze, ale… chce oszczędzać
Niemal połowa polskich małych i średnich przedsiębiorców uważa sytuację finansową swojej firmy za dobrą lub bardzo dobrą. Co nie zmienia faktu, że ponad 40 proc. z nich zapowiada w 2017 roku cięcie kosztów.
Powyższe dane pochodzą z raportu „Kondycja polskich MŚP” opracowanego przez analityków Diners Club. Oczywistym wnioskiem, jaki należy wysnuć z tego dokumentu, jest spodziewany popyt na infrastrukturę biurową, która nie tylko usprawnia działania operacyjne firmy, ale jednocześnie generuje oszczędności. W ten trend wpisuje się nowa oferta urządzeń wielofunkcyjnych Xerox. Portfolio producenta wzbogaciły między innymi modele z rodziny VersaLink: kolorowy VersaLink C405 i monochromatyczny VersaLink B405.
Producent dostosował ten sprzęt do faktycznych potrzeb przyszłych użytkowników. Xerox, prezentując nowe urządzenia, pokazał szereg rozwiązań znacznie usprawniających pracę biurową.
Jedną z ważniejszych cech tych produktów jest możliwość ich dostosowania do sposobu wykonywania pracy przez konkretne osoby. Zapewnia to Platforma EIP (Extensible Interface Platform), której użytkownicy tworzą szybkie ścieżki dostępu do najpotrzebniejszych i najczęściej wykorzystywanych funkcji. Przechodzą do nich za pomocą jednego dotknięcia intuicyjnego pięciocalowego kolorowego ekranu. Rozwiązanie bezproblemowo integruje się z istniejącymi infrastrukturami IT i współpracuje z zewnętrznymi systemami zarządzania wydrukami. W efekcie stanowi ułatwienie dla wewnętrznych działów informatycznych firm.
Z nowych urządzeń będą mogli korzystać także pracownicy zdalni, wykonujący obowiązki poza biurem. Dzięki możliwości drukowania mobilnego i drukowania z chmurowego repozytorium zlecą wydrukowanie istotnych dokumentów urządzeniom znajdującym się w konkretnym oddziale firmy. Kolejną istotną cechą obu modeli z rodziny VersaLink jest oprogramowanie OCR, zapewniające przeszukiwanie plików w formacie PDF. To znaczące ułatwienie, przydatne podczas pracy nad bazami danych, raportami i cyfrowymi dokumentami administracyjnymi.
Zarówno VersaLink C405, jak i VersaLink B405 zapewniają możliwość drukowania na papierze o gramaturze powyżej 200 g/m2. To funkcja dostępna dla podajników bocznych i tacy głównej każdego z urządzeń. Korzystający z Xerox VersaLink C405 mogą również zlecać jednoprzebiegowe, dwustronne skanowanie dokumentów.
Urządzenia wielofunkcyjne VersaLink C405 i B405 mogą stanowić część floty drukującej lub służyć jako niezależnie pracujący sprzęt. Dzięki współpracy z urządzeniami mobilnymi, wysokiej wydajności i zachowaniu najwyższego, wielopoziomowego stopnia bezpieczeństwa danych oferują uniwersalne wsparcie w pracy biurowej. Dodatkowym ich atutem jest intuicyjny, kolorowy ekran.
Kamil Majchrzak
Product Manager, Xerox
Według prognoz IDC w kolejnych latach będziemy obserwować rozwój rynku urządzeń wielofunkcyjnych i segmentu usług zarządzania drukiem, choć ten drugi został już w wysokim stopniu nasycony. Jeśli chodzi o preferencje dotyczące urządzeń wielofunkcyjnych, ich użytkownicy kładą nieustająco duży nacisk na zwiększenie liczby funkcji, lepszej jakości kolory i możliwość drukowania mobilnego. Szczególnie ostatnia kwestia zyskuje w ostatnim czasie na znaczeniu, ponieważ wynika ze zmieniającego się modelu pracy. Kształtują go z jednej strony młodzi pracownicy, którzy coraz rzadziej wykonują swoje obowiązki w biurze, a z drugiej managerowie, którzy większość spotkań odbywają poza siedzibą firmy. Dostosowanie możliwości sprzętu do potrzeb użytkowników prowadzi w prostej linii do zwiększenia efektywności.
Więcej informacji: Kamil Majchrzak, Product Manager, Xerox Polska,
tel. (22) 878 79 00, 602 427 863, kamil.majchrzak@xerox.com
Podobne artykuły
Canon MegaTank, czyli po pierwsze użytkownik
Inżynierowie Canon, podczas prac nad konstrukcją drukarek Maxify i Pixma, postawili na optymalizację tzw. user exeprience. To przepustka do sukcesu na niezwykle konkurencyjnym rynku druku.
Jak wygląda przyszłość pracy?
Jak pokazują ostatnie globalne badania, przeprowadzone na zlecenie Xerox, około 82 proc. pracowników planuje powrót do biur w okresie od 12 – 18 miesięcy. Niemniej firmy już teraz inwestują w nowe zasoby, aby wesprzeć swoich pracowników po okresie lockdownu.
Druk w biurze wynalezionym na nowo
Skutkiem epidemii COVID-19 może być konieczność przeorganizowania biur u klientów korporacyjnych, między innymi ze względu na przewidywany wzrost zainteresowania cyfrowym modelem pracy. Takie podejście nie wyeliminuje zupełnie potrzeb związanych z drukiem, ale rozmowy integratorów z odbiorcami biznesowymi wzbogacą się o nowe wątki.