Technologia druku 3D, do niedawna zarezerwowana przede wszystkim dla przemysłu, obecnie zdobywa kolejne rynki. Urządzenia do sporządzania wydruków przestrzennych można znaleźć zarówno w małych, jak i średnich firmach, szkołach oraz – coraz częściej – u prywatnych użytkowników. Rynek tych rozwiązań, choć wciąż stosunkowo niewielki, rośnie w niewiarygodnie szybkim tempie. Coraz większa popularność sprzętu z segmentu niskobudżetowych drukarek 3D stanowi dla wielu resellerów szansę na rozwój biznesu. Jednak początkujący sprzedawcy powinni zacząć od zdobycia podstaw merytorycznych i wyboru wiarygodnego partnera biznesowego.

Informacji o druku przestrzennym można szukać np. w Internecie, gdzie nie brakuje stron poświęconych tej technologii. Niestety, jakość zawartych tam treści niekiedy pozostawia wiele do życzenia, dlatego warto korzystać także z innych źródeł wiedzy. Do takich należą m.in. imprezy targowe poświęcone opisywanej tematyce, w trakcie których można pozyskać informacje z pierwszej ręki, bezpośrednio od producentów i wiodących dystrybutorów rozwiązań.

Przykładem spółki, która postawiła nie tylko na oferowanie resellerom niskobudżetowych rozwiązań do druku 3D, ale i na szkolenie partnerów w tym zakresie, jest ABC Data.

– Równolegle z budową portfolio rozwijamy program edukacyjny – mówi Robert Jaskółka, dyrektor Pionu Przetwarzania Obrazu i Rozrywki w ABC Data. – Dla naszych klientów prowadzimy specjalne warsztaty, prezentacje i szkolenia. Organizujemy także konferencje poświęcone najnowszym trendom czy potencjałowi sektora druku niskobudżetowego.

Zarówno resellerom rozpoczynającym, jak i kontynuującym działalność w obszarze druku przestrzennego znacznie ułatwiają pracę przewidziane dla nich programy partnerskie. Warto zainteresować się zwłaszcza tymi, w których atrakcyjna oferta handlowa łączy się z innymi udogodnieniami, jak dostęp do cyklicznych szkoleń, modeli testowych czy szerokiego portfolio sprzętu i filamentów. Taki program, będący znaczącym wsparciem dla sprzedawców, przygotowała ABC Data.

Resellerzy korzystający z naszej propozycji mogą liczyć na kompleksową pomoc w prowadzeniu biznesu – mówi Mariusz Sawicki, Business Unit Manager w ABC Data. – Nasi partnerzy cenią sobie zwłaszcza profesjonalne doradztwo w wyborze rozwiązań dla ich odbiorców czy wsparcie w przygotowywaniu konferencji lub prowadzeniu prezentacji dotyczących druku 3D.

 

 

 

Dystrybutor szkoli resellerów od strony technicznej i handlowej, dzięki czemu zdobywają oni coraz większe kompetencje w zakresie oferowania rozwiązań klientom końcowym. Firmy, które skorzystają z przygotowanego przez ABC Data programu partnerskiego, mogą liczyć na atrakcyjne warunki współpracy, także jeśli chodzi o poziomy zakupu, korzystne rabaty czy też możliwości uzyskania limitów kredytowych, a przede wszystkim dostęp do bardzo szerokiego i sprawdzonego portfolio produktowego.

 

Zanim drukarki czy filamenty trafią do naszego asortymentu, są wnikliwie testowane. Chcemy mieć pewność, że są niezawodne i dopracowane w najmniejszych detalach – mówi Radosław Jankowski, Project and Implementation Manager w ABC Data. – Obecnie posiadamy urządzenia takich marek, jak 3D Gence, 3D Kreator, Monkeyfab, Robo 3D i Zortrax, oraz filamenty Verbatim, Spectrum, Devil Design czy Orbi-Tech.

To i tak już bogate portfolio jest wciąż rozbudowywane. ABC Data wprowadza właśnie do oferty drukarki Cube PRO, Formlabs, ODO i ZMorph oraz skanery Fuel3D, Pixelio i Shining. Część tych urządzeń będzie prezentowana podczas konferencji „Nowe technologie – druk 3D” (patrz: ramka). To wyjątkowa okazja dla wszystkich firm zainteresowanych drukiem przestrzennym do zdobycia cennych informacji i nawiązania atrakcyjnych kontaktów biznesowych.

We wrześniu w Warszawie podczas „VIII dni druku 3D” odbędzie się konferencja „Nowe technologie – druk 3D”, którą organizuje ABC Data.

Prezentacje i wystąpienia przygotowane przez specjalistów dystrybutora oraz współpracujących z nim producentów umożliwią zapoznanie się z nowościami produktowymi, aktualnymi trendami i perspektywami biznesowymi na tym rynku. W trakcie konferencji będzie można zobaczyć rozwiązania w trakcie pracy, a także poznać proces skanowania przedmiotów. Warto, aby resellerzy zabrali na konferencję klientów końcowych.

Liczba miejsc jest jednak ograniczona. Rejestracja na stronie www.abc360.eu/rejestracja/