Partnerem Roku 2011 (New
Competencies) zostało ISCG. Założona w 2004 r. firma zaczęła
działalność od wdrażania rozwiązań bazujących na produktach Microsoftu,
a także wykorzystujących oprogramowanie własne lub opracowane przez innych
deweloperów. – Początkowo skupiliśmy się na infrastrukturze
i bezpieczeństwie
– mówi Marcin Balun, wiceprezes ISCG. – Dzisiaj
zajmujemy się także systemami i aplikacjami opartymi na produktach
Microsoftu, a w lipcu 2011 r. rozszerzyliśmy ofertę o ERP
z grupy MS Dynamics.
Integrator opracował trzy rozwiązania
przeznaczone dla konkretnych firm, które są gotowe do wdrożenia także
w innych przedsiębiorstwach. Jedno z nich to Costguardian, rodzaj
platformy billingowej, służącej do optymalizacji kosztów połączeń
telefonicznych. Z kolei eProposal to system wspomagający tworzenie
skomplikowanych dokumentów przez wielu autorów. Używa go jeden z funduszy
inwestycyjnych, dzięki czemu znacznie skrócono czas przygotowywania prospektów
finansowych. Trzeci przykład produktu ISCG to RiskAnalizer – system do
kalkulacji i zapobiegania ryzyku w działaniach IT. Korzysta
z niego Ministerstwo Sprawiedliwości, ale RiskAnalizer, jak twierdzą jego
twórcy, może znaleźć zastosowanie praktycznie w każdej firmie lub
instytucji.

Elastyczny standard

Wyróżniony
partner Microsoftu sięga po produkty tej firmy, takie jak Active Directory,
Exchange, software z rodziny Forefront i System Center, SharePoint
czy Enterprise Project Management. – Sądzę, że tytuł Partner of the
Year otrzymaliśmy przede wszystkim za elastyczność informatyczną, czyli
zdolność do wytwarzania na bazie ogólnodostępnych standardów unikatowych
rozwiązań, które zaspokajają konkretne potrzeby biznesowe – 
twierdzi
Marcin Balun. – Zostaliśmy nagrodzeniu również za to, że nasze systemy
sprawdzają się w praktyce. Twarde dane mówią za siebie: inwestycja
w oferowane przez nas produkty szybko się zwraca, przedsiębiorstwa
oszczędzają i podnosi się ich wydajność.

Integrator przeprowadził
wdrożenie usługi katalogowej i systemu pocztowego w Ministerstwie
Spraw Zagranicznych, a w Grupie Energa (wspólnie z Sygnity)
i EDF Polska zajął się konsolidacją infrastruktury IT. Obecnie pracuje nad
rozłożonym na dwa lata projektem IT w Narodowym Funduszu Zdrowia.
Klientami ISCG są również m.in.: Bank BPH, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski,
Pioneer Pekao Investment Management, Grupa Lotos, Grupa PGE, PKP Energetyka,
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, urzędy miast: Poznań, Warszawa, Kraków
i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.

 
Chmura i ERP

ISCG zamierza
w przyszłości przebudować niektóre swoje aplikacje i systemy tak, by
funkcjonowały w chmurze. – Pracujemy nad rozwiązaniami biznesowymi
dla konkretnych sektorów –
tłumaczy Marcin Balun. – Nową kategorią
produktów są dla nas systemy klasy ERP oparte na Microsoft Dynamics AX. Chcemy
zaproponować rozwiązania obecnym klientom, ale także przygotować grunt pod
wdrożenia kompletnych systemów u nowych odbiorców.
Przedstawiciel ISCG
mówi, że we współpracy z Microsoftem ceni rzetelność
i transparentność. Ponadto według niego Microsoft ma najciekawsze spośród
wszystkich dostawców formy pomocy przedsprzedażowej. Zwraca uwagę, że producent
poradził sobie ze sprawą sprzedaży licencji. – Sprzedaż licencji dla
dużych przedsiębiorstw odbywa się bez udziału partnerów
– wyjaśnia
wiceprezes ISCG. – Kiedyś była to bolączka partnerów, teraz kwestia ta
została rozwiązana.
Poza tym Marcin Balun uważa, że zmiany przeprowadzone
ostatnio w programie partnerskim Microsoftu były korzystne
– producent uszczegółowił system specjalizacji i zwiększył wymagania
wobec partnerów.

Specjalność: SharePoint

WebCon, inny laureat nagrody
Partner of the Year (w zakresie konkurencyjności), podobnie jak ISCG od
początku sprzedaje produkty oparte na platformie Microsoftu. Firma od lat
rozwija WebCon Business Process Suite w środowisku Microsoft SharePoint,
czyli system workflow i obiegu dokumentów. Odbiorcami tego produktu są
największe polskie, a od 2011 r. także międzynarodowe,
przedsiębiorstwa. – Z rozbudową tego oprogramowania, a także
z dalszym wykorzystywaniem Microsoft SharePoint wiążemy przyszłość firmy –

mówi Łukasz Wróbel, dyrektor konsultingu WebConu. – Stale zwiększamy
jednak nasze kompetencje i staramy się maksymalnie wykorzystać potencjał
rozwiązań producenta z Redmond.
Na początku 2011 r. przedsiębiorca
zdecydował się inwestować w swój dział Business Intelligence. – Nasze umiejętności
i wiedza przekonały LPP, jedną z największych działających
w Polsce firm branży odzieżowej, do przeniesienia hurtowni danych
i środowiska raportów na platformę Microsoft SQL Server i SharePoint
Server. Zresztą od prawie dwóch lat do obiegu dokumentów LPP wykorzystuje
system WebCon BPS.

W zakresie ilości
analizowanych danych i stopnia skomplikowania projekt prowadzony przez
WebCon jest – jak twierdzą przedstawiciele firmy – jednym
z najbardziej ambitnych w swojej klasie w Europie. – To
właśnie kompetencje, które pozwoliły przekonać klienta do inwestowania
w technologię Microsoft w tak istotnym przedsięwzięciu, zadecydowały
o przyznaniu nam przez Microsoft tytułu Partner of the Year 2011

– podkreśla Łukasz Wróbel.

Przedsiębiorstwo zamierza w przyszłości koncentrować się na
budowie systemu workflow i obiegu dokumentów z zastosowaniem
oprogramowania SharePoint. – WebCon BPS umożliwia nam dziś konkurowanie
z dostawcami najpopularniejszych rozwiązań – 
uważa reprezentant
firmy.

WebCon zaczął współpracę z klientami z zagranicy
i planuje ją kontynuować. W opinii Łukasza Wróbla Microsoft potrafi
docenić ciężką pracę, której celem jest zdobywanie nowych umiejętności,
a także zadowolonych klientów.