Należy zaznaczyć, że partnerzy mają w programie Huawei strategiczną rolę w zakresie realizacji potrzeb przedsiębiorstw pod kątem ich infrastruktury ICT.

 

Struktura powyższego programu uwzględnia różne grupy partnerów – m.in.:

• Sales Partner, który realizuje wspólnie z Huawei projekty handlowe,
• Solution Partner odpowiadający za rozwijanie i wdrażanie wspólnych rozwiązań,
• Service Partner, który świadczy usługi przedsprzedażowe i posprzedażowe klientom lub innym partnerom Huawei,
• Investment and Financing Partner, świadczący usługi finansowe klientom oraz partnerom firmy,
• Talent Alliance, odpowiadający za usługi szkoleniowe dla klientów i innych partnerów,
• Social Partner, który zajmuje się zwiększaniem świadomości marki Huawei lub wpływa na branżę bezpośrednio lub pośrednio.

Program Huawei w Polsce jest aktualnie na etapie implementacji. Niemniej, firmie udało się już stworzyć silny kanał partnerski, w którym jest obecnie 2 dystrybutorów – S4E oraz Veracomp – oraz około 100 firm, w tym jedna jako partner bezpośredni. Dzięki temu Huawei i jego partnerom udało się zrealizować liczne projekty u klientów końcowych. Kolejny etap w rozwoju programu w Polsce to m.in. pozyskanie nowych partnerów.

Co ważne, Huawei pomaga swoim partnerom w osiąganiu sukcesu biznesowego oraz realnych korzyści finansowych. Odbywa się to m.in. poprzez szereg benefitów – takich jak różne rabaty i promocje – dostępnych w programie. Dodatkowo, firma udziela im wsparcia w działaniach marketingowych, które pomagają zwiększyć sprzedaż i poprawić ich wizerunek jako marki. Producent rozwiązań ICT dzieli się także z partnerami swoim know-how, dzięki czemu mogą oni intensywnie rozwijać umiejętności i kompetencje swoich pracowników.

Więcej na temat programu partnerskiego Huawei można się dowiedzieć ze specjalnego webinaru, w którym dokładnie przedstawiono m.in. zakresy możliwej współpracy oraz wynikające z tego korzyści dla firm. Zapraszamy do rejestracji!

Autor: Tomasz Czarnecki