Jedną z najbardziej zauważalnych zmian jest uproszczenie struktury programu partnerskiego, w tym zmniejszenie liczby statusów partnerskich z 6 do 4. Firmy posiadające status platynowy muszą wykazać się znacznym zaangażowaniem w promowanie wszystkich rozwiązań marki, zarówno przeznaczonych do ochrony infrastruktury sieciowej, jak i urządzeń końcowych. Minimalna wymagana roczna wartość sprzedaży to 150 tys. euro.

Od partnerów ze statusem złotym oczekuje się zdobycia kompetencji w zakresie sprzedaży i wsparcia technicznego obejmującego przynajmniej jedną grupę produktów przeznaczonych do ochrony infrastruktury sieciowej lub urządzeń końcowych. Dla takich resellerów minimalna roczna wartość sprzedaży to 75 tys. euro.

Resellerzy sprzedający rocznie rozwiązania Sophos za co najmniej 25 tys. euro mogą uzyskać status srebrny. Natomiast tym, którzy są w trakcie procesu certyfikacyjnego, przyznawany jest status autoryzowanego partnera. Dla wszystkich resellerów zarejestrowanych w programie partnerskim przewidziane są rabaty. Producent szczególnie docenia też firmy sprzedające licencje odnowieniowe.

 

Program NFR

W ramach prowadzonego przez Sophos programu NFR (Not for Resale) partnerzy zyskują możliwość nabycia rozwiązań ochronnych w obniżonej cenie lub otrzymania ich za darmo (nie do odsprzedaży). Są one przeznaczone do instalacji we własnym środowisku resellera, dzięki czemu jego pracownicy będą mogli zapoznać się z funkcjami systemów Sophos i korzyściami płynącymi z ich stosowania oraz lepiej przygotować się do prezentowania ich klientom.

Premia za rejestrację projektów

Sophos wynagradza partnerów za inwestowanie w działania sprzedażowe oraz zarządzanie nowymi, potencjalnymi kontraktami. Dlatego producent przygotował system rejestrowania nowych projektów w portalu partnerskim i rabat w wysokości 5 proc. za przeprowadzenie tego procesu. Minimalna wartość kontraktu to 2500 euro. Rejestracja projektu jest ważna przez 120 dni; możliwe jest jej przedłużenie, jeżeli dochowane zostaną wszystkie warunki regulaminu.