Dzięki przydatnym funkcjom interaktywnym – umożliwiającym chociażby nanoszenie uwag i notatek na wyświetlane obrazy – projektory stały się nieodzownym elementem firmowych burz mózgów, w czasie których omawiane są nowe pomysły i projekty. Sprawdzają się doskonale również podczas szkoleń i telekonferencji, w których biorą udział pracownicy z różnych oddziałów firmy (w tym przypadku bardzo przydaje się funkcja umożliwiająca wyświetlanie tego samego obrazu w dwóch różnych miejscach). Dodatkowo rozbudowane funkcje sieciowe zapewniają zdalne zarządzanie projektorem oraz wpięcie go w sieć lokalną i połączenie z drukarką, dyskiem sieciowym oraz pocztą elektroniczną bez potrzeby podłączania komputera.

Nic więc dziwnego, że prognozy sprzedaży projektorów biznesowych są zdecydowanie optymistyczne – zarówno analitycy, jak i główni gracze rynkowi spodziewają się, że będzie cały czas rosła. Pozytywnym zjawiskiem jest to, że coraz więcej firm wybiera sprzęt bardzo świadomie. Zwracają uwagę nie tylko na cenę zakupu pojedynczego urządzenia, ale także na bardzo istotne w przypadku projektów koszty eksploatacji. A te mogą się dość znacząco różnić, w zależności od producenta. Epson wypada w tej kategorii znakomicie. Dość powiedzieć, że koszt nowej lampy do projektorów tej marki to od 350 do 450 zł brutto (przy żywotności do 12 tys. godzin), podczas gdy zdarza się, że za ten podzespół u innych dostawców trzeba zapłacić nawet ok. 50 proc. ceny urządzenia. Japoński producent ma też w ofercie projektory laserowe, które bez żadnych czynności serwisowych, czyli np. wymiany lamp, mogą działać do 56 tys. godzin. Przodują tutaj urządzenia takie jak: laserowy projektor o ultrakrótkim rzucie – EB-700U, cała seria modeli interaktywnych (EB-710Ui i EB-1470Ui), urządzenia instalacyjne z wymienną optyką z serii EB-L1000U oraz nowa, zaawansowana, biznesowa seria EB-L600U.

 

Multum zastosowań

Projektory Epsona doskonale sprawdzają się też w zastosowaniach multimedialnych i Digital Signage – instalacjach targowych, galeriach, muzeach i we wszelkich miejscach, w których niezbędne jest atrakcyjne przekazanie widzowi treści audiowizualnych. Dzięki nowości Epsona, czyli oprogramowaniu Professional Projector Tool, można w łatwy sposób scalać obraz z kilku projektorów w jeden gigantyczny ekran roboczy.

Coraz większym powodzeniem cieszą się także projektory ultramobilne – takie jak np. Epson EB-1795F – które w pełni zaspokajają potrzeby np. podróżujących menedżerów. W przeciwieństwie do tzw. projektorów kieszonkowych (pico) LED, które zapewniają niską jasność, model ten wyświetla obraz Full HD o jasności 3 tys. lumenów, przesyłany – również bezprzewodowo – np. z komputera lub smartfona.

Firmy coraz chętniej sięgają też po inne rozwiązania Epsona z dziedziny prezentacji obrazu. W tym na przykład inteligentne okulary Moverio BT-300, wykorzystujące technologię OLED i umożliwiające użytkownikom komfortowe i intuicyjne korzystanie z aplikacji bazującej na rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality – AR). Zapewniają one łączenie i nakładanie na siebie obrazu widzianego przez użytkownika z generowanym przez komputer, co doskonale sprawdza się np. w medycynie, projektowaniu czy przemyśle. Okulary Moverio BT-300 wykorzystywane są z powodzeniem do zdalnych szkoleń w polskich zakładach czołowego koncernu samochodowego w Polkowicach.

Więcej informacji: Jakub Łapiński, Business Account Manager, Epson, jakub.lapinski@epson.eu, www.epson.pl/business