Facebook, Amazon czy Google budują swoje centra danych, bazując na serwerach oraz urządzeniach sieciowych szerzej nieznanych producentów. Wymienione firmy wytyczyły nowy kierunek, pokazując, że istnieje interesująca alternatywa dla rozwiązań renomowanych producentów. Zakup niemarkowych produktów redukuje koszty nabycia sprzętu nawet o 30 proc. Nie bez przyczyny coraz głośniej mówi się o rosnącym znaczeniu sprzedaży sprzętu whitebox.

Jednym z propagatorów nowego trendu jest Nuvias. Dystrybutor dostrzega korzyści wynikające z wdrażania komponentów optycznych opracowywanych przez ProLabs. Brytyjski producent od 15 lat tworzy komponenty do budowy sieci optycznych, a jego portfolio zawiera m.in.: przekaźniki optyczne, UPS-y, szafy rack, zestawy do montażu, zasilacze, złącza i adaptery oraz wiele rodzajów kabli i części okablowania. W urządzeniach sieciowych na całym świecie działa ok. 4 mln wkładek ProLabs, które są kompatybilne z rozwiązaniami ponad 55 producentów.

W ubiegłym roku ProLabs znalazł się w prestiżowym zestawieniu CRN Data Center 100, zajmując miejsce w pierwszej dwudziestce dostawców infrastruktury. Z kolei autorzy niezależnego raportu CIL Management Consultants, wydanego w kwietniu 2017 r., określili ProLabs jako „firmę przewyższającą konkurentów pod wszystkimi względami”.

Ward Williams

CEO ProLabs

Trendy w rozwoju ProLabs od wielu lat dyktują użytkownicy, dla których najistotniejsza jest reputacja rynkowa, jakość produktów, niezawodność infrastruktury i wysoki poziom usług. Dzięki nieustannemu ulepszaniu naszych rozwiązań, a także gwarancji zachowania atrakcyjnych cen możemy pochwalić się doskonałymi produktami, wyróżniającymi się niskim  kosztem posiadania (TCO).

 

Jakość na pierwszym miejscu

Czym się kierują klienci przy wyborze komponentów światłowodowych? Wbrew stereotypowym opiniom logo prestiżowej marki nie jest najważniejszym czynnikiem. Użytkownicy zwracają przede wszystkim uwagę na trzy elementy: jakość, cenę i wsparcie ze strony producenta. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez ProLabs wśród uczestników międzynarodowych targów technologicznych European Conference on Optical Communication. Aż 98 proc. spośród 120 respondentów uznało, że kluczową rolę przy zakupie odgrywa jakość produktu, 89 proc. wskazało na cenę, zaś 54 proc. wymieniło poziom wsparcia technicznego. Co istotne, zaledwie 14 proc. badanych stwierdziło, że najważniejszym kryterium decydującym o zakupie komponentów światłowodowych
jest marka producenta.

Dlaczego klienci częściej wybierają jakość zamiast prestiżowego logo? W dużym stopniu wynika to z presji występującej na rynku rozwiązań IT. Dostawcy oraz integratorzy coraz częściej kierują się rozsądkiem i nie boją się oferować alternatywnych produktów, o ile posiadają wszelkie wymagane certyfikaty.

Produkty ProLabs są dostępne w Polsce od kilku lat, a ich dystrybutorem jest Nuvias (wcześniej Zycko). Producent stał się czołowym dostawcą alternatywnych rozwiązań optycznych dla operatorów telekomunikacyjnych, firm z sektora przemysłowego, finansowego i wielu innych odbiorców.

Nuvias zapewnia, że jest w stanie zaoferować rozwiązania dla każdego klienta o najkorzystniejszym na polskim rynku stosunku ceny do jakości. Dystrybutor gwarantuje też wysoki poziom usług związanych z wdrożeniem i serwisem sprzętu.

Wprawdzie marka ProLabs nie jest szeroko rozpowszechniona na rodzimym rynku, niemniej liczba użytkowników, a także bardzo dobre oceny przyznawane brytyjskiej firmie przez niezależne organizacje i media świadczą o tym, że jest to partner godny zaufania.

Więcej informacji:

Dominik Pruski, Partner Account Manager, Nuvias Group,

tel. 783-403-202, dominik.pruski@nuvias.com