Facebook, Amazon czy Google budują swoje centra danych, bazując na serwerach oraz urządzeniach sieciowych szerzej nieznanych producentów. Wymienione firmy wytyczyły nowy kierunek, pokazując, że istnieje interesująca alternatywa dla rozwiązań renomowanych producentów. Zakup niemarkowych produktów redukuje koszty nabycia sprzętu nawet o 30 proc. Nie bez przyczyny coraz głośniej mówi się o rosnącym znaczeniu sprzedaży sprzętu whitebox.

Jednym z propagatorów nowego trendu jest Nuvias. Dystrybutor dostrzega korzyści wynikające z wdrażania komponentów optycznych opracowywanych przez ProLabs. Brytyjski producent od 15 lat tworzy komponenty do budowy sieci optycznych, a jego portfolio zawiera m.in.: przekaźniki optyczne, UPS-y, szafy rack, zestawy do montażu, zasilacze, złącza i adaptery oraz wiele rodzajów kabli i części okablowania. W urządzeniach sieciowych na całym świecie działa ok. 4 mln wkładek ProLabs, które są kompatybilne z rozwiązaniami ponad 55 producentów.

W ubiegłym roku ProLabs znalazł się w prestiżowym zestawieniu CRN Data Center 100, zajmując miejsce w pierwszej dwudziestce dostawców infrastruktury. Z kolei autorzy niezależnego raportu CIL Management Consultants, wydanego w kwietniu 2017 r., określili ProLabs jako „firmę przewyższającą konkurentów pod wszystkimi względami”.

Ward Williams

CEO ProLabs

Trendy w rozwoju ProLabs od wielu lat dyktują użytkownicy, dla których najistotniejsza jest reputacja rynkowa, jakość produktów, niezawodność infrastruktury i wysoki poziom usług. Dzięki nieustannemu ulepszaniu naszych rozwiązań, a także gwarancji zachowania atrakcyjnych cen możemy pochwalić się doskonałymi produktami, wyróżniającymi się niskim  kosztem posiadania (TCO).