Priorytety dyrektorów IT

IDC na zlecenie Oracle’a
zapytał 200 dyrektorów IT i 180 szefów dużych przedsiębiorstw
z Europy Środkowej i Wschodniej o priorytety strategii związanej
z IT. Okazało się, że decydenci coraz większy nacisk kładą na
optymalizację procesów, analitykę i mobilność. Otóż 38 proc.
przedsiębiorstw w celu usprawnienia funkcjonowania firmy inwestuje
w oprogramowanie analityczne klasy BI oraz BA. Około 30 proc.
dyrektorów IT stwierdziło, że inwestycje wiążące się z mobilnością to
w ich wydatkach jeden z najważniejszych priorytetów, a chmura
jest uważana za główny czynnik sprzyjający uzyskaniu lepszej konkurencyjności
– 32 proc. przedsiębiorstw już korzysta ze środowiska chmury
prywatnej lub hybrydowej, zaś 16 proc. używa infrastruktury chmury
publicznej lub aplikacji udostępnianych w chmurze tego typu.

Źródło: Oracle, IDC

Firmy preferują laserowe urządzenia A4

 




Firmy preferują laserowe urządzenia A4

 

Najpopularniejsze
urządzenia wielofunkcyjne używane w firmach to monochromatyczne maszyny
laserowe A4: średnio na jedną organizację przypada 13 takich drukarek.
Przedsiębiorstwa, które korzystają z urządzeń A3, nie zamierzają
w najbliższej przyszłości wymieniać ich na A4 – taką chęć wyraziło
zaledwie 6 proc. ankietowanych. Przeczy to powszechnym prognozom
wieszczącym rychłe wypieranie urządzeń A3 przez maszyny A4. W badaniu
sprawdzano także, jakie procesy chcą optymalizować użytkownicy w firmach,
aby obniżyć koszty druku. Najczęściej wskazywano procesy księgowe
(37,5 proc.).

Badanie przeprowadzono
w II kw. 2014 r. Wzięły w nim udział 152 przedsiębiorstwa
z branż: finansowej, transportowej, farmaceutycznej, handlowej, usługowej
i produkcyjnej. Blisko połowę (46 proc.) stanowiły firmy
zatrudniające od 50 do 150 osób.

Smartfony najczęściej kupowanym sprzętem

 

Smartfony najczęściej kupowanym sprzętem

W 2014 r. na całym
świecie zostanie sprzedanych 2,4 mld komputerów, tabletów i telefonów
komórkowych (tzw. urządzenia smart connected), czyli o 3,2 proc.
więcej niż w 2013 r. – prognozuje Gartner. Najwięcej będą
stanowić telefony komórkowe (blisko 1,9 mld), przy czym najszybciej
rosnącą grupą produktów w tej kategorii są smartfony. Według analityków
będą miały 71 proc. udziału w sprzedaży telefonów (o 17
pkt. proc. więcej niż w 2013 r.). Zwiększać się będzie przede
wszystkim sprzedaż modeli ze średniej i dolnej półki. W 2018 r.
aż dziewięć na dziesięć komórek będzie smartfonami – przewiduje firma
badawcza. Zdaniem analityków w 2014 r. na świecie zostanie
sprzedanych ponad 314 mln komputerów, czyli o 3,6 mln mniej niż
w 2013 r. Jednak w przyszłym roku prognozowane jest odbicie
– tym razem o 3,6 proc. w górę, do ponad 325 mln
urządzeń.

Gartner przewiduje spowolnienie na rynku tabletów.
W 2014 r. ich sprzedaż ma zwiększyć się o 11 proc., do
229 mln sztuk. Dla porównania: w 2013 r. odnotowano 55-proc. wzrost.
Według analityków wydłuża się cykl życia tabletów – ich użytkownicy nie
wymieniają ich na nowe modele, bo wolą hybrydy, zaliczane przez Gartnera do
kategorii urządzeń ultramobilnych. To między innymi dlatego sprzedaż
wspomnianego sprzętu ma wyraźnie wzrosnąć – w 2014 r.
o ponad 70 proc. w zestawieniu z 2013 r.,
a w ciągu trzech lat – o 200 proc.

37 proc. polskich e-sklepów ze stratą

 




37 proc. polskich e-sklepów ze stratą

 

Ponad jedna trzecia polskich sklepów internetowych
w zeszłym roku nie zarobiła ani złotówki – wynika z raportu
„Ecommerce Standard 2014”. Blisko połowa sprzedawców (46 proc.) twierdzi,
że w II poł. 2014 r. ich sprzedaż netto wzrosła w porównaniu z
II poł. 2013 r. O spadku mówi 16 proc., a 20 proc.
ocenia, że sprzedaż była na tym samym poziomie co rok wcześniej. Największa
liczba przedsiębiorstw spośród tych, które poprawiły bilans, osiągnęła wzrost
sprzedaży w przedziale 1–25 proc.

Ubywa resellerów oferujących w Internecie komputery
i elektronikę. W 2012 r. 15 proc. ankietowanych miało taki
asortyment, w 2013 r. – 14 proc.,
a w 2014 r. – 12 proc. Zmniejsza się także liczba
e-sklepów ze sprzętem fotograficznym (8 proc. oferowało je w 2012 r.,
po 4 proc. w 2013 r. oraz 2014 r.) i grami
(odpowiednio 12, 9 i 4 proc.). Tym niemniej e-sklepy komputerowe
pozostają drugą spośród najliczniej reprezentowanych kategorii w polskim
e-handlu. Więcej jest tylko sklepów zaliczanych do kategorii „dom i ogród”
(15 proc. udziału).

Według raportu e-sklepy szukają różnych sposobów na
sprzedaż. Zaledwie dla 9 proc. z nich własna strona internetowa jest
jedynym kanałem sprzedaży. Najpopularniejszą „drugą nogą” biznesu są serwisy
aukcyjne – sprzedaje za ich pośrednictwem 35 proc. ankietowanych
resellerów. Kolejną najczęściej stosowaną alternatywą jest sklep lub sklepy
stacjonarne. Ponadto 17 proc. przedsiębiorców prowadzi oprócz sprzedaży
detalicznej także hurtową.

Źródło: Internet Standard

Elektronika częściej kupowana w Internecie

 




Elektronika częściej kupowana w Internecie

 

Klienci coraz chętniej kupują elektronikę w Internecie,
a coraz rzadziej w tradycyjnych sklepach – wynika z badania
EY. W ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie 49 proc.
ankietowanych Polaków kupiło urządzenie elektroniczne online (o 6 pkt proc. więcej
niż w 2012 r.). Placówki stacjonarne wybrało 47 proc. (o 10
pkt proc. mniej
niż w 2012 r.).

Dane pokazują, że 62 proc. polskich internautów to tak
zwani cyfrowi konsumenci, czyli osoby poszukujące w sieci informacji
o produktach. Odsetek ten jest taki sam jak średnia światowa uzyskana
w badaniu (wzięto w nim pod uwagę 34 kraje).

 Priorytety dyrektorów IT