Inwestycje MŚP: głównie bezpieczeństwo

Jak wynika z raportu „Nowoczesne IT w MŚP 2016”, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce inwestują przede wszystkim w bezpieczeństwo infrastruktury IT (73 proc.) oraz systemy usprawniające relacje z klientami (70 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się wydatki na poprawę komunikacji między pracownikami. Z kolei na bardziej dojrzałych rynkach Europy Zachodniej firmy MŚP koncentrują się raczej na narzędziach do obsługi klienta i współpracy w ramach zespołu niż na kwestiach bezpieczeństwa. W ochronę IT chce inwestować średnio jedynie 43 proc. europejskich respondentów, a w poprawę obsługi klienta – 70 proc., a więc taki sam odsetek jak w Polsce. Takie preferencje, jak wyjaśniają autorzy raportu, są związane z tym, że współczesny klient oczekuje obsługi wysokiej jakości, szczególnie w komunikacji i doradztwie. Zatem wydatki na odpowiednie narzędzia są niezbędne, aby firma osiągnęła sukces. MŚP na najbardziej rozwiniętych rynkach inwestują w rozwiązania podnoszące konkurencyjność dzięki lepszej obsłudze klientów i ułatwiające nawiązywanie z nimi długoterminowych relacji.