Biznes rusza na zakupy komputerów

O 18,2 proc. spadła sprzedaż komputerów w polskiej dystrybucji w IV kw. 2016 r. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 r. – poinformował Context. Dane obejmują desktopy, notebooki i stacje robocze. Dołek na polskim rynku był dużo głębszy niż średnia dla krajów Europy Zachodniej, która wyniosła -2 proc. Na najbogatszych rynkach kontynentu widać już jednak wyraźny trend wzrostowy, gdy mowa o zakupach w sektorze przedsiębiorstw. Sprzedaż biznesowych pecetów w zachodnioeuropejskim kanale dystrybucyjnym w IV kw. ub.r. wzrosła o 6 proc. rok do roku. Firmy kupowały więcej nie tylko notebooków (+9 proc.), lecz także desktopów (+2 proc.) i stacji roboczych (+1 proc.). Wzrosło ponadto zapotrzebowanie na biznesowe modele urządzeń 2w1.

Ogólny wynik sprzedaży ilościowej komputerów na zachodzie Europy zmniejszył kiepski popyt w sektorze konsumenckim, mimo świątecznego kwartału (-7 proc). W ocenie analityków Contextu większy wpływ na zakupy firm miała migracja do Windows 10. Już 38 proc. wszystkich biznesowych komputerów z Windows, sprzedanych w dystrybucji na zachodzie Europy w IV kw. 2016 r., było wyposażonych w system Windows 10 Pro. W III kw. 2016 r. ten odsetek wynosił 22 proc.