Pudełka trzymają się mocno

Wartość polskiego rynku gamingowego w 2019 r. sięgnie 2,23 mld zł (0,56 mld dol.) – wynika z raportu The State of Polish Video Games Industry `17. W zeszłym roku przychody wyniosły 1,85 mld zł (0,46 mld dol.).

Mimo popularności gier online tytuły sprzedawane w wersji pudełkowej na PC i konsole nadal będą stanowić duży rynek, generując 29 proc. przychodów z wymienionej puli (2,23 mld zł), choć w porównaniu z 2016 r. ich udział ma ulec zmniejszeniu (32 proc.). Gry w pudełkach kupuje ponad połowa graczy (53 proc.).

Wyraźnie wzrosną przychody z gier mobilnych (29 proc. wobec 20 proc.). Na nieco mniejszym niż obecnie poziomie ma znaleźć się udział gier online (16 proc. wobec 19 proc.) oraz cyfrowych na PC (14 proc. wobec 15 proc.). Wzrośnie natomiast sprzedaż gier w wersjach cyfrowych na konsole (z 4 proc. do 6 proc.). Analitycy wieszczą przy tym, że spadną zarobki z gier oferowanych za pośrednictwem mediów społecznościowych (do 4 proc. z 10 proc.).

 

 

 

Więcej komputerów i smartfonów w polskich domach

Przybyło gospodarstw domowych wyposażonych w komputer. Wzrosło także nasycenie smartfonami, ale nadal jest ono wyraźnie niższe niż w przypadku PC. Komputer z dostępem do Internetu posiadało w ub.r. 74 proc. gospodarstw domowych, a 72,8 proc. rok wcześniej – podał GUS. W sumie PC miało 75,2 proc. gospodarstw domowych w 2016 r., a w 2015 r. – 74,2 proc. Odnotowano ponadto mniejszy odsetek komputerów z szerokopasmowym dostępem do Internetu – 56,1 proc. wobec 60,1 proc.

Znacznie więcej Polaków ma telefon komórkowy – 95,7 proc. gospodarstw domowych w 2016 r. Smartfonów używa jednak niewiele ponad połowa – 53,4 proc., co wskazuje na to, że jest jeszcze miejsce na sprzedaż tych produktów. Udział tego typu urządzeń jednak wyraźnie wzrósł – rok temu miało je 45,4 proc. gospodarstw (telefony komórkowe – 95,2 proc.).

Źródło: GUS