Wzrost popytu na tablety w biznesie

Mimo spadku sprzedaży tabletów w skali globalnej, przedsiębiorstwa i urzędy będą zamawiać więcej takich urządzeń – prognozuje VDC Research. Chodzi o sprzęt dostosowany do korzystania z aplikacji biznesowych (Line of Business), w tym modele konsumenckie. Zgodnie z prognozą przychody ze sprzedaży modeli konsumenckich LoB, także typu 2w1, zamawianych przez firmy i instytucje publiczne, mają zwiększyć się z 2,9 mld dol. w 2015 r. do 3,4 mld dol. w 2020 r., co oznacza średni roczny wzrost na poziomie 3,2 proc. Także modele rugged do zastosowań LoB powinny być bardziej pożądane, choć w ich przypadku wartość sprzedaży ma rosnąć wolniej, bo średnio o 1,4 proc. rocznie do 2020 r. (z 593,6 mln dol. do 636,7 mln dol.). W segmencie „pancernych” tabletów największe wzięcie mają obecnie modele z Windows, ale powinien wyraźnie wzrastać popyt na urządzenia z Androidem – średnio o 18,3 proc. rocznie (do 2020 r.). Tabletami typu konsumenckiego mogą być zainteresowane branże, które nie potrzebują bardzo odpornych urządzeń, np. handlowcy i hotele. W sumie urządzeń LoB sprzedano w ub.r. ponad 7,4 mln szt., w tym 7,1 mln konsumenckich.

Źródło: VDC Research