Formalne zakończenie fuzji Dell Technologies i EMC nastąpiło we wrześniu ubiegłego roku. Niemniej proces scalania obu firm, a także dwóch różnych sieci partnerskich wymaga jeszcze czasu i cierpliwości. Nowo powstały koncern, żeby przygotować optymalny program partnerski (ujrzy światło dzienne na początku lutego), musiał zapoznać się z różnymi opiniami. W tym kontekście warto podkreślić, że pierwszym europejskim dystrybutorem EMC zaproszonym do konsultacji było S4E.

– Przedstawiliśmy wówczas naszą wizję dotyczącą dystrybucji produktów obu marek, która uwzględnia nową sytuację, ale zasadniczo nie odbiega od naszych  dotychczasowych działań – mówi Wojciech Sawicki, Dell EMC Team Leader w S4E.

Dystrybutor ma w swoim portfolio kilka silnych i interesujących marek, aczkolwiek od lat utożsamiany jest właśnie z systemami EMC. Decyzje podejmowane przez Michaela Della mają więc istotny wpływ na dalszą strategię i plany krakowskiego VAD-a. Przedstawiciele Dell EMC nie ukrywają, że firma zamierza promować partnerów sprzedających pełną gamę rozwiązań pochodzących z oferty połączonych firm. Dlatego wsparcie ze strony ABC Daty, która jest liderem na rynku dystrybucji IT w Europie Środkowo-Wschodniej, nie tylko wzmacnia pozycję S4E w negocjacjach z potężnym koncernem, ale pozwala również sensownie podzielić kompetencje. Broadliner mógłby wziąć pod swoje skrzydła komputery PC oraz serwery, zaś zaawansowane produkty, takie jak oprogramowanie do backupu, macierze dyskowe dla klientów korporacyjnych czy systemy hiperkonwergentne, znalazłyby się pod jurysdykcją S4E.

– Dell EMC chce połączyć sprzedaż opartą na wolumenach i wartości dodanej. Ta pierwsza jest domeną ABC Daty, my zaś potrafimy poruszać się w tym drugim obszarze. ABC zainwestowała w S4E, ponieważ ceni naszą wiedzę i doświadczenie w zakresie dostarczania rozwiązań z wartością dodaną. Nie zamierzamy dokonywać jakiś rewolucyjnych zmian, lecz skupić się na tym, co robimy najlepiej od szesnastu lat – zapowiada Wojciech Sawicki.