Zapotrzebowanie na dyski półprzewodnikowe na polskim rynku zwiększa się tak szybko, że w I poł. 2016 r. Samsung miał już tylu aktywnych partnerów sprzedających nośniki SSD, co w całym 2015 r. Według producenta takie dyski należą do urządzeń o największym potencjale wzrostu w najbliższych latach, a firmy IT nie powinny przegapić szansy, jaką stwarza dla nich ten trend. Dotyczy to zwłaszcza integratorów zarządzających infrastrukturą sprzętową w przedsiębiorstwach. Obecnie bowiem gros sprzedaży nośników stanowią wewnętrzne nośniki SSD, które klienci biznesowi zamawiają w ramach modernizacji sprzętu komputerowego.

– W wielu firmach komputery kupione kilka lat temu coraz słabiej radzą sobie z wymagającymi aplikacjami czy grafikami w dużej rozdzielczości albo nie spełniają wymagań mobilności. Wówczas przedsiębiorca zaczyna się zastanawiać, czy kupić całkiem nowe urządzenia, czy też wystarczy wymiana podzespołów – mówi Leon Szczegielniak, B2B Sales Manager w Samsungu.

Wymiana dysku HDD na SSD – zamiast wydatku na zupełnie nowy notebook czy desktop – to oczywiście o wiele tańsza opcja. Laptop z napędem SSD kosztuje 2,5 tys. zł, natomiast sam dysk można kupić za 500 zł (obecnie około 50 proc. sprzedawanych dysków to modele o pojemności 250 GB). Dla firm, w których pracują setki urządzeń, oznacza to spore oszczędności.

Obecnie największą i najbardziej świadomą grupą klientów zainteresowanych SSD są duże przedsiębiorstwa. Dzieje się tak chociażby z tego powodu, że mają własne działy IT, które są świadome korzyści płynących z wymiany dysków. Integrator nie musi więc ich do tego jakoś specjalnie przekonywać. Jeśli natomiast przedsiębiorca nie do końca zdaje sobie sprawę z zalet takiej wymiany, skutecznym sposobem, aby to zmienić, może być zainstalowanie na próbę nowych SSD w komputerach zarządu. Należy też zaznaczyć, że używanie takich napędów oznacza mniej pracy dla administratora. To efekt spadku liczby zgłoszeń dotyczących zbyt wolno działających pecetów. Poza tym nie trzeba będzie zajmować się fragmentacją dysków, a ponadto powinna zmaleć liczba awarii nośników. To jednak nie wszystkie profity dla klienta biznesowego płynące z wymiany dysków.

Na czym mogą zarobić resellerzy

>> sprzedaż dysków SSD,

>> wymiana nośników HDD na SSD,

>> migracja danych,

>> konfiguracja systemu,

>> audyt aplikacji i ich dostosowanie do nowego środowiska.