Na tegorocznych targach Integrated Systems Europe koreański producent miał największe stoisko spośród blisko tysiąca wystawców. Większość prezentowanych produktów powstało na potrzeby systemów Digital Signage (Samsung określa takie rozwiązania mianem Smart Signage). Przedstawiciele producenta podkreślają, że sporym inwestycjom w ten właśnie segment towarzyszą równie duże oczekiwania na jego szybki wzrost. Na polskim rynku nadzieje te są poparte m.in. szacunkami FutureSource Consulting. Analitycy firmy oszacowali, że w 2014 r. w Polsce sprzedano 31,5 tys. wyświetlaczy wielkoformatowych LFD (są głównym nośnikiem DS), a więc ponad 5 tys. więcej niż rok wcześniej. Przedstawiciele Samsunga przewidują, że tegoroczny wzrost wyniesie ok. 35 proc., co ma być dopiero początkiem nadchodzącego boomu.

Zdaniem producenta krąg potencjalnych klientów jest bardzo szeroki. Z rozwiązań Digital Signage może korzystać praktycznie każda firma – niezależnie od wielkości i branży – jak również cała sfera publiczna: administracja oraz przedsiębiorstwa państwowe. W Polsce największe zainteresowanie wykazują przedsiębiorstwa handlowe, a także branża hotelowa, administracja i placówki edukacyjne. Potwierdzają to europejskie dane FutureSource Consulting dotyczące sprzedaży LFD w 2013 r. Wynika z nich, że najwięcej zamawia handel (45 proc. udziału), zaś na kolejnych miejscach są administracja (15 proc.) oraz transport i edukacja (po 11 proc.).

Sprzęt to mniej niż połowa przychodu

Według danych udostępnionych na ISE przez niemiecką firmę invidis consulting dostawcy rozwiązań Digital Signage wypracowują 31 proc. przychodu na sprzedaży wyświetlaczy, a 13 proc. wnosi tzw. media player, służący do wyświetlania treści. Spośród usług najbardziej dochodowe są operacje techniczne, serwis i wsparcie (13 proc.) oraz instalacja (11 proc.).

Źródło: Digital Signage Yearbook 2015