Seagate: miliony dla partnerów
Seagate Partner Program umożliwia resellerom rozwinięcie działalności i zmaksymalizowanie sprzedaży. Można do niego łatwo dołączyć, a dostępna w nim pula korzyści stale rośnie.
Program SPP służy realizacji dwóch zadań: wspieraniu resellerów w działaniach sprzedażowych oraz nagradzaniu za wyniki. W ramach programu dostarczane są informacje, narzędzia oraz zapewniane szkolenia pomocne w sprzedaży i integracji produktów marki Seagate. Zainteresowani resellerzy mogą przystąpić do SPP, rejestrując się na stronie internetowej www.seagate.com/partners. Daje ona dostęp do portalu partnerskiego oraz planu nagradzania Rewards PLUS. Początkowo reseller otrzymuje certyfikację Standard, a z czasem może przejść na wyższy poziom Premier. Ten wiąże się z większymi profitami, takimi jak atrakcyjniejsze nagrody, możliwość udziału we wspólnych akcjach marketingowych czy wczesny dostęp do nowych produktów.
W ramach Rewards PLUS resellerzy otrzymują punkty za każdy dysk twardy kupiony u autoryzowanego dystrybutora. Dzięki temu partner może odzyskać część wydanych pieniędzy, które na życzenie są przelewane bezpośrednio na rachunek bankowy. W zależności od poziomu uczestnictwa w SPP można kwartalnie oszczędzić do 10 tys. dol. (Standard) lub do 40 tys. dol.
(Premier). Zdobyte punkty można także wymieniać na nagrody. Są one wysyłane przez lokalnego dystrybutora, więc szybko docierają do resellera. Dodatkowe punkty uzyskuje się za ukończenie szkoleń organizowanych przez Seagate oraz przesyłanie opinii na temat programu partnerskiego.
Szkolenia i wsparcie oferowane przez producenta firmom uczestniczącym w programie SPP obejmują:
– telefoniczne wsparcie partnerów przed- i posprzedażne, jak również priorytetowy numer telefonu, pod którym można uzyskać odpowiedzi na pytania natury technicznej,
– dostęp do informacji na temat rozwiązywania problemów, instrukcje instalacji oraz narzędzia diagnostyczne,
– szkolenia: referencyjne, produktowe (o pozycjonowaniu, funkcjach i zaletach) oraz seminaria i konferencje,
– narzędzia sprzedażowe i marketingowe: dostęp do Seagate Partner Portal, miesięczny newsletter, informacje o produktach wprowadzanych na rynek i planach ich rozwoju (roadmap), jak również umieszczenie wpisu o uczestniku programu w bazie Seagate Partner Locator.
Portal dla partnerów
Partner Portal zapewnia wygodny i łatwy dostęp do narzędzi oraz zasobów potrzebnych resellerom, a także umożliwia zarządzanie nagrodami. Są w nim przechowywane informacje kontaktowe, kalendarz, zestawienia wyników sprzedaży, jak również raport Return Material Authorisation, informujący o zwróconych produktach. Co ważniejsze, witryna zawiera zasoby wspomagające firmy IT w działaniach sprzedażowych:
– dokumentację i narzędzia wsparcia technicznego,
– szkolenia wideo,
– materiały marketingowe,
– szczegółowe informacje o planach rozwoju produktów.
Seagate analizuje, jak resellerzy korzystają z portalu, aby stale go ulepszać, w zależności od zmieniających się potrzeb. Powstał na bazie nowej platformy, dzięki której jest łatwy w obsłudze i daje dostęp do dużej liczby narzędzi oraz zasobów. Witryna wykorzystuje mechanizm Single Sing-On (SSO), co zapewnia natychmiastowy dostęp do potrzebnych treści, niezależnie od poziomu certyfikacji firmy. Co roku przeprowadzana jest ankieta oceniająca zadowolenie partnerów z użytkowania portalu. W ten sposób zbierane są informacje o tym, jakie zmiany warto wprowadzić w serwisie internetowym. W każdym kraju w regionie EMEA portal wygląda nieco inaczej – zawiera różne treści i zasoby dostosowane do specyfiki poszczególnych rynków, na których działa producent.
Marcin Kaczor
Senior Sales Representative, Seagate
Co roku Seagate inwestuje ok. 2 mln dol. w portal dla partnerów w regionie EMEA. Ta kwota obejmuje wszystkie formy pracy z resellerami: od inwestycji w samą platformę po rozwój szkoleń. Obserwujemy obecnie ogromną specjalizację rynku IT, szczególnie w segmentach Enterprise, Surveillance, NAS oraz tych związanych ze środowiskiem graczy. Kluczowe zatem jest, aby odpowiednio informować naszych partnerów o specyficznych funkcjach produktów Seagate, tak aby zwiększać atrakcyjność i unikalność ich oferty.
Podobne artykuły
Sprzedaż projektowa w dystrybucji ABBYY FineReader. Zarejestruj projekt i bądź pewny pierwszej ceny.
AutoID Polska zaprasza partnerów biznesowych do udziału w Programie Partnerskim ABBYY FineReader.
BlackBerry: bezpieczeństwo tkwi w naszym DNA
BlackBerry, chociaż nie produkuje już telefonów komórkowych, kontynuuje działalność w obszarze, dzięki któremu były one doceniane przez miliony użytkowników. Obecnie firma specjalizuje się w rozwiązaniach cyberochronnych, które bazują na budowanym od 35 lat fundamencie.
Chroń dane swoich klientów
Zadbaj o bezpieczeństwo danych swoich klientów wykorzystując najnowocześniejsze usługi Rescue Data Recovery Services.