W ub.r. wzrost sprzedaży Sony Professional Presentation & Communication na polskim rynku wyniósł 134 proc. rok do roku oraz 193 proc. w porównaniu z 2012 r. W ten sposób producent osiągnął ponad 50-proc. udział w rynku projektorów do kina domowego. W przypadku modeli 4K wskaźnik ten jest bliski 100 proc. Sony zamknęło 2014 r. 38-proc. skokiem sprzedaży w segmencie instalacyjnych projektorów bezlampowych (laser+LED, laser, laser+fosfor) o jasności 4000 lumenów. Cały polski rynek wzrósł ilościowo trzykrotnie w 2014 r. (wobec 2013 r.). Ilościowy wzrost sprzedaży urządzeń laserowych Sony (laser+fosfor) był w tym czasie ponad pięciokrotny.

Stavros Blikas, dyrektor sprzedaży w Europie Wschodniej, zapewnił, że firma nadal zamierza inwestować w Polsce, m.in. przez działania marketingowe i powiększanie portfolio. Producent dociera do klientów końcowych tylko za pośrednictwem partnerów, do których trafia poprzez ABC Datę, Tech Datę i Supremę (dwie ostatnie firmy dysponują pełnym asortymentem Sony Professional). Obecnie nastawia się nie tyle na poszerzanie grona partnerów, co na edukację tych, z którymi już współpracuje.

Aktualnie do najważniejszych celów producenta należy wzrost sprzedaży projektorów laserowych.

– Nasza strategia zakłada utrzymanie pozycji lidera na tym rynku – zaznaczył Robert Meakin, Senior Product Manager, Sony Professional Europe.

Producent liczy na rozwój tej kategorii produktów, ponieważ mają one szereg zalet w porównaniu z projektorami lampowymi, a zwłaszcza niskie koszty utrzymania (TCO). Specjaliści Sony przekonują, że urządzenia przez lata nie potrzebują serwisu ani konserwacji. Cechuje je wysoka jakość projekcji, która utrzymuje się nawet przez kilkanaście lat użytkowania. Jakość obrazu pogarsza się dużo wolniej niż w modelach lampowych, mimo że nie trzeba wymieniać układu optycznego, czyścić filtrów itp. Według informacji przekazanych na konferencji w przypadku zwykłego projektora po 3 tys. godz. pracy trzeba wymieniać lampę, bo jej jasność spada o połowę. Natomiast w projektorach laserowych stała jasność utrzymuje się przez 20 tys. godz. Nic dziwnego, że popyt na takie modele rośnie szybko – w ciągu dwóch lat od rozpoczęcia sprzedaży osiągnęły 15 proc. udziału w światowym rynku.