Prowadzony przez producenta program MSP Connect umożliwia i znacząco ułatwia jego partnerom rozpoczęcie współpracy w charakterze dostawcy usług zarządzanych związanych z cyberbezpieczeństwem. W tym modelu to usługodawca, a więc Managed Service Provider, pozostaje właścicielem subskrypcji wykupionej na narzędzia ochronne i wykorzystuje ją do tworzenia własnych usług i rozwiązań, przy pomocy których na bieżąco obsługuje klientów. Gdy jeden z nich zrezygnuje z usług danego partnera lub przeprowadzi redukcję liczby stanowisk, subskrypcje wracają do puli i mogą być wykorzystane do obsługi innej firmy.

Rozliczenie partnerów MSP z Sophosem odbywa się w modelu abonamentowym, w cyklach miesięcznych. Producent rekomenduje, by w podobny sposób dokonywali płatności ich klienci. Główną korzyścią płynącą z tej formuły rozliczeń jest to, że zamiast jednorazowych, negocjowanych przez długi czas kontraktów jest nawiązywana długotrwała współpraca, w której ramach kontrahenci lepiej poznają swoje potrzeby, a dostawcy usług mogą na bieżąco dostosowywać ofertę do oczekiwań klientów. Wpływa to pozytywnie na lojalność klientów, ułatwia pozyskiwanie nowych, a oprócz tego gwarantuje firmie IT stały zysk. Otwiera również drogę do sprzedaży innych rozwiązań marki Sophos, w tym narzędzi do ochrony urządzeń końcowych lub firewalli nowej generacji.

Dla dostawców usług zarządzanych i ich klientów dostępne są zasoby chmurowego portalu Sophos Central. Klienci mogą m.in. zweryfikować w nim stan kwarantanny wiadomości poczty elektronicznej, zarządzać kluczami szyfrującymi i zarejestrować urządzenia mobilne, z których będą korzystać w trybie BYOD. Z kolei partnerzy za pomocą portalu są w stanie zarządzać kontami klientów i przypisywać każdemu z nich licencje (również masowo, z wykorzystaniem szablonów). Dodatkowo mogą w ten sposób generować licencje testowe i reguły polityki bezpieczeństwa, w tym tworzenia i wysyłania ostrzeżeń.
Firmy zainteresowane udziałem w programie MSP powinny zarejestrować się na stronie www.sophos.com/msp. Po uzyskaniu dostępu do portalu partnerskiego wybrani pracownicy będą zobowiązani do ukończenia szkoleń sprzedażowych (Sales Fundamentals i Sophos MSP Connect 
– Sales Consultant). Kolejnym krokiem jest nawiązanie w tym modelu współpracy z autoryzowanym dystrybutorem (Konsorcjum FEN), który będzie zajmował się dostawą sprzętu, wystawianiem faktur dla partnera i rozliczaniem z producentem.

 

Maciej Kotowicz,

Channel Account Executive, Sophos 

Rynek zarządzanych usług bezpieczeństwa w 2020 r. na świecie będzie wart prawie 270 mld dol., a średni roczny wzrost tej wartości jest większy niż 10 proc. Dlatego firmy IT powinny jak najszybciej zainteresować się tego typu współpracą z klientami. Są oni coraz bardziej skłonni do rezygnacji z inwestycyjnego modelu nabywania rozwiązań ochronnych i przejścia do abonamentowej formy rozliczeń. Z kolei partnerzy, dzięki zdalnej formule świadczenia usług, mają szansę znacznego powiększenia grona klientów i nawiązania z nimi długotrwałych relacji biznesowych. Sukces jest gwarantowany ze względu na ciągły brak wykwalifikowanych ekspertów ds. bezpieczeństwa, których firmy mogłyby zatrudniać lokalnie.

Zalety uczestnictwa w programie Sophos MSP Connect
 

  • Redukcja kosztów dzięki współpracy z tylko jednym dostawcą zaspokajającym wszelkie potrzeby związane z bezpieczeństwem IT
  • Możliwość rozszerzenia oferty rozwiązań ochronnych
  •  Automatyczna wymiana informacji o zagrożeniach między narzędziami zabezpieczającymi, co zwiększa efektywność ochrony
  •  Szybkie i łatwe rozpoczęcie współpracy z nowymi klientami dzięki rozwiązaniom znajdującym się w chmurze
  • Rozliczanie w modelu abonamentowym bez potrzeby prowadzenia długotrwałego procesu zamówień i skomplikowanego zarządzania licencjami,
  • Brak wymaganego minimalnego finansowego poziomu do rozpoczęcia współpracy
  •  Poziom rabatów uzależniony od łącznej wartości świadczonych usług